Istaknuto
19.09.2017.

Do kraja godine ostalo je nešto više od tri mjeseca, taman dovoljno vremena da zaboravimo loše filmsko ljeto - ovo su naslovi koje nećemo propustiti.

18.09.2017.

Međunarodni festival razvojnog kazališta Ganz novi festival u svojem će se 7. izdanju održati u dva termina, od 21. do 24. rujna te od 7. do 16. prosinca. U rujanskom dijelu programa 70-ak umjetnika/ca i studenata/ica te 45 filmskih autora/ica predstavit će svoje plesne i kazališne predstave, multimedijalne instalacije, filmove i radionice.

Vizart

EXPO 2015 ili hrvatski epic fail

02.05.2015. Petra PlivelićFoto: facebook.com/Expo2015Milano

Najveća svjetska izložba EXPO 2015 koja se u obliku sajma ili izložbe održava od sredine 19. stoljeća pa sve do danas, svečano je otvorenja jučer, 1. svibnja, u Milanu. Sama svečanost otvorenja počela je večer prije nastupom talijanskog tenora Andree Bocellija i kineskog pijanista Lang Langa ispred glasovite milanske katedrale, ispred koje se okupilo 30 tisuća ljudi. Predsjednik talijanske vlade Matteo Renzi službeno je otvorio EXPO 2015, a tijekom svečanosti otvaranja nazočnima se uživo video vezom obratio i papa Franjo.

Foto: facebook.com/Expo2015Milano

Foto: facebook.com/Expo2015Milano

Na izložbi koja će trajati do kraja listopada sudjeluje 145 zemalja, među kojima nije Hrvatska. Prostor izložbe obuhvaća milijun četvornih metara na kojima se nalazi 80 paviljona. Službena tema ovogodišnjeg EXPO-a je “Hraniti planet, energija za život”. “EXPO je prekretnica za Italiju, ali i za cijeli svijet. Tema hrane odlučujuće je pitanje za cijeli svijet”, izjavio je talijanski predsjednik Sergio Mattarella.

Italija mnogo očekuje od ovog događanja u smislu imidža i gospodarske obnove. To bi se moglo i ostvariti jer se za vrijeme trajanja EXPO-a očekuje oko 20 milijuna posjetitelja. Dodajmo i da pojedinačna ulaznica stoji između 27 i 39 eura, a oko deset milijuna ih je već prodano. Tako Italija očekuje prihod od 10 milijardi eura, od kojih pet milijuna samo u turizmu, u prvom redu u Milanu i Lombardiji.

Foto: facebook.com/Expo2015Milano

Foto: facebook.com/Expo2015Milano [tal. premijer Matteo Renzi]

Unatoč brojnim polemikama, skandalima i prosvjedima koji su prethodili otvorenju EXPO-a, Italija će, kao zemlja domaćin, gospodarski profitirati i turistički se promovirati, kao da već nije turistički popularna destinacija. Sve navedeno pomoglo bi i Hrvatskoj, no budući da naša zemlja ne sudjeluje na svjetskoj izložbi, ništa od toga. Novinarka Večernjeg lista Tanja Božić, koja je dobro upućena u ovu temu, pojasnila nam je zašto Hrvatska nije išla na EXPO 2015. “Nismo išli zato što je Vlada obrazložila da će se novac namijenjen takvim projektima potrošiti na saniranje šteta od poplave. Obzirom da je tema EXPO-a, između ostalog, enologija, gastronomija i turizam, a da su to upravo platforme na kojima Hrvatska gradi svoj imidž u svijetu kao zemlja dobre hrane i vina te netaknute prirode, turizma i atrakcija, tim više je apsurd što ne idemo”, zaključila je Božić.

Foto: facebook.com/Expo2015Milano

Foto: facebook.com/Expo2015Milano

Na pitanje Slobodne Dalmacije zašto se iz tzv. turističkog proračuna, koji za oglašavanje i PR u ovoj godini iznosi više od stotinu milijuna kuna, nije moglo osigurati potreban novac za predstavljanje Hrvatske u Milanu, ministar turizma Darko Lorencin je odgovorio: “To je ogroman i skup projekt. Ako stavimo u omjer efekte veličine budžeta koji mi imamo za reklamiranje i s druge strane efekte koji bi se polučili na EXPO-u, bili bi puno manji nego da taj novac uložimo u redovite aktivnosti promocije u medijima i on-line oglašavanju. Radi se o segmentu posjetitelja koji je puno uži u odnosu na naša tržišta i dostupnost do potrošača na EXPO je puno manja nego putem medijskih kampanja koje mi radimo”.

Skoro sve članice Europske unije izlažu u mediteranskom paviljonu, gdje je Hrvatska trebala predstaviti svoje bioraznolikosti, zdravu hranu, ulje, gastronomiju i enologiju. Da sve bude još apsurdnije, u istom paviljonu izlažu i Crna Gora, Srbija, Slovenija, pa čak i Grčka, koja je zaduženija od Hrvatske. Nesudjelovanjem je Hrvatska propustila ogromnu reklamu na svjetskom nivou. Gotovo kao da nam nije stalo do promocije, kao da nam ne treba gospodarski, financijski i svaki drugi rast, kao da ne polažemo sve nade u turizam…

Foto: facebook.com/Expo2015Milano

Foto: facebook.com/Expo2015Milano

Naravno, treba štedjeti i to je u redu. No, moglo se skromno i jednostavno sudjelovati na EXPO-u, s minimalnim financijskim izdacima, koji bi nam zasigurno donijeli veću korist od uloženog. Iako se Hrvatska službeno ne predstavlja, pojedinci ipak nisu htjeli propustiti ovu izvanrednu priliku. “Na manifestacijama koje su prethodile službenom otvorenju EXPO-a predstavili su se privatnici koji drže da svoje poslovanje trebaju podijeliti sa susjedima i svima koji će se tamo skupiti. Tako su u ožujku bili liječnici, vlasnici privatnih rehabilitacijskih, ginekoloških, kardioloških i sličnih klinika. U travnju su bili dizajneri na tematskoj izložbi o dizajnu koja je povezana s EXPO-om iako nije u sklopu samog EXPO-a. Posljednji su grupe mladih autora koji su u tradicionalnoj hrvatskoj gastronomiji našli nišu da dizajniraju predmete od uporabne vrijednosti, no prema tradiciji. Primjerice, moderni ražanj, modernizirana mini solana, mini kotao za pečenje rakije i slično”, rekla je novinarka Božić. Eto, barem je nekome stalo do napretka, kada već nije onima kojima je trebalo.

Komentari