Advent na Ziheru - 2024
2. prosinca 2024.

Vrijeme čitanja: 3 minuteI ove godine Advent na Ziheru donosi nagrade, ali i zanimljive priče i preporuke.

"Bilo je sada" [Dunije - naslovnica albuma]
26. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 5 minuteDugo smo čekali, a nismo ni znali da na to čekamo, na sastav kao što su Dunije. One ne samo što su supergrupa jer su poznate umjetnice koje su svoja znanja i talente sastavile i napravile nešto iznimno, one su prijateljice i žene koje se međusobno vole i poštuju, što se itekako osjeti.

Vizart

Monetov "Zalazak Sunca" na trupu starog broda

Foto: Faceook/Huffpost arts & culture
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: Faceook/Huffpost arts & culture
Foto: Faceook/Huffpost arts & culture

Na obali sjeverne Španjolske, u Cantabriji, ulični umjetnik Pejac oslikava ohrđali i napušteni trup broda s motivom Monetove slike “Impresija: Zalazak Sunca” iz 1872. godine. Namjera umjetnika je da njegovo djelo bude viđeno s brodova koji su konstantno u prolazu, napuštajući ili ulazeći u malu luku na sjeveru Španjolske. Pejac je odabrao upravo taj motiv jer je oduvijek bio fasciniran impresionizmom kao umjetničkim pokretom, a osobito samom slikom koja je i bila presudna u imenovanju pokreta impresionizma.

Španjolski umjetnik zaplivao je street art vodama 2000. godine tijekom koje je živio u Milanu. Sebe ne smatra primarno uličnim umjetnikom, niti slikarom murala, čak niti slikarom “lijepih umjetnosti”. Primjećuje da je sve to slično ili isto, te da se likovne discipline ne trebaju odvajati, već da se treba dopustiti njihovo ispreplitanje. Ne želi samo zabavljati ljude svojm radovima, već ih tjerati na razmišljanje kako bi se aktivirali.

Foto: tumblr/micromassive
Foto: tumblr/micromassive

Kao razlog slikanja po trupu broda Pejac ističe kako smatra da plima i oseka Cantabrijskog mora čine zastore koji prekrivaju ili otkrivaju prizor okolini. Zanimljivo objašnjenje, s obzirom na to da je na taj način spojio prizor iz prirode s okolišem, gdje more uvijek igra ulogu onoga iz kojeg izlazi Sunce. Monet je rekontekstualiziran, ali možda i pomalo nejasan prosječnom gledatelju koji će nakon kratkog vremena biti lišen gledanja u prizor hommagea slikaru. Ono što će vidjeti su mrlje boje na starom brodu, a jedini dokaz postojanja rada je trajno zabilježen na internetu, tj. na Pejacevoj web stranici i portalima koji prenose vijesti.

Be social

Komentari