Vizart

Mlade autorice na otvorenju triju izložbi u HDLU-u

mlade autorice
Foto: Kolaž (fotografije upotrijebljene u članku)
Vrijeme čitanja: 3 minute

Čak tri izložbe otvaraju se istovremeno sutra, u 19 sati, u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika u Zagrebu. Jelena Bando, Marija Koruga i Margareta Lekić mlade su autorice koje će predstaviti samostalnim izložbama različite tematike i medija.

Foto: facebook.com/event
Foto: facebook.com/event

Istraživanje Drugog u vizualnom svijetu neobičnih ljudskih figura, biljaka i životinja

Slikarska izložba Jelene Bando Drugi – pravi prostor u Galeriji Prsten predstavit će jedinstven sustav simbola, znakova i oblika koji tvore autoričin vizualni svijet fokusiran na Drugog. Vlastiti pogled na Drugoga razrađuje zamjenjujući imaginarni krajolik svojim stvarnim životnim prostorom. Njen prijašnji ciklus Drugi nastao je kao rezultat istraživanja direktno potaknutog osobnim iskustvom susreta s kulturom Drugog, s udrugom imigranata s otoka Guadalupe koje je umjetnica upoznala u Parizu. Upravo taj susret postaje tema koju umjetnica nadograđuje smještajući te odabrane likove, pripadnike neke druge kulture, u imaginarne krajolike nadograđujući time vlastiti pogled na Drugoga. U tom suptilnom balansiranju na granici realističnog i imaginarnog u ovom ciklusu stvoren je novi vizualni svijet kojem ni ovoga puta ne manjka ni začudnih ni realističnih referentnih točaka poput ljudske figure, biljaka i životinja. Toliko puta spomenuti Drugi ovoga je puta pronašao svoje sigurno mjesto u ugodnoj svakodnevnici umjetnice, u interijeru njezina stana okružen stvarnim motivima iz njezina života.

Foto: facebook.com/event
Foto: facebook.com/event

Napretkom tehnologije neće doći do nestanka kulture

Margareta Lekić u Galeriji Prsten predstavit će izložbu Šuma, postavljajući pitanja o odnosu prirode i tehnologije u današnjoj civilizaciji (post-industrijskom dobu usmjerenom kontroli tehnologije). Umjetnica svojim radovima oponaša stvarnost-prirodu, proizvodeći drugu stvarnost kojoj je cilj prikazati artificijelnu prirodu. Pri tome koristi instalacije koje uključuju umjetne materijale i gotove, industrijski proizvedene predmete neumjetničkog podrijetla, videoprojekcije i tehnološki napredne elektroničke naprave, kojima nastoji naglasiti uporabu tehnologije u suvremenom, tehnološki razvijenom društvu, u funkciji čovjekova ovladavanja prirodom. Izložbu obilježava stav umjetnice o tehnološkom napretku kao nužnom i neosporivom, odnosno nečemu što ne dovodi do dehumanizacije: Ljudsko i neljudsko više se ne smatraju suprotnima, nego paralelnima: suvremeni je čovjek shvatio da ga tehnologija može uništiti i zato djeluje na unapređenju pozitivnog odnosa spram prirode, vlastitog bića i kulture, te na razvijanju pozitivnog gledanja na mogućnosti tehnološke kreacije. Strah od tehnologije je neutemeljen; čovjek je prirodno biće i njegov pokušaj da u potpunosti zamijeni prirodu tehnologijom besmislen je, jer će tehnologija uvijek biti u službi čovjeka, a ne obratno. Napretkom tehnologije neće doći do nestanka bitka, a samim time i nestanka umjetnosti, filozofije, poezije, niti do dehumanizacije društva.

Foto: facebook.com/event
Foto: facebook.com/event

Apstraktne kompozicije koje hipnotiziraju promatrača

Izložba Marije Koruge Ljepota nije dovoljna sadrži ciklus od šest koloristički bogato razrađenih i iznimno komunikativnih apstraktnih djela. Strukture kružnih objekata, njihovih caklastih površina, animiranih raznolikim intervencijama, određene su unutarnjom logikom, koja uspostavlja posve različite, a opet, unutar cjeline ciklusa, dosljedne kompozicije. Pojedini se radovi baziraju na kolorističkoj kondenzaciji, monokromizaciji ploha; drugi se, pak rastvaraju u ritmičnim i dinamičnim odnosima, koje autorica gradi na sebi svojstven način poigravanja s varijabilnim mogućnostima preklapanja planova slike, koja se iz druge prometnula u treću dimenziju. Preklapanje postiže prozračnim prijelazima, naglašenim akcentuiranjem i kontrastiranjem, i drugim likovnim postupcima. Upravo se u ovom segmentu potvrđuje eksperimentalni potencijal Marijina bavljenja materijalom, epoksijem, koji je prijemčiv za refleksije svjetlosti, aktivatora percepcije svega što postoji, i čije se postojanje također potvrđuje u interakciji s predmetom, tijelom… Jednako kao što se egzistencija umjetničkoga predmeta ostvaruje u interakciji s njegovim promatračem i tumačem.

Be social

Komentari