Glazba

Zbogom, 2013.: Alternativci, prisjetite se najboljih glazbenih događaja u Zagrebu

The Men/ Foto: Marin Kramarić
Vrijeme čitanja: 3 minute
Russian Circles/ Foto: Luka Sinković
Russian Circles/ Foto: Luka Sinković

Koncertna godina je pri kraju, a kako to pri kraju svake godine biva, zbrajaju se i oduzimaju pozitivne i negativne stvari koje su je obilježile. Sreća je ta što negativnih stvari što se koncerata tiče i nije bilo toliko, ili barem nisu toliko relevantne. Mi ćemo takvu evaluaciju napraviti s koncertima koje smo posjetili te vas podsjetiti na neke od njih.

 

Down (Tvornica Kulture – 25. lipnja)

Phil Anselmo i društvo su napravili jedan kvalitetan stand-up popraćen izvrsnom glazbenom podlogom. Odličan kontakt s publikom i nemoguća količina energije udarili su temelje onome što bi se moglo zvati „klasična metal fešta“. Ukratko, jedan od najboljih koncerata na kojima sam bio.

Russian Circles + Man Zero (Močvara – 16. studenog)

Čikaški trio je nedavno u maglom obavijenoj i maglom napunjenoj Močvari održao post-metal lekciju. Zvuk ste od gustoće mogli namazati na kruh, a okus mu je jedino mogao biti žestok. Kvalitetnu podršku pružio je naš najdugovječniji post-rock bend, Man Zero.

 

Slayer (Tvornica Kulture –23. lipnja)

U lipnju je u Zagrebu po treći put unazad par godina gostovao jedan od najbitnijih bendova u metal glazbi, Slayer. Iako su nastupili u polovnom izdanju bez dva esencijalna člana (smrt Hannemana i izbacivanje Lombarda), koncert je možda bio najbolji od posljednja tri zagrebačka izdanja. Kada se takvo nešto dogodi, znate da se dogodila velika stvar.

 

The Men (Močvara – 27. ožujka)

Otkako je Lynx Lynx Music počeo s organizacijom koncerata, post-punka u zagrebu ne nedostaje, izgleda da je to pravac koji je kod nas stigao malo kasnije, ali to je u potpunosti nevažno, jer imali smo priliku gledati neke odlične bendove, pa tako i The Men. Odličan nastup bio je promatran kroz sveopće oči kritike iza lažnih Ray-Ban naočala. Budimo realni, žanr je još uvijek teški underground tako da je primamio mase hipstera, a takva publika vrlo je nezahvalna. The Men je definitivno zaslužio puno bolji feedback.

 

Parkway Drive (Močvara – 6. lipnja)

Iako metalcore po popularnosti umire, ili smo barem preživjeli njegov kasni procvat, to ne umanjuje trenutni značaj bendova koji su mu gradili reputaciju. Parkway Drive je definitivno jedan od tih bendova, a i publika je po drugi puta pokazala da ih voli. Metalcore, ljudi, nije mrtav.

Ozric Tentacles (Močvara – 20. listopada)

Nije se slušao samo metal, bilo je bendova nešto manje popularnih rock žanrova, a jedan od predstavnika jest definitivno Ozric Tentacles. Bend koji svoju filozofiju temelji na eksperimentiranjima s LSD-om 70-ih, u Zagrebu je proslavio svojih 30 godina postojanja. Publika je nakon te večeri ostala bogatija za jedno kompletno audio-vizualno putovanje u neko jednostavnije doba.

Swans (Pogon Jedinstvo – 20. svibnja)

Jedan od bendova koji je prilično glasan u onome što radi je definitivno gore navedeni. Njihova post-punk prošlost ustupila je mjesto transcendentalnom Drone zvuku, u kojem, ukoliko mu se prepustite, možete  beskrajno uživati, ali ako pak odaberete put traženja nekakve konstruktivne melodije možete se bespovratno izgubiti. Nešto slično dogodilo se meni, ali fascinacija zvukom i spoznaja kolikog efekta on može imati na osobu neopisiva je.

Meshuggah (Tvornica –29. travnja)

Istina, bilo je i nešto manje uspješnih realizacija zvuka. Recimo Tvornica je na nekoliko koncerata imala takav problem. Prostor je relativno velik pa zahtijeva i određenu snagu zvuka, a kada se na pozornici nalaze perfekcionisti koji zbog toga što sviraju nešto kaotičniju glazbu zahtijevaju da se čuje svaki instrument, gubi se taj glasni doživljaj koncerta. Koncert nije bio loš, daleko od toga, samo je bio malo tiši nego što je trebao.

Follakzoid (Močvara – 13. studenog)

Kada saznate da u Zagreb dolazi bend iz Čilea, ne možete ne si priuštiti odlazak na nešto toliko egzotično. Sama glazba benda i nije toliko egzotična, dosta je prokrvljena njemačkim kraut rockom i američkom indie scenom, ali ima nekakav suptilni latinoamerički utjecaj. Vapi za jednostavnijim vremenima i čovjeka vraća u ništavilo iz kojeg je nastao. Bend uživo zvuči mnogo bolje nego na ploči, a kada je tako, znate da je bend odličan.

Be social

Komentari