Film

Filmovi s ovogodišnjeg festivala u Cannesu koje nestrpljivo čekamo

Foto: facebook.com/festivaldecannes
Vrijeme čitanja: 4 minute

Piše: Paula Marasović

Filmski festival u Cannesu jedan je od najprestižnijih festivala na svijetu koji okuplja kremu filmske industrije. U razdoblju od 8. do 19. svibnja prikazivat će se 21 film u glavnoj konkurenciji, uz mnoštvo drugih u popratnim programima. Od nominiranih filmova za Zlatnu palmu, ove godine vrlo je malo američkih filmova, a čak sedam ih je s potpisom azijskih redatelja. Donosimo vam izbor od pet nominiranih filmova koje posebno nestrpljivo čekamo i sami vidjeti.

Svi znaju (Everybody Knows )

A Separation, film Asghara Farhadija, smatra se jednim od najboljih filmova 21. stoljeća po načinu na koji je prikazao sukob između dvije obitelji i izložio sustavne bolesti koje su odgovorne za stavljanje likova u moralnu slijepu ulicu. Njegovim drugim radovima u velikoj  mjeri nedostajalo je dramatičnog zamaha i oštrih društvenih komentara, ali još uvijek pokazuje majstorstvo drame i snažne performanse. Drugim riječima, čak i manji Farhadijevi radovi imaju tendenciju sadržavati mnogo vrijednih trenutaka, a jedan od njih sigurno je i Svi znaju. U glavnoj su ulozi Penélope Cruz i Javier Bardem, a film prati Lauru (Cruz) dok putuje sa svojom djecom iz Buenos Airesa do rodnog grada u Španjolskoj na sestrino vjenčanje. Otkriva da je njezino putovanje neočekivano poremetilo događaje koji će u potpunosti promijeniti njezin i život njene obitelj otkrivajući dugo skrivanu obiteljsku tajnu.

BlacKkKlansman

Vizionarski redatelj i prvoborac afroameričkog filma Spike Lee, dolazi  s provokativnom pričom koja se temelji na stvarnom životu Rona Stallwortha kao prvog afroameričkog policajca Colorado Springsa koji je na tajnom zadatku s ciljem da se infiltrira u Ku Klux Klan. Detektiv Stallworth (John David Washington) i njegov partner Flip Zimmerman (Adam Driver) prodiru u KKK na njegovim najvišim razinama kako bi spriječili pokušaj preuzimanja grada. Vjerujemo da i u ovom slučaju Spike Lee koristi svoj zaštitni znak i stil bezobzirnog stanja i humora kako bi ispričao ovu priču koja često izostaje iz povijesnih knjiga.

Foto: facebook.com/pg/SpikeLee
Pepeo je najčišće bijelo (Ash is Purest White)

Jia Zhangke iskazao se kao dobar kroničar kineske nacije i redatelj šeste generacije kineskog filma, a njegov najnoviji uradak koji će biti prikazan u Cannesu svojevrsna je art-epopeja o posljednjih petnaest godina kineske povijesti. Film prati ljubavnu priču postavljenu u pozadini kineskog kriminala podzemlja. U svojoj humanoj potrazi za nacionalnom istinom, Jia odražava ulogu kinematografskog medija u ovom projektu i igra se sa žanrom, od daška melodrame, preko neorealizma pa sve do SF-a.

Djevojke sunca (Girls of the Sun)

U prošlosti na festivalu se kritizirala spolna neravnoteža, no čini se da to i dalje ostaje predmet rasprave s obzirom na to da je Eva Husson jedna od samo tri ženske redateljice na 71. filmskom natjecanju u Cannesu. Njezina filmska priča usmjerena je na žene u borbi. U godini povijesnih bitaka nad status quo u odnosima spola i moći, priča dobiva poseban odjek. U Djevojkama sunca, bivša odvjetnica (Golshifteh Farahani) pridružuje se skupini žena u Kurdistanu nakon što je pobjegla od ekstremista. Ona postaje zapovjednica s ciljem oslobođenja svog rodnog grada od okupatora ekstremista, te svoje iskustvo prepričava ratnoj novinarki Mathilde (Emmanuelle Bercot).

Foto: facebook.com/DevolutionSociety
Hladni rat (Cold War)

Film je strastvena ljubavna priča između dvoje ljudi različitog podrijetla i temperamenta koji su fatalno neusklađeni, a ipak su sudbinski osuđeni jedno drugome. Postavljen na pozadini hladnog rata 1950-ih u Poljskoj, Berlinu, Jugoslaviji i Parizu, film prikazuje nemoguću ljubavnu priču u nemogućim vremenima. Novi film poljskog redatelja Pawela Pawlikovskog Hladni rat, osim u Poljskoj sniman je prošle godine i u Splitu. Na filmu je radilo dvadesetak hrvatskih filmskih profesionalaca, među kojima su glumci Dražen Šivak i Slavko Sobin, a servisni producent bila je zagrebačka Kinorama.

Ostale zanimljivosti

Ipak, jedan od najiščekivanijih filmova 71. filmskog festivala u Cannesu je i Čovjek koji je ubio Don Quixota (The Man Who Killed Don Quixote) kojeg je bivši Monty Pythonovac Terry Gilliam radio punih 19 godina. Film o starom dementnom čovjeku koji je uvjeren da je Don Quixote, sanjar, idealist i romantičar, odlučan da ne prihvati ograničenja stvarnosti, utjelovio je Johnatan Pryce, a njegovog Sancha Panzu u liku Tobyja glumi Adam Driver. Par se upušta na bizarno putovanje, skakanje naprijed-natrag u vremenu između 21. i 17. stoljeća. Postupno, poput samog zloglasnog viteza, Toby postaje iluzoran svijet i ne može odrediti svoje snove i stvarnost.Ipak, jedan od bivših producenata filma, Paulo Branco podignuo je optužnicu protiv Gilliam stoga je upitno hoće li se spomenuti film uopće prikazivati na ovogodišnjem festivalu.

Osim dugometražnih filmova, tu su i nekolicina dokumentarnih filmova koji igraju izvan konkurencije. Država protiv Mandele francuskih redatelja Champeauxa i Portea koji se bavi političkim procesima protiv južnoafričkih disidenata u 60-im godina prošlog stoljeća. Zatim tu su još i dokumentarac o papi Franji Wima Wendersa Papa Franjo: čovjek od riječi i Mrtve duše Wanga Binga koji traje preko 8 sati.

U sklopu selekcije “15 dana autora” nalazi se i jedna manjinska hrvatska koprodukcija, debitantski dugometražni igrani film Teret Ognjena Glavonića. Hrvatski koproducent filma zagrebačka je Kinorama.

Be social

Komentari