Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Film

Oscari 2016: Mainstream animacija nije preuzela nominacije, ali će uzeti pobjedu

16.01.2016. Marija VukšićFoto: balkanaan.tumblr.com

U četvrtak, 14. siječnja, u jutarnjim satima (kod nas oko 14:30 popodne) Guillermo del Toro i Ang Lee obznanili su nominirane za Oscare u kategorijama: Animirani cjelovečernji film, Fotografija, Kostimografija, Dokumentarni cjelovečernji film, Dokumentarni kratki film, Šminka i frizura, Orginalna pjesma, Animirani kratki film, Kratki igrani film, Dizajn zvuka i Montažu zvuka.

U kategoriji Najboljeg animiranog (cjelovečernjeg) filma nominirani su: Anomalisa, Inside Out, Shaun the Sheep, When Marnie was There i O Menino e o Mundo (The Boy and the World).

Pixarov Inside Out diči se pomalo su bizarnom, maštovitom i autentičnom animacijom i radnjom. Nešto je najbolje što se u zadnje vrijeme dogodilo u mainstream animaciji. Doduše, bilo je i vrijeme jer otkako je Disney kupio Pixar u 2006. godini, studio nije napravio ništa inovativno osim animiranog filma UP 2009.godine. Glumačka postava koja posuđuje glasove likovima u Inside Outu također je poprilično jaka, a čine je Amy Poehler (Joy), Phyllis Smith (Sadness), Bill Hader (Fear), Lewis Black (Ange), Mindy Kaling (Disgust). Inside Out najizgledniji je dobitnik Oscara jer se, usprkos tome što je drukčiji, uklapa u opća očekivanja o najboljem animiranom filmu.

Charlie Kaufman, redatelj klasika Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004), udružio se sa “stop-motion” majstorom Duke Johnsonom i proizveo pomalo indie animirani film Anomalisa koji svojom tehnikom i temom zapravo oponaša igrani film te je na taj način dva puta izmaknut od prikaza stvarnosti koju pokušava prenijeti. Depresivna i mračna atmosfera koja ponekad podsjeća na imaginaciju nekog šizofreničara nije za svakoga, no bolna i skoro tragična ljudskost Anomalise stoji u suštoj suprotnosti Inside Outu i kao takva mu je možda jedini ozbiljniji konkurent za zlatni kipić.

O Menino e o Mundo iznenađenje je među nominiranima. Ovaj brazilski crtić unio je dašak osvježenja među već lagano predvidljive nominacije. Animacija je drukčija od one koju smo navikli vidjeti na Oscarima, animacija je jednostavna, pomalo staromodna, ali u isto vrijeme oduzima dah svojim bojama i čestim kontrastima. Priča nema dijaloga i pomalo je apstraktna za dječje ukuse, a obrađuje i teške teme razvoda i rata, ali svidjet će se malo odraslijim fanovima neuobičajenih animiranih filmova. Vjerojatno neće dobiti Oscara, ali sama nominacija znak je da se možda nešto mijenja unutar filmske industrije, barem po pitanju animiranih filmova.

When Marnie was There još je jedan odličan uradak studija Ghibli koji skoro pa ne prestaje nizati visokokvalitetne animirane filmove. Ovaj je animirani film zanimljiv spoj priče o duhovima i problematike posvajanja i dječje depresije u Japanu. Zbog toga ima određenu zrelost koja nadilazi glavnu radnju. Studio Ghibli se i lani dokazao na Oscarima za koji je nominiran još jedan animirani film iz tog studija, The Tale of the Princess Kaguya. No, šanse su male da će When Marnie was There dobiti Oscara.

Shaun the Sheep (The Movie) drugi je, pored O Menino e o Mundo, animirani film bez dijaloga nominiran za Oscara, a i drugi je koji koristi stop-motion tehniku. Uz Wallacea i Gromita, Shaun je ostao zaštitni znak studijske kuće Aardman i kako Stjepan Ćulap kaže u svojoj recenziji:  “Uz prirodne, gotovo opipljive likove, stvoren je humorističan i intiman svijet u kojem se autori  kroz kompleksan rad povezuju s publikom. Ovdje ta publika može biti svatko – od prištavog školarca kojem su prdeži još uvijek duhoviti do onih zahtjevnijih ljubitelja komedije koji neće propustiti i političke komentare na društvene mreže.” Pa ipak, Shaun je radnjom i likovima daleko najjednostavniji od svih nominiranih animiranih filmova te im ne može konkurirati.

Prije nego što su nominacije obznanjene, nagađalo se da će nominirani možda biti i drugi animirani filmovi kao The Peanuts Movie, The Good Dinosaur, The Little Prince i The Prophet. Preostale nominacije možete pročitati na linku.

Komentari