Izvedbene umjetnosti

Na daske HNK u Zagrebu dolazi “Kralj Lear” s Mikijem Manojlovićem u glavnoj ulozi

Foto: hnk.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute

Nakon što je predstava “Ljudi od voska” stekla kultni status, Janusz Kica ponovno režira u zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu. Ovoga puta priprema Shakespereovu dramu “Kralj Lear” s Mikijem Manojlovićem u naslovnoj ulozi čija je premijera najavljena u petak, 23. veljače. 

Jedan od najsublimnijih tekstova svjetske dramske literature, Shakespeareov “Kralj Lear” napisan je između 1603. i 1606. godine. Shakespeare je radnju smjestio u raniju britansku povijest, a ishodište za priču pronašao u drugom izdanju Holinshedovih Kronika Engleske, Škotske i Irske, objavljenom 1587. godine. Komad počinje u trenutku kada se ostarjeli kralj Lear povlači s prijestolja odlučivši razdijeliti kraljevstvo svojim kćerima. Onoj koja ga najviše voli dat će najveći dio. Goneril i Regan mu laskaju, no najmlađa Cordelia iznenadi svojeg oca riječima kako svoju ljubav ne može nakititi praznim riječima. U bijesu Lear razbaštini Cordeliju koja odlazi u Francusku. Lear namjerava preostale dane života provoditi naizmjence kod svojih kćeri, no obje su nezadovoljne njegovim svojeglavim ponašanjem te ga izvrijeđaju optužujući za bahato ponašanje. Osuđen lutati pustopoljinama na rubu ludila, najzad spozna svoju zabludu, no to je za Cordeliju prekasno.

U ovoj drami isprepletenoj političkim intrigama, tajnim savezima i sukobima nitko ne izlazi kao pobjednik. Raskošne fabule s mnoštvom likova, “Kralj Lear” od 17. stoljeća očarava publiku, postavši jedno od najizvođenijih Shakespeareovih djela. Duboka ljudska analiza starosti, roditeljstva, odnosa prema bližnjima, bračnih veza, izvanbračnih veza, ljubavnih zanosa, postojanosti i skromnosti, taj tekst čini jednim od temeljnih djela dramske literature. Složena unutrašnja struktura ispresijecana emocijama, izazov je za sve kazališne umjetnike, a problemi i pitanja koje tekst postavlja univerzalna su.

Foto: hnk.hr

Janusz Kica rođen je u Worcłavu, a studij teatrologije završio je u Krakovu te nastavio školovanje u Njemačkoj, gdje i počinje njegova redateljska karijera. Režirao je brojne predstave u gotovo svim hrvatskim kazalištima, a redovito režira u Austriji, Njemačkoj i Sloveniji. U Drami Hrvatskoga narodnog kazališta postavio je “Trilogiju o ljetovanju” Goldonija, “Bjesove” Dostojevskoga i “Ljude od voska” Mate Matišića, koji su obilježili proteklu sezonu i osvojili brojne nagrade.

Prijevod drame i dramaturgiju potpisuje Lada Kaštelan, scenografiju Numen i Ivana Jonke, kostimografiju Eva Dessecker, a glazbu Tamara Obrovac. Uz Predraga Mikija Manojlovića u predstavi sudjeluju Ivan Jončić kao francuski kralj, Silvio Vovk kao vojvoda od Burgundije, Luka Dragić kao vojvoda od Cornwalla, Ivan Glowatzky kao vojvoda od Albanyja, Goran Grgić kao grof od Kenta, Milan Pleština kao grof od Glostera, Mislav Čavajda kao Edgar, Glosterov sin, Bojan Navojec kao Edmund, nezakoniti Glosterov sin, Alen Šalinović kao Oswald, Krešimir Mikić kao Luda, Damir Markovina kao Plemić, Ana Begić kao Goneril, Iva Mihalić kao Regan, Jadranka Đokić kao Cordelia, Ivan Colarić kao Prvi sluga te Ugo Korani kao Drugi sluga.

Be social

Komentari