Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Izvedbene umjetnosti

Zapetljan klasik Georgesa Feydeaua: Buba u uhu na daskama Kerempuha

19.05.2014. Petra Šiljeg
foto: www.kazalistekerempuh.hr

foto: www.kazalistekerempuh.hr

Buba u uhu, kazališni komad u 3 čina, nastao iz pera „kazališnog Mozarta“ Georgesa Feydeaua, ove sezone uvršten je na repertoar zagrebačkog kazališta Kerempuh.

Radi se o zabavnoj i pomalo čudnovatoj priči u kojoj gospođa Chandebise posumnja u suprugovu vjernost i ta joj „buba u uhu“ neprestano smeta. Uz pomoć svoje najbolje prijateljice, ona mužu šalje nepotpisano ljubavno pismo tražeći sastanak s njim u hotelu „K veseloj mački“. Nakon toga situacija se zapliće u satiričnom stilu jer na scenu stupaju mnogi drugi likovi čiji se ljubavni životi i avanture isprepliću s Chandebiseovima. Krećemo na put nasumičnosti, nesporazuma, zamjena identiteta i neočekivanih obrata te stižemo do konačnog razrješenja koje nam ipak ne otkriva do kraja sve ono komično i nevjerojatno što smo putem sreli.

Zagrebemo li ispod svega smiješnoga i naopakog u životu liječnika, osiguravatelja, hotelijera, poslovnih ljudi te njihovih družica i posluge, lako je uočljiva crna i obeshrabrujuća Feydeauova kritika njegovih suvremenika i društva. Jednako propadanje nastavlja se i u današnjem društvu, stoga je kritika i dalje relevantna. Iako se „Buba u uhu“ može promatrati samo kao farsa čija je jedina namjera gledatelje zabaviti u svojoj zapetljanosti, ona je zapravo spoj farse i visoke umjetnosti s ciljem izgradnje kritičkog stava, kako prema postupcima likova, tako i prema vlastitim postupcima.

foto: www.kazalistekerempuh.hr

foto: www.kazalistekerempuh.hr

Redatelj Krešimir Dolenčić djelo je u tom duhu predstavio, pokušavši nas navesti na put vlastitog preispitivanja o bubama koje nas zaluđuju i odvlače nam pažnju od bitnijih stvari u životu.  Danas bi se većina složila kako su neutemeljene optužbe, podmetanje pisama i pretjerana uzbuđenost oko najsitnijih detalja ništa drugo do dječja igra. Međutim, teško da ćemo se od toga odmaknuti u praksi. Različiti karakteri, koji su predstavljeni na pozornici, jedina su prava poveznica sa stvarnošću.

U toj strci, ljubavnim zavrzlamama i nevjerama, junaci ove priče, prikazani plošno, ipak dopuštaju gledateljima da zanemare apsurd onoga što se pred njima odvija. To dopušta dublju povezanost s likovima, veću brigu za njihove sudbine i bolji doživljaj predstave. Vidljiv je bio kontrast između onih koji su se potpuno stopili sa svojim likom i onih koji su to učinili u nešto manjoj mjeri.

Ulogu gospođe Chandebise igra Linda Begonja. Njezina se predanost ulozi vidjela do najsitnijih detalja, od posture do ekspresije. Gospođa pati od raznih poremećaja govora i ponašanja što je Linda u pravoj mjeri pokazala napadajima nekontroliranih bujica nepovezanih riječi koje su bile dovoljno glasne da ih se čuje, ali i dovoljno tihe da gledateljima bude gotovo neugodno što to slušaju. Impresionirao je i Mario Mirković kao Carlos Homenidѐs De Histangua, ljubomorni muž, nesretni Španjolac čiji je hibrid hrvatsko-španjolskog govora izazivao salve smijeha, te Ana Maras Harmander kao njegova žena.

Tarik Filipović, koji je utjelovio doktora Finachea, na skoro dva sata prestao je biti omiljeni hrvatski voditelj i pretvorio se u perverznjaka kojem ništa nije strano. Filipović je pretjerivao s karikiranjem govora, a uvjerljivosti je pomogla prikladna kostimografija – takav neobičan lik odjeven u žarko narančasto odijelo izazivao je više nelagode nego kad se u drugom činu našao umotan u plahtu. U manjim ulogama, Željko Königsknecht kao Camille, rođak s govornom manom, Luka Petrušić kao Etienne,pa i Edo Vujić, čija je uloga Rustyja bila izuzetna, iskoristili su svoj talent za brzu proizvodnju smijeha.

foto: www.kazalistekerempuh.hr/

foto: www.kazalistekerempuh.hr/

Neočekivano, Borko Perić, bez obzira na podvojenu glavnu ulogu (gospodin Chandebise i Poche, hotelski potrčko) ostao je gotovo neprimjetan. U komediji situacije presudan je karakter, koji zbog neke male mane postaje nesposoban doći do cilja bez da stotine drugih stvari pođe po krivu, a Perić jednostavno nije pokazao taj karakter i inicijativu da ostane zapamćen.

Scenski je iskorišten cijeli prostor kazališta. Prvi i treći čin se odvija u kući Chandebiseovih, a drugi u mračnom hotelu. Izmjena scena između drugog i trećeg čina odlična je pokrivena pjesmom o nesretnoj ljubavi Marija Mirkovića, kada on silazi i među publiku. Zbog velikog broja glumaca i likova, i još većeg broja njihovih međuodnosa – tko tu koga voli, želi, naganja ili izbjegava – lako se moglo dogoditi da predstava ispadne čušpajz. No, predstava je virtuozno režirana, veoma dinamična, s neprestanom akcijom i duhovitim skečevima te se s užitkom može pratiti radnja. Pjevalo se, jurilo i pucalo, sve to nekoliko centimetara od publike koja je, ako je suditi po smijehu i velikome pljesku, u svemu tome uživala.

Sve što može poći naopako, poći će naopako. Nema ništa bolje od toga za odmak iz vlastite svakodnevice!

(Visited 158 times, 1 visits today)
Što misliš o ovoj predstavi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(No Ratings Yet)

Komentari