Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Izvedbene umjetnosti

Zimsko izdanje Ganz novog festivala udružuje snage s Dance_Inn festivalom

06.12.2017. Ziher.hrFoto: ganznovi.sczg.hr

Nakon jesenskoga festivalskoga izdanja koji je zagrebačkoj publici predstavio više od 100 ganz novih umjetnika/ica, Ganz novi festival od 8. do 10. prosinca udružuje snage s novopokrenutim Dance_Inn festivalom koji se fokusira na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. “Kroz plesne radionice, prezentacije predstava i projekata internacionalnih i domaćih umjetnika, debate, susrete i evente, festival će istraživati nove načine prezentacije umjetničkih radova, poticati umrežavanje s lokalnom i internacionalnom zajednicom te poticati umjetničku kreaciju, razmjenu znanja i iskustva te intenzivirati suradnju umjetnika uključenih u projekt”, pojasnio je umjetnički direktor festivala, redatelj Saša Božić.

No prije službenoga početka, festival najavljujemo 7. prosinca pretprogramom na kojem ćemo ugostiti Matthiasa Lilienthala, cijenjenoga europskoga producenta, kustosa izvedbenih umjetnosti, aktualnog ravnatelja Munchner Kammerspiele te voditelja raznih projekata i festivala. Lilienthal će u razgovoru s Natašom Rajković hrvatskim studentima, producentima i kustosima podijeliti svoje bogato iskustvo, inspiracije, reference, motivacije za rad kao i kustoske strategije i produkcijske modele. “Matthias Lilienthal za mene je, prije svega, osoba koja je redefinirala kazališno stvaralaštvo pa i samu kazališnu djelatnost  i to aktivnim i promišljenim sustvaranjem te suoblikovanjem novih kazališnih i kazališno produkcijskih praksi”, naglasila je pomoćnica ravnatelja SC-a za kulturu, Nataša Rajković.

Prvoga dana Ganza, 8. prosinca, vodimo vas u jedan zagrebački supermarket na izvedbu projekta “Borrowed Landscape” autora Heinea Avdala i Yukiko Shinozaki. Njihove inventivne, suptilne i često humoristične interakcije  i intervencije u prostoru, pozivaju (slučajnu) publiku da zastanu i obrate pažnju, iskuse ove obične prostore na drugačiji način te da ponovo promisle pojam svakodnevice. Na izvedbu dođite i 9. prosinca.

Također, prvoga dana u Galeriji SC pratimo i zimsko izdanje Dance_Inn festivala, plesnu izvedbu “No Title” Mette Edvardsen, jedne od najuspješnijih svjetskih izvedbenih umjetnica, norveške koreografkinje i plesačice te dobitnice prestižne nagrade Ibsen Award za 2016. godinu. “No Title” govori o tome na koji način stvarnost postoji u jeziku i kako se širi u stvarnom prostoru, govori o rasplinutosti sjećanja i imaginacije, o tome kako stvari mogu biti i nestati istovremeno na jednome mjestu. “Govori o stvarima koje su nestale i koje su ostale”, pojasnila je autorica.

Foto: ganznovi.sczg.hr

Španjolska umjetnica i višegodišnja prijateljica Ganza, koja publiku redovito iznenađuje svojim inspirativnim umjetničkim izrazom, María Jerez, u zimskom dijelu Ganza predstavlja projekt “María ide u školu”. Njezina dječja zaigranost i stalna želja za istraživanjem ovaj ju je put odvela u OŠ Mihaela Šiloboda (Sv. Martin pod Okićem) čiji će učenici, kroz dva tjedna rezidencije, Mariju učiti hrvatski jezik. Ovaj projekt obraća pozornost na trenutke kad nešto imenujemo prvi put, na razmišljanje koje stoji iza jezika, na političku moć procesa učenja, na nesporazume kao mjesto prilike, na vezu s nekim tko dolazi iz drugoga svijeta.

S dramaturginjama Ninom Gojić, Dianom Meheik te plesnom pedagoginjom i koreografkinjom Inge Gappmaier vježbamo pozornost 8 i 10. prosinca.  “Vježbanje pozornosti” poziva gledatelje/ice na gledanje izvedbi s posebnim gledateljskim taskovima te na artikulaciju svog iskustva tijekom zasebnih diskusija. Taskovi se često koriste tijekom stvaranja izvedbi kako bi se generirao materijal. Obrtanje ove logike da bi se koristila kao princip gledanja pojačava našu uključenost kao gledatelja/ice i (iznova) postavlja pitanje gledateljskog rada koje postaje sve prisutnije u suvremenim izvedbenim umjetnostima.

Dance_inn i Ganz 9. prosinca u Velikoj dvorani Teatra &TD donose premijeru, a 10. prosinca repriznu izvedbu predstave “Kompas” (obje u 20 sati) autorice i švicarske koreografkinje Simone Aughterlony, u suradnji s Petrom Hrašćanec i Sašom Božićem. “Kompas” je plesni i kazališni odgovor na klasični grčki ep “Odiseju”, taj ep o moru i pomorskim avanturama, ironično je transformiran u istraživanje samoće.

Projekt je u autorskom timu okupio iznimne umjetnike iz cijeloga svijeta – glazbu potpisuje Hahn Rowe, njujorški glazbenik koji je u svojoj karijeri surađivao s brojnim glazbenim zvijezdama poput Mobyja, Yoko Ono, Davida Byrnea ili R.E.M. Kostimografkinja i scenografkinja je Ana Savić Gecan, a dizajn svjetla potpisuje Bruno Pocheron. Autorica vizuala za plakat predstave je Tina Gverović. Reprizne izvedbe na rasporedu su od 10. do 12. prosinca u 20 sati u Velikoj Teatra &TD.

[Međuprostor] Foto: ganznovi.sczg.hr

Zimsko izdanje Ganza završava 16. prosinca premijerom plesne predstave “Međuprostor”. Plesne umjetnice i izvođačice Petra Chelfi, Ivana Pavlović i Martina Tomić, koreografkinja Aleksandra Janeva i glazbenik perkusionist Nenad Kovačić predstavit će nam zajednički projekt koji je nastao kao sinergija raznovrsnih ideja, misli, skladbi i zadataka. Reprizna izvedba na rasporedu je 17. prosinca.

Besplatni ulaz

Ganz nove besplatne ulaznice možete preuzeti na dan izvedbi pojedine predstave i programa na blagajni Teatra &TD, Savska cesta 25, od 11h sve do početka predstave, po principu tko prvi, njegova ulaznica! Za premijere Kompasa i Međuprostora ulaz je s pozivnicom.

Ganz novi festival realizira se u sklopu europskog projekta Kulture promjene SC-a apap-Performing Europe 2020, sufinanciranog sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa te uz potporu Flanders State of the Art, Goethe-Instituta u Hrvatskoj, Ministarstva kulture RH (Ciklus flamansko-skandinavskih autora), Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba te u suradnji s kazališnom skupinom de facto, umjetničkom organizacijom 21:21, TRAS studijom, Osnovnom školom Mihaela Šiloboda i Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu.

Komentari