Knjige

Može li Facebook služiti promociji čitanja?

Ovo čemu smo svjedočili u finalu Dore nešto je što je trebalo našoj javnosti zatrovanoj korupcijama, vezama i vezicama. Trebalo je da vidimo da barem u jednom običnom glazbenom natjecanju naš glas ima utjecaja i da je konačno pobijedio netko koga je publika silno željela.
Vrijeme čitanja: < 1 minuta
Foto: Facebook.com/A Year of Books
Foto: Facebook.com/A Year of Books

Poznato je da u zagrebačkim knjižnicama cvatu čitalački klubovi, u kojima se ljudi okupljaju i raspravljaju o određenim književnim naslovima. Najpoznatiji globalni književni klub je svakako onaj utjecajne Oprah Winfrey, koji je počeo i diktirati svjetske trendove kad je u pitanju zabavna književnost, a od 2015. i Mark Zuckerberg se putem platforme Facebooka odlučio uključiti u akciju promicanja čitanja. Putem stranice A Year of Books Zuckerberg planira svaka dva tjedna zadati novi naslov za čitanje, a akcija počinje publicističkom knjigom The End of Power Moisesa Naima koju govori o urušavanju tradicionalnih sistema moći, a koju svjetski mediji predstavljaju kao knjigu nakon koje ćete drugim očima čitati dnevne novosti i komentirati politička zbivanja.

Zuckerberg tvrdi da je cilj, osim pročitati 26 knjiga u godini dana, i učiti o drugačijim načinima mišljenja i kulturama. Zanimljivo je da je upravo Facebook, kao jedan od čimbenika globalizacije, istaknuo takav cilj, a preostaje nam vidjeti koji su sljedeći naslovi koje će Zuckerberg predložiti na svojoj društvenoj mreži i hoće li njegov book club moći parirati onom Oprah Winfrey, koja putem Amazona distribuira posebna izdanja knjiga u kojima možete pronaći njena razmišljanja o pojedinim citatima i smjernice za razmišljanje. Zuckerberg je pozvao svojih 23 milijuna sljedbenika na Facebooku da prate stranicu A Year of Books, što svakako nije zanemariva količina ljudi, a vijest su prenijeli i svi relevantni svjetski mediji.

Be social

Komentari