Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Glazba

Ziher Playlista: U potrazi za Trickyjem

11.11.2016. Filip KušterFoto: facebook.com/TrickyOfficial

Ususret koncertima u Zagrebu (Tvornica kulture) i Rijeci (Pogon kulture), ukratko ćemo predstaviti Trickyja. Mnogo godina čovjek iz sjene Massive Attacka, jedan od pionira trip-hopa, mračnjak čiji se stilovi kreću u mnogim smjerovima, svjetla pozornice ugrabio je debitantskim albumom „Maxinquaye“ iz 1995. Do danas, iza sebe ima dvanaest dugih izdanja, projekata i raznih suradnji s eminentnim osebujnim likovima u obličju Martine Topley-Bird, Bjork, Terry Halla, Grace Jones, PJ Harvey i ostalih. Između prvog albuma kojim je pokazao moć trip hopa, već početkom prošlog desetljeća okrenuo se rocku kao žanru u kojem se želi izraziti, a tu se mogu pronaći druženja s Kiedisom i Fruscianteom iz Peppersa.

Uspjeh na njega nikad nije djelovao kao na nešto esencijalno. To nije ono što ga usrećuje i jedan je od glazbenika/producenata koji ne snima s namjerom da postane poznat i priznat od strane drugih. Za njega su najbolja inspiracija putovanja, nova mjesta, a imaginacija napravi ostalo. On je stranac u mnogim gradovima, ali u nepoznatom okružju Tricky djeluje najbolje. Uvijek je na tragu urbanosti i traženja beskrajne kreacije koje donosi gradski geto, parkovi, ulice. Društveni komentator bez dlake na jeziku čini svoje melodije živima, iako se ponekad čine dovoljno tmurnima i bez znakova života.

Za sebe je rekao da je često kod nastupa volio biti u sjeni ili mraku da ga publika ne vidi. Nije želio isticati sebe kao vizual koji predstavlja čovjeka, već interpretaciju glazbe koja odzvanja prostorom. S vremenom shvatio je prednosti performa ispred stotina i tisuća ljudi. Postao je glazbenik koji ovisi od raspoloženja publike i ovisno o njoj spreman je ponuditi cijelog sebe.

Komentari