Istaknuto
21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Izvedbene umjetnosti

Započeo 22. Međunarodni festival malih scena u Rijeci

03.05.2015. Anja NežićFoto: theatrefestival-rijeka.hr

Jučer je, 2. svibnja, u Rijeci započeo 22. Međunarodni festival malih scena (poznat i kao MFMS). Festival će trajati do 9. svibnja, a u sedam će dana biti odigrano osam predstava, održana jedna izložba i jedna tribina. MFMS respektabilni je festival čiji počeci sežu u 1994. godinu kada ga je kao Hrvatski festival malih scena osnovao glumac Nenad Šegvić. Već od 1999. godine  festival počinje uključivati u svoj program i inozemne predstave te se polako svojim natjecateljskim karakterom i koncepcijom programa promeće u jedan od najcjenjenijih kazališnih događaja u regiji.

Sve će se predstave te tribina održati u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, dok će izložba „Od Dostojevskog do Mrozeka“ biti postavljena u Galeriji Kortil (Strossmayerova 1). Riječ je o izložbi u povodu pedeset godina poljskog kazališnog plakata čiji postav inače pripada zbirci Muzeja plakata u Wilanowu, ogranku Narodnog muzeja u Varšavi. Za sve će posjetitelje ona biti otvorena od 2. do 12. svibnja, a organizirana je u suradnji s Ambasadom Republike Poljske iz Beograda.

Uz otvaranje izložbe, prvi je dan festivala rezerviran za predstavu „Buržoazija“ Kazališta Na balustradi iz Praga u režiji Jana Mikulášeka. Priča prati film “Diskretni šarm buržoazije” Luisa Buńuela koji se poigrava svojim likovima, raskrinkava njihovo licemjerje i potkupljivost. Ključne su scene sna, a uz konstantno manipuliranje likovima, Buńuel se poigrava i s gledateljima. U nedjelju, 3. svibnja, na repertoaru je tekst Heinricha von Kleista „Razbijeni vrč“ pod redateljskom palicom Igora Vuka Torbice i u izvedbi Jugoslavenskog dramskog pozorišta iz Beograda. U djelu se povlače pitanja borbe izvornog ljudskog karaktera s ultimativnom idejom pravde, a predstava sve smješta u suvremeno vrijeme koje nije lišeno spomenute borbe.

Foto: hkd-teatar.com

Foto: hkd-teatar.com

Ponedjeljak, 4. svibnja, rezerviran je za riječkoj publici dobro znano djelo i još bolje znanog redatelja, „Aleksandru Zec“ Olivera Frljića. Predstava je to posvećena svoj djeci žrtvama rata koja pritom ne upire prstom ni u jednu određenu naciju, ali tjera sve na preispitivanje savjesti. Dan nakon, 5. svibnja, igra „Kazimir i Karolina“, tekst Odona von Horvatha viđen okom redateljice Snežane Trišić u produkciji Ateljea 212. Vrijeme koje pratimo u drami ono je socijalne krize u Njemačkoj. Prikazuje se borba za bogatstvo i moć, a pritom se portretiraju brojni ratovi – od onih „ozbiljnih“ svjetskih do onih „privatnih“ koje ljudi vode među sobom.

Drugu polovicu festivala otvara „Mobitel“ kazališta Moruzgva redatelja Krešimira Dolenčića (po tekstu Sergija Belbela). Kao što naslov predstave govori, u središtu su mobiteli, odnosno ljudska ovisnost o njima. Vrijeme nakon predstave rezervirano je za Tribinu Trećeg programa Hrvatskoga radija koja će se održati uz izravni radijski prijenos. Tribina nosi naslov „Vrijeme sadašnjosti i teatra: od sjaja do očaja“, a sudjelovat će ansambl predstave „Mobitel“ Kazališta Moruzgva, redatelj Krešimir Dolenčić, sociolozi Hajrudin Hromadžić i Boris Ružić, kazališni kritičar Igor Ružić, dramaturginja Tajana Gašparović te Nenad Šegvić, umjetnički direktor Festivala. Tribinu će moderirati Bojan Munjin.

U četvrtak, 7. svibnja, očekuje nas adaptacija Ibsenove „Hedde Gabler“ Drame Slovenskog narodnog gledališća iz Maribora. Redateljica predstave, Mateja Koležnik, u drami prikazuje problematiku konvencionalnih odnosa među spolovima, propitujući istovremeno ustanovu braka. Četvrtak je rezerviran za tekst još jednog velikana svjetske književnosti, Eugenea Ionesca. „Instrukciju“ na pozornicu HKD-a na Sušaku donosi redatelj Horatiu Malaele i Nacionalno kazalište ‘I. L. Caragiale’ iz Bukurešta. U djelu je naglasak na apsurdnosti geste, mimika i glasa, a glumci koriste svoja tijela kao instrumente. Međunarodni festival malih scena završava „Kratkom pričom o Antikristu“ Andraša Urbana. Riječkoj publici poznati Urban po nedavno premijerno izvedenoj „Životinjskoj farmi“, ovoga puta u produkciji Bitef Teatra iz Beograda donosi predstavu o agresiji, poimanju zla, nasilju, ali i kritiku svih lažnih moralizatora.

[Hedda Gabler] Foto: www.sng-mb.si

[Hedda Gabler] Foto: www.sng-mb.si

Organizator i osnivač festivala su Grad Rijeka i HKD teatar. Umjetnički je direktor festivala Nenad Šegvić, selektor Bojan Munjin, koordinatorica i urednica programske knjižice Višnja Višnjić Karković, a tehnički je direktor Dalibor Fugošić. Stručni žiri čine Tatjana Mandić Rigonat, Sandra Lončarić Tankosić i Robert Raponja, a ulaznice se za sve predstave mogu kupiti na blagajni Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku. Ne propustite 22. Međunarodni festival malih scena u Rijeci jer doista nema šanse da ne možete u njegovu bogatu programu pronaći bar jednu predstavu po svome guštu!

(Visited 154 times, 1 visits today)

Komentari