Film

Objavljen program 21. Međunarodnog festivala novog filma/ Splitskog filmskog festivala

Foto: www.facebook.com/SplitFilmFestival
Vrijeme čitanja: 3 minute

Od 10. do 18. rujna grad Split bit će u znaku obilježavanja jubilarne 20. godišnjice utemeljenja i rada Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma. Program festivala predstavlja izbor iz nekoliko tisuća prijava recentne svjetske filmske produkcije i filmova koji su prikazivani i nagrađivani na mnogim poznatim (Rotterdam, Berlinale, Cannes…) i manje poznatim svjetskim festivalima. Unatoč znatno smanjenim sredstvima, na festivalu će biti prikazane redom hrvatske premijere filmova, pa je festival programski jedan od najznačajnijih hrvatskih filmskih festivala.

Program 21. izdanja podijeljen je na 8 segmenata – Konkurencija dugometražni, Konkurencija kratkometražni, Forum, Odrazi / Reflections, Libido, Frame Extended, Hrvatski film (dugi i kratki metar) i Posebni program. Službeni program biti će obogaćen prezentacijama i predavanjima koji će se posebno fokusirati na temu ovogodišnjeg izdanja festivala – samovažnost (blagoslov ili prokletstvo).

Središnji dio programa čini konkurencija iznimno raznovrsnih 8 dugometražnih filmova, mladih filmaša i filmskih virtuoza, koji nisu distribuirani u Hrvatskoj. Ovogodišnja selekcija je naglasak postavila na filmove koji se bave samovažnosti pri čemu treba izdvojiti Usporedni pravci spajaju se u beskonačnost (Parallel Lines Meet at Infinity) ruske redateljice Lika Alekseeva, Isola redateljice Fabianny Dechamps, Smac redatelja Elias Demetriou. Oscuro Animal redatelja Felipe Guerrera, Radio Dreams iranskog redatelja Babak Jalalia, Događaj (Sobytie) ukrajinskog redatelja Sergei Loznitsa, Yo redatelja Matias Meyera, Smrt Luja XIV. (The Death of Louis XIV) katalonskog redatelja Alberta Serra.

U okviru konkurencije kratkometražnih filmova biti će prikazano 45 filmova podijeljenih u 6 programa u trajanju do 90 minuta. Raznovrsni su prema žanru (eksperimentalni, igrani, animirani, dokumentarni), tematici i filmskoj vokaciji.

Odrazi/Reflections

Sekcija “Odrazi/Reflections” prikazuje Original Copy njemačkih redatelja Floriana Heinzen-Zioba & Georga Heinzena, Helmut Berger, Actor austrijskog redatelja Andreasa Horvatha, Cinema Novo brazilskog redatelja Eryka Rocha, Gesu no Ai (Ljubav gubitnika) redatelja Eijia Uchida.

Libido

Nadalje, sekcija “Libido” prikazuje Mi smo meso (We are the Flesh) meksičkog redatelja Emiliana Rocha Mintera i Motel sumaglica (Motel Mist) redatelja Prabda Yoona.

Frame Extended

“Frame Extended” sekcija izdvaja The Seeker redatelja Jeffa D Johnsona i Havarie njemačkog redatelja Philipa Scheffnera.

Hrvatski film

Program “Hrvatski film” predstavlja selekciju kratkometražnih filmova Grad duhova redatelja Marka Dješka, Prvi udah redateljice Mirande Herceg, Sve, još uvijek, u orbiti dvojice redatelja Danea Komljena i Jamesa Lattimera. Igra malog tigra redateljice Jasne Nanut, Stakleni čovjek redatelja Danijela Šuljića. Machinae Novae 002 redatelja Darka Vidačkovića, te Dota redateljice Petre Zlonoge.

U progamu dugometražnih filmova izdvajamo Pomutnje (Confusions) redateljice Lane Kosovac, Dum spiro spero redatelja Pere Kvesića, te Iza lica zrcala (A Two Way Mirror) redateljice Katarine Zrinke Matijević.

Posebni program

Posebni program izdvaja dugometražne filmove Vor der morgenröte redateljice Marie Schrader, Über uns das all (Nad nama samo nebo) redatelja Jana Schomburga. Nadalje, kratkometražni filmovi Suvenir redatelja Andrea Siegersa. Festival dokumentarnog filma Hamburg , Procedure (Sudski postupak) redatelja Simona Quacka, Maskirani majmuni (The Masked Monkeys) redatelja Anje Dornieden i Juana Davida Gónzaleza Monroye. Program fakulteta likovnih umjetnosti u Hamburgu izdvaja Wildnis (Divljina) redateljice Helene Wittmann. Raspored kože (Arrangment of Skin) redatelja Karstena Krausea, A Nice Place to Leave (Dobro mjesto za odlazak) redateljice Maye Connors.

S posebnim naglaskom ističu predavanja američke filmske kritičarke Miriam Bale koja piše filmske kritike za The New York Times, The New York Daily News i The Hollywood Reporter, kao i za časopise Film Comment, Sight and Sound i Filmmaker. Također je bila urednica Joan’s Digesta. Pred mladim filmašima, studentima i ostalim ljubiteljima filma iznijeti će pojedine negativne učinke autorskog pristupa kinematografiji koji je svjesno usredotočen na samog redatelja. Nadalje, Bernd Schoch će na ovome predavanju obratiti pažnju na vizualne i narativne strategije u glazbenim dokumentarcima prikazujući isječke iz povijesti kinematografije i nekih vlastitih uradaka, te se usredotočiti na pitanje kako se slika prevodi u zvuk i obratno. Naposljetku, prema Bekim Sejranoviću svijet odnosno stvarnost je doživljaj i verbalno izražavanje, kroz jezik, upotrebljavajući riječi, rečenice, pričajući, čitajući, a ponekad zna i napisati priče, oblikovati ih u zbirke ili romane.

Posebnu nagradu festivala za izuzetan doprinos razvoju umjetnosti pokretnih slika dobiva Albert Serra, redatelj koji je na Splitskom filmskom festivalu dobio Grand Prix za svoj film Pjev ptica.

Sve dodatne informacije o programu dostupne su na stranicama festivala www.splitfilmfestival.hr.

Be social

Komentari