Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Glazba

ZEZ zatvara sezonu uz avangardni Japanese New Music Festival

10.06.2017. Ziher.hrFoto: Japanese New Music Festival

ZEZ-ov proljetni ciklus završit će u nedjelju, 11. lipnja, nastupom izvanrednih japanskih glazbenika u sklopu projekta Japanese New Music Festival. Riječ je o showcase turneji koju čini osam različitih projekata/bendova tri ikone japanske avangarde i psihodelije: Tatsuya Yoshida (Ruins, Zeni Geva), Makoto Kawabata (Acid Mothers Temple) i Atsushi Tsuyama (ex Acid Mothers Temple).

Svaki od mudrih starješina dugo je pio s vrela glazbene vještine, znanja i iskustva. Bendolike formacije u kotlu vračevih svaštarija miješaju i dekonstruiraju sve od psihodeličnog rocka, proga, jazza i etna do klasike, suvremene i eksperimentalne glazbe. Uz solo nastup svakog od glazbenika, festivalske točke čini nekoliko kombinacija njih trojice, s finalnim nastupom u moćnoj iteraciji psihodeličnih legendi Acid Mothers Temple SWR.

ACID MOTHERS TEMPLE SWR

Acid Mothers Temple su na glasu kao jedan od najvećih i najekstremnijih heroja psihodelije na svijetu. Tome svjedoči i pozamašni niz izdanja uzduž i poprijeko ove planete. Zadivljenim šaptom kruže legende o njihovim veličanstvenim nastupima uživo, čemu je zagrebačka publika prošle jeseni u Tvornici ponovno svjedočila nakon desetljeća izbivanja. SWR je najmoćnija bojna formacija AMT-a do sad, u kojoj se dvojici originalnih članova pridružuje bubnjar iz Ruinsa i Zeni Geve. Nakon devastirajuće pomaknutosti njihovog zvuka, svakom uhu koje posvjedoči, psihodelija više nikad neće značiti isto.

TSUYAMA ATSUSHI (solo)

Tsuyama u svojoj solo točki tradicionalnim glazbenim izričajima dodaje vlastite interpretacije i osjećaj za liriku stvarajući tako čudnovato lijep glazbeni svijet “lažne tradicije”. Nedavno je osmislio i novu figuru zvanu „prog rock>blues-ization plan“ u kojoj rastavlja remekdjela progresivnog roka i restrukturira ga u improvizirani blues.

KAWABATA MAKOTO (solo)

Kawabata Makoto je znan kao hitroprsti demon noise-fuzz gitare u Acid Mothers Temple, ali i kao nepobjedivi drone gitarist. Njegov minimalistički drone nastaje nizom autorskih tehnika sviranja koje uključuju metal glissando i rad gudalom koji prizivaju orkestralni zvuk u posve novom smislu riječi.

RUINS ALONE (Yoshida Tatsuya solo)

Yoshida je jedan od najinovativnijih bubnjara/skladatelja/improvizatora japanske scene nove glazbe. U solo izdanju predstavit će kompleksna djela drums & bass dua Ruins kojeg je osnovao osamdesetih godina, pri čemu će izostanak basista nadoknaditi sempliranjem.

“Japanese avant-garde composer Tatsuya Yoshida packs more signature changes into a two-minute song than most artists can fit on an entire record.” Tiny Mix Tapes

Ostatak nastupa u raznim kombinacijama njih trojice u tek kratkim crtama: Zubi Zuva X (ekscentrični poliritmični a cappella anasambl), Akaten (kaotični „punk“ sviran pomoću svakodnevnih predmeta), Zoffy (destruktivni „coveri“ rock klasika pod okriljem europske tradicionalne glazbe) i Psyche Bugyo (spoj kostimiranih samurajskih drama s britanskim rockom zlatnog doba).

Ulaznice za koncert možete nabaviti u pretprodaji u KSET-u po cijeni od 40kn, na ulazu karta će koštati 60kn. Ulaz se otvara u 20h.  Informacije o pretprodaji i početku koncerta potražite na FB eventu. Sa sobom je potrebno imati člansku iskaznicu KSET-a. Zelenu iskaznicu nabavite na ulazu (5 kn) ili preko dana na šanku KSET-a (0 kn). Program je djelomično financiran od strane HDS ZAMP-a i Ministarstva kulture.

Komentari