Vizart

Marina Ćorić: “Kada mi jedan medij dosadi, prebacim se na drugi”

marina
Fotografija i ilustracije: Marina Ćorić
Vrijeme čitanja: 3 minute

Marina Ćorić novo je ime Grama umjetnosti koje nam je zapelo za palcem još prošle zime skrolajući Instagramskim pejzažima. Njezina je stanica u beskrajnom scrollu ispunjena mačkama, lutalicama krajolika iz mašte, onim prenesenim iz zadarske svakodnevice kao i onim prenesenim putem povijesnih i umjetničkih referenci na male ekrane naših mobitela.

No ova ilustratorica koja od mačaka radi kraljevska bića, ujedno je i fotografkinja čiji rad ima i rodnopolitičku, feminističku dimenziju. No zasad ćemo taj razgovor ostaviti po strani do neke ozbiljnije prilike, iako ćemo vas uputiti na njega dotad. Danas sa zadarskom magistrom slikarstva ćaskamo o ilustracijama koje su je dovele i u školske klupe.

Marina, možeš li nam opisati što čini tvoj ilustratorski potpis? Što je prepoznatljivo u tvojim radovima prema osobnom mišljenju?

Teško je na neki objektivan način analizirati vlastite radove (smijeh)! Ono što često čujem u formi komplimenta jest da su mi radovi jako vedrih, veselih i harmoničnih boja, te da radim jako detaljno. Rekla bih da u tome ima istine.

Marina Ćorić
Medieval Illumination

Što te najviše inspirira u vlastitom izričaju?

Mene zaista nije teško inspirirati kada sam u “receptivnom” raspoloženju. Dakle, inspiraciju mogu naći bilo gdje i svugdje.

Na koji način stvaraš i kojim principima?

Uglavnom sam dosta “staromodna” što se tiče medija i tehnika koje koristim u izvedbi radova. Puno više sam tradicionalni, negoli digitalni umjetnik. Najčešće radim akrilom, a zadnjih godina sve više i drvenim bojama, akvarelom i gvašem.

Motivi su ti često floralni, vodeni, odnosno mačji. Možeš li nam ih malo objasniti kao kombinaciju?

Hmm, kad razmislim o sva ta tri motiva rekla bih da su mi estetski jako privlačni i inspirativni (očito malo više nego drugi motivi), ali i izvan mog stvaralaštva na mene imaju jedan ugodan i smirujući efekt. Provoditi vrijeme u vrtu, u moru ili s mačkama je moja idealna zona komfora.

Marina Ćorić
Momo Raul Medieval

Na tvom kanalu Instagrama vidio sam kako si i ilustratorica dječjih udžbenika. Koji su formalni izazovi u takvom projektu? Možeš li opisati način rada za takvu, školsku namjenu?

Raditi na dječjim udžbenicima je odgovoran, a može biti i relativno zahtjevan posao. Stvoriti dobar udžbenik nije lako, i riječ je o projektu i suradnji više kreativaca i stručnih osoba koje su često suočene s velikim opsegom posla, vremenskim rokovima, trendovima na tržištu, zahtjevima Ministarstva znanosti i obrazovanja, pa i očekivanjima samih učitelja, roditelja i djece. Izbalansirati sve to je izazov, ali na kraju kada taj udžbenik dođe u ruke učitelja i djece koji su oduševljeni njime, shvatiš da se trud i rad itekako isplatio.

Ako se ne varam, uz ilustraciju slikaš portrete i stripove, odnosno fotografiraš?

Stripove baš i ne (makar ih obožavam!), ali da – slikam i fotografiram. Kada mi jedan medij dosadi, prebacim se na drugi, pa na treći i tako u krug, haha!

Koji bi žanr vizualnog izražavanja od prethodno navedenih bio tvoj forte?

Ja bih osobno rekla da su to crtanje i slikanje, makar mislim da bi većina ljudi koji prate moj rad ipak rekli da je to fotografija. To je barem moj zaključak. Fotografija je možda na neki način pristupačnija ili dopadljivija, barem na društvenim mrežama.

Gdje se može pronaći tvoj ilustratorski proizvod iza kojeg stoji Marina Ćorić?
Svoje ilustracije uglavnom objavljujem na svom @marinchy.illustration profilu na Instagramu, te s potencijalnim kupcima tj. naručiteljima radova i printova komuniciram preko inboxa i e-maila. Imam neke planove i ideje, pa uskoro možda bude postojao i Patreon, virtualni dućančić ili možda nešto treće.

Gori li ti inbox?

Hahah! Kako kada (smijeh)! Inbox svakako više gori kad sam aktivnija na društvenim mrežama. Posao umjetnika je često takav da se izmjenjuju faze pretrpanosti poslom i faze kada nema nikakvog posla. No, nije ni to toliko loše jer realno i nama umjetnicima nekad treba odmora i vremena da napunimo baterije i inspiraciju.

Kako ti je Instagram pomogao u dolaženju do publike i angažmana?

Rekla bih da su mi društvene mreže generalno dosta pomogle u promociji mojih radova i upravo preko Instagrama su me najčešće kontaktirali art direktori, naručitelji i kupci.

Koje su po tebi najveće prednosti i nedostatci ove mreže?

Prednost je to što je Instagram još uvijek besplatan i što je većina ljudi (i potencijalnih klijenata) na Instagramu. Nekad je imao puno više prednosti, no realno u zadnje vrijeme vidim (kao i drugi) sve više nedostataka. Sve teže je biti viđen u feedu čak i kod svojih pratitelja – jednostavno, mnogi korisnici postaju nevidljivi u gomili popularnih i sponzoriranih sadržaja koji Instagramov algoritam nameće svojim korisnicima.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.


Be social

Komentari