Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Glazba

Ziher playlista: Najbolje od Michaela Balzarya zvanog Flea

12.06.2015. Jan VukasovićFoto: facebook.com/flea

Michael Balzary, svijetu poznatiji kao Flea, odnosno – još poznatiji kao poremećeni basist iz Red Hot Chili Peppersa – ostavio je neizbrisiv trag na nekoliko generacija mladih basista i glazbenika uopće. Pogotovo zato što se rijetko tko može mjeriti s njegovim teatralnim nastupima i opako dobrim bas linijama. Ipak, Flea originalno nije svirao bas, već trubu, a savladao je ovaj instrument učeći od očuha koji je dane provodio pijan svirajući sa svojim bendom u garaži. Onaj sudbonosni trenutak za karijeru buduće zvijezde na glazbenom nebu dogodio se kada je upoznao mladog nevaljalca Anthonya Kiedisa, a preko njega i Hilela Slovaka (prvog gitarista RHCP9, koji ga je potajno i učio svirati bas te ga prihvatio u njegov prvi bend Anthym u kojem je, ne biste vjerovali, Flea svirao – trzalicom. No, njega je naravno proslavila karijera s Red Hot Chili Peppersima, benda u kojem je od samog početka svirao brzi i nabrijani slap stil prožet funky ritmovima uz punkersku energiju koja je sami bend i pokretala (uz obilje droge, naravno).

Na ovoj listi ćete moći naći one linije iz karijere Peppersa koje smatram najzanimljivijim, ali ne nužno tehnički najkompleksnijim. Uz bogatu karijeru ostvarenu s RHCP, Flea se pošteno okušao i u radu na brojnim projektima sa strane, od kojih je najpoznatiji famozni Atoms For Peace napravljen u suradnji s alt rock genijalcem Thomom Yorkeom iz Radioheada. Kao što je na prvi pogled (slušanje?) očigledno (ušičujno), Flea se ovdje ne bavi pomalo kićenim funk-punk dionicama koje se sviraju neljudskom brzinom. Ne, ovdje svira spore i gotovo hipnotičke linije koje su taj cijeli album (“Amok”) podigle na razinu iznad “još jednog projekta Thoma Yorkea”. Nedavno, točnije, prošle godine, Flea je pomogao i dugogodšnjim prijateljima Cedricu Bixleru Zavali i Omaru Rodriguezu Lopezu da snime svoj najnoviji projekt, Antemasque, gdje se ponovno Flea pojavljuje kao pomalo pritajeni genij i svira bas točno onako kako ga treba svirati na tom albumu: brzo, jasno, agresivno, a opet suptilno. Osim na Antemasqueu, pomogao im je i prije u malom bendiću kojeg se možda sjećate, a naravno, radi se o The Mars Volta. Ima još milijun drugih suradnji ali da ne pretjerujemo, priču možemo završiti pomalo netipično, njegovom solo karijererom. Konkretno se radi o EP-u “Helen Burns ” na kojem se manje bavi razaranjem žica na basu, a nešto više, kao i njegov kolega John Frusciante, elektronikom. I sviranjem trube. S kime je još surađivao, morat ćete sami otkriti slušanjem Flealiste. Flea se upisao u glazbenu povijest kao apsolutni luđak na pozornici u samim počecima RHCP (kad je bend još priređivao neozbiljne i zafrkantske nastupa), a kako vrijeme prolazi, vjerujem da sve više i više ljudi može početi cijeniti  ovog glazbenika izvan konteksta RHCP-a kao njegovog matičnog benda te ga objeručke prihvatiti kao jednog od najvećih basista i virtuoza našeg doba.

(Visited 90 times, 1 visits today)

Komentari