12.08.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute Novih pet glazbenih uradaka iz domaćih radionica bore se za naklonost slušatelja,a tu je i pet stranih preporuka za slušanje.

07.08.2020.

Vrijeme čitanja: 10 minute Donosimo vam listu nekih od najpoznatijih svjetskih književnika koji su se, izuzev što su za sobom ostavili književna djela koja ćemo još dugo pamtiti, suočavali sa svojim nemilosrdnim demonima.

“Book of Bad Decisions” (Clutch): Stoner country rock Biblija misticizma

05.12.2018. Vanja Senčar"Book Of Bad Decisions" [album cover]

Možda nisu mili svakom uhu, ali mora im se priznati da su majstori svog stila. Kombiniraju americanu, blues, sludge, noise, funk i country u nezaustavljivu bujicu zvuka koja ruši sva ograničenja na svom putu. Svako ponovljeno slušanje pojačava taj efekt; Clutch su uistinu dobrodošla rock sila u dobu synth glazbe. Uvijek idu u glavu sa svim što žele reći, što posebno dolazi do izražaja na živim svirkama. Zato posebno veseli da su ovaj, dvanaesti studijski album, snimili uživo svi zajedno u istoj prostoriji hraneći se međusobnom energijom i izrastajući u rock legende (ako to dosad nisu već i bili).

“Book of Bad Decisions” snimljen je tijekom tri tjedna u srcu američke glazbene industrije, Nashvilleu, u slavnom Sputnik Sound studiju pod kreativnom palicom glazbenog teškaša Vance Powella (Jack White, Raconteurs, The Dead Weather, Chris Stapleton, LeAnn Rimes, Tinariwen, Buddy Guy). Ovo je Clutchu prvi album s toliko poznatim producentom i šlag je na torti četvrtstoljetne karijere benda. Originalno je trebao sadržavati četrnaest pjesama, no kemija benda i producenta je bila toliko snažna da su u studiju smislili i odmah snimili i petnaestu.

Album kao spomenar

“Book of Bad Decisions” koncipiran je kao spomenar i donosi priče o osobnim dogodovštinama benda i komentare društvenih i dnevno-političkih događaja koji su obilježili proteklih dvadesetak godina. Album otvara Gimme the Keys koja se vrti oko bendove stvarne zgode s ukradenim mikrofonom nakon jednog koncerta s njihove prve turneje koju su odsvirali pred točno jednim posjetiteljem. Ton pjesme pojačan je snažnim riffovima i moćnom ritam sekcijom (što je i inače bendov forte).

Spirit of ’76 donosi dašak sjećanja na vrijeme kad je SAD očekivao slavlje dvjestotog rođendana – „Bicentennial“. Tematika koju je teško proživjeti s ove strane velike bare, no barem je glazba tipično Clutchevski dobra. Naslovna Book of Bad Decisions prikladno je slavlje prihvaćanja prošlosti u namjeri da se pripremi za budućnost. Jeftina filozofija upakirana u moćne gitare, gotovo grungerski gitarski solo ispričana samouvjerenim vokalom. Ne donosi nikakve novosti u glazbenom smislu, ali ne dosađuje. Nema mnogo bendova koji slične riffove kroz čitav album uspijevaju držati zanimljivima i svježima.

Karikature i anti-kandidati

How to Shake Hands je ritmična glazbena podloga kandidacijskoj objavi za predsjednika SAD-a. Kandidat se obvezuje otkriti istinu o vanzemaljcima, staviti Hendrixa na novčanicu od 20 dolara i izljubiti sve bebe (možda i sve mame). Bilo bi smiješno da se stvarno ne pojavljuju anti-kandidati koji satirom skupljaju glasove jer su ljudi toliko razočarani stanjem u politici da radije iz protesta glasaju za karikaturu. Sklonost prema karikiranju nastavlja se i u idućoj In Walks Barbarella. Prisjećaju se doba loših policijskih serija sedamdesetih, tada sveprisutnih zvukova funka (koji glazbeno nose pjesmu) i za današnje vrijeme negledljivo loših sci-fi filmova.

Vision Quest spaja power rock gitaru i honky tonk klavir u soundtrack za fantasy priču o Sablasnom Koscu koji otkrije da više voli filozofiju nego sakupljanje duša. Vrlo bizaran kolaž stilova, ali začudo, Cluch i to predstavi kao prirodno. Vrlo slično se u Weird Times obračunavaju s futurizmom – tehnološki napredak zastrašuje jer je u rukama beskrupuloznih trgovaca, a ne znanstvenika. Melodički se oslanjaju na klasične Clutch moćne zvukove.

Oda književnosti i religijski motivi

Emily Dickinson oda je najvažnijoj američkoj pjesnikinji. Sposobnost Clutcha da tekstom i glazbom pričaju priče i oslikavaju svijet na ovoj pjesmi najbolje dolazi do izražaja. Refren koji uhvati i ne pušta jamac je da će ovo biti jedna od najradije slušanih pjesama na budućim koncertima. Glazbeno jake su i Sonic Counselor te kasnija Ghoul Wrangler koje se bavi religijom. Pune su aluzija; na Adama i Evu, Kaina i Abela, zmiju, Lazara, vječno spasenje… Što je autor htio reći prepuštam svakom na prosudbu.

Putovanje mračnim, mističnim i okultnim

Clutch se ne libe govoriti o teškim temama što se potvrđuje i u A Good Fire. Vjerojatno se odnosi na događaje koji su slijedili nakon objave knjige The Satanic Verses Salmana Rushdieja 1988. godine. Koliko god da je u ljudskoj prirodi cijeniti književnost, toliko je i prirodna histerija i paljenje svega drugačijeg jer svi mi ljudi ipak volimo dobru lomaču. Putovanje mračnim, mističnim i okultnim nastavlja se i na H.B. Is in Control. H.B. se vrlo vjerojatno odnosi na Hieronymous Boscha, poznatog nizozemskog slikarskog genija i na njegove motive koji se i nabrajaju u pjesmi preneseni na suvremene slike nemaštovite svakidašnjice. Unisona melodija basa i gitare s puno flanger i wah efekta doprinosi distopijskoj slike sadašnjosti koju inače volimo vezati uz najcrniju sliku budućnosti.

Hot Bottom Feeder dođe kao takozvani comic relief nakon teških tema i doslovno je uglazbljeni recept za Maryland crab cakes. Tu su i poznati i moćni Clutch miks ubacili prizvuke New Orleansa. Brza internetska pretraga nalazi potvrde valjanosti recepta. U slast!

Fantastični finiš

Paper & Strife priča je o američkoj težnji za (uglavnom tuđom) naftom. Nije ljubav to što pokreće svijet već novac i stalni sukobi među ljudima. Još jedna iznimno riffovski snažna pjesma s grungerskim štihom kod koje sjajno dolazi do izražaja koliko je Clutch iznimno dobro usviran bend.

Album zatvara Lorelei, melodijski najmračnija pjesma na albumu. Čovjek uči dok je živ, ali i dalje nema pravih mudrosti za dati, kao da parafraziraju staru zagorsku narodnu izreku. Možda i osobni favorit, što zbog snažne emocionalne nabijenosti, što zbog mističnih versova, moćnih refrena i rekvijemskog kraja. Fantastičan kraj fantastičnog albuma.

Neil Fallon kao frontmen fantastično nas vodi kroz cijeli album, ali bilo bi pogrešno proglasiti ga alfom i omegom Clutcha. Clutch je fantastično uklopljen spoj vrhunskih muzičara od kojih svatko ispunjava svoju ulogu u zvučnoj slici benda. Produkcija, miks i mastering također su besprijekorni i stavljaju “Book of Bad Decisions” među sam vrh ovogodišnjih rock albuma.

(Visited 119 times, 1 visits today)

0%
1