Film

Tuškanac u gostima prikazuje filmove genija provokativne erotike i subverzivne mašte

Nemoralne priče/ Tuškanac press
Vrijeme čitanja: 2 minute

Tuškanac u gostima tijekom listopada donosi retrospektivu Waleriana Borowczyka, poljsko-francuskog vizionara i filmskog radikala čiji radovi istražuju erotske fantazije, odnose tijela i moći te provociraju društvene tabue.

Prepoznatljiv po eksplicitnim erotskim scenama u kombinaciji s grotesknim i nadrealnim prikazima, Borowczykov opus otvorio je put slobodnijem prikazu imaginacije i seksualnosti te je ostavio snažan trag u umjetničkoj animaciji i modernom filmu.

Ciklus obuhvaća 14 filmova koji će se prikazivati u Kulturno informativnom centru (KIC), a 12. listopada u 21 sat otvorit će ga osam kratkometražnih filmova koji kombiniraju animaciju i igrane prizore: od bračnih sukoba u Koncertu (1962) i simboličke obnove u Renesansi (1963), preko logorske strave u Igrama anđela (1964) i apsurda jezika u Joakimovu rječniku (1966), do mračne sudbine služavke u Rosalie (1966), Diptiha (1967) koji kontrastira tišinu starosti i životnu svakodnevicu, Gavote (1967) koji donosi sadomazohistički skeč s patuljcima te Fonografa (1969) koji sugerira nostalgiju za predratnim vremenima.

Doktor Jekyll i žene/Tuškanac press

Iz kratkog filma Koncert nastala je duhovita i nadrealna priča o ekscentričnom bračnom paru Kazalište gospodina i gospođe Kabal (1967). Slijede alegorija o tiraniji i požudi inspirirana Jarryjevim Kraljem Ubujem Goto, otok ljubavi (1969), vizualno raskošna drama o ljubomori i izdaji Blanche (1971) te omnibus u području soft porna Nemoralne priče (1973).

Zvijer (1975) istražuje erotsku privlačnost prema čudovištima kroz priču o mladenki i njezinu deformiranom zaručniku, dok će ciklus zaključiti Doktor Jekyll i žene (1981) – mračna vizija viktorijanskog Londona u kojem se zaruke pretvaraju u orgiju nasilja i razvrata.

Be social

Komentari