Istaknuto
25.07.2017.

Prošlog tjedna prisjetili smo se deset godina starih albuma, a sada je red došao na deset pamtljivih i dragih nam filmova starih deset godina. Možda to nisu najbolji ili najuspješniji filmovi, ali svakako su ostali u sjećanju i vrijedni su (ponovnog) gledanja.

18.07.2017.

Prije deset godina izašlo je mnogo albuma koji su nam ostali u privremenom sjećanju. Ovo su neki koji su nam sasvim sigurno ostali u trajnom i sumnjamo da ćemo ih prestati slušati.

Film

Dokukutak: Aktivist, glumac, čovjek, Brando (“Listen to Me Marlon”, S. Riley)

05.12.2015. Tin BačunFoto: trailer/screenshot

Listen to Me Marlon, film Stevana Rileya, strukturiran je oko privatnih audio snimaka koje je Brando snimao tijekom života. U nasnimljenom se zvuku nalazi zaista širok spektar materijala koji uključuju Marlonovo iskreno otvaranje samom sebi, svojevrstan dnevnik kao i samoanalizu i samohipnozu. Vizualni dio sastoji se od intervjua, segmenata filmova u kojima je Brando tumačio ulogu, kazetofona koji nam pušta njegove audio snimke, te možda najzanimljivije – 3D rekonstrukcije njegova lica animiranog tako da se poklapa s riječima koje izgovara na snimci (glumac je, za vrijeme života, sudjelovao u digitalnom mapiranju svog lica kroz software Cyberware).

Foto: celluloidhorror.tumblr.com

Foto: celluloidhorror.tumblr.com

Film nam, u cjelini, daje kronološki prikaz glumčeva života, iako se u nekoliko navrata isprepliće prošlost i budućnost. Spajaju se događaji iz njegovog djetinjstva s, najčešće tužnim, momentima iz zrele i treće dobi. Vrlo je česta (i zanimljiva) jukstapozicija njegovog djetinjstva (odnosa oca i majke prema njemu) i Brandovog kasnijeg života te odnosa prema vlastitoj djeci. Također, u prvom je planu prisutna i borba s različitim životnim problemima i teškoćama poput anksioznosti ili suočavanja sa smrću svoje djece.

Jedina zamjerka filmu može biti montaža. U nekolicini trenutaka rezovi su nepotrebni ili neobjašnjivi, no za film čiji su aksiom zaboravljeni Brandovi audio zapisi, montaža nije nešto što se treba dodatno zamjeriti – naglasak je na zvuku, na Marlonu Brandu i pokušaju da se objasne pojedini postupci iz njegovog života. Upravo potonje, redatelj na trenutke prejednostavno montažom pokušava klarificirati, te zbog toga otvara pitanja bez da imamo odgovore na njih. Usudio bi se reći da Riley, s vremena na vrijeme, čak i pogađa uzročno-posljedičnu vezu određenih zbivanja Brandovog života. No isto tako, mora se reći da u svemu tome redatelj izvrsno opisuje altruističku i aktivističku crtu glumca (glumca je uloga u filmu Mutiny on the Bounty privukla upravo zbog dotične crte, a nakon filma počinje se zalagati za prava crnaca i Indijanaca te istinu o njima), method acting i razne nesuglasice između redatelja (poput Coppole) i Branda.

Foto: trailer/screenshot

Foto: trailer/screenshot

Nepostojanje, moglo bi se reći, drugih glasova osim Brandovog neki mogu zamjeriti argumentima o neobjektivnosti pripovjedača, no upravo to daje dimenziju čistoće pristupu.

Koncentriramo li se na audio zapise i same riječi Branda možemo posve uživati u filmu, te filozofskoj, sociološkoj, ali prije svega – ljudskoj noti svojevrsnog dnevnika Marlona Branda. Ovo nije samo film za njegove fanove, ima tu više od pogleda na život pojedinca i bez obzira na spomenute mane – velika preporuka!

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(3 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari