Istaknuto
14.06.2018.

Folklorni ansambl Ivan Goran Kovačić već 70 godina djeluje u okviru istoimenog studentskog kulturno umjetničkog društva kao jedan od najboljih i najslavnijih hrvatskih folklornih ansambala. Okruglu obljetnicu proslavili su odličnim koncertom u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

10.06.2018.

Uoči Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji, a nekoliko dana nakon presude Zdravku Mamiću, pjesma "Nogomet" Pips, Chips & Videoclipsa ponovno postaje iznimno aktualan društveni komentar. Kako je Ripper 1998. u žar zbivanja smjestio u suštini antinogometnu pjesmu, to se ne susreće često.

Izvedbene umjetnosti

Zagrebačka premijera opere “Kein Licht.”, suvremenog djela europskih dimenzija

27.10.2017. Tim HrvaćaninFoto: HNK Zagreb

Operno djelo “Kein Licht. skladatelja Philippea Manouryja premijerno će biti izvedeno u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu 7. studenoga, uz sudjelovanje naših i stranih opernih umjetnika i glazbenika. Operu je naručila pariška Opéra Comique, a koproducenti su neke značajne europske operne kuće i festivali: Ruhrtriennale u Duisburgu, Opéra National du Rhin, Festival Musica de Strasbourg, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Münchner Kammerspiele, Francuski Institut za istraživanje i koordinaciju akustike/glazbe – IRCAM, Ansambl Lucilin, dok je realizaciju predstave pomoglo još 105 europskih donatora.

“Kein Licht.” je Thinkspiel za glumce, pjevače, glazbenike instrumentaliste i elektroničku glazbu u stvarnom vremenu. Poslije katastrofe nuklearne elektrane u japanskoj Fukušimi pariška Opéra Comique naručila je od priznatog suvremenog francuskog skladatelja Philippea Manouryja operu “Kein Licht.” temeljenu na istoimenom tekstu austrijske književnice Elfride Jelinek, dobitnice Nobelove nagrade za književnost. Njemački redatelj Nicolas Stemann odabrao je tekst Elfride Jelinek koji s francuskim skladateljem prilagođava scenskom postavljanju.

Sadržaj opere nadilazi tragediju u Fukušimi, on je globalna metaforička refleksija o individualnoj i kolektivnoj odgovornosti prema političkim i ekološkim pitanjima te odnosu ljudi prema tehnologiji. U ovom je slučaju riječ o riziku koji nosi upotreba nuklearne energije. U suradnji s IRCAM-om iz Pariza skladatelj Philippe Manoury stvorio je glazbeno djelo koje uključuje računalne glazbene sustave i glazbenu informatiku koja je jedan od njemu glavnih skladateljskih medija. Tekst i glazba ovog djela bit će usko povezani, tvoreći suvremeni Singspiel, njemačku inačicu žanra opéra-comique koji karakterizira izmjenjivanje glumačkih i opernih scena.

Foto: Caroline Seidel / Ruhrtriennale 2017

“Kein Licht.” djelo je europske dimenzije s obzirom na to da inspiraciju crpi iz tradicionalnih glazbenih stilova s obje strane rijeke Rajne. Singspiel doslovno znači pjevati i igrati, a svoj najbolji oblik doživio je u Mozartovim operama. Pristupačna, inovativna i smiona, ova je operna forma upotrijebljena na suvremen način kako bi ostvarila kontakt s današnjom publikom, govoreći o našim manama i dostignućima. Opera je 2016. godine dobila nagradu Fedora za najbolju novu europsku opernu kreaciju i potporu francuskog Fonda za lirsko stvaralaštvo / Fonds de Création Lyrique i Impuls Neue Musik. 

Međunarodna autorska ekipa

Opera “Kein Licht.” bila je praizvedena 25. kolovoza na njemačkom festivalu Ruhrtriennale. Zagrebačka publika operu može pogledati 7., 8. i 9. studenog. Izvedbom će ravnati francuski dirigent Julien Leroy, a redatelj je Nicolas Stemann. Scenografiju potpisuje Kathrin Nottrodt, kostimografiju Marysol del Castillo, kameru Claudia Lehmann, oblikovanje svjetla Rainer Kasper. U predstavi sudjeluju solisti Sarah Maria Sun, Christina Daletska, Olivia Vermeulen, Lionel Peintre, članovi Zbora Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu Tamara Cipek, Dolores Leko, Siniša Galović, Antonio Brajković / Lidija Mađerčić, Kristina Anđelka Đopar, Dario Ćurić i Leo Beslać, uz glazbenu pratnju Ensemble United instruments of Lucilin.

Više o radu Nicolasa Stemanna, jednog od najboljih njemačkih redatelja današnjice, možete pročitati u njemačkom kazališnom putopisu Ziherovog kritičara Tima Hrvaćanina.

(Visited 40 times, 1 visits today)

Komentari