22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

Recenzija – ‘The Revenant’: Maestralni vestern velikog Meksikanca

26.12.2015. Krešimir BobašIzvor: www.facebook.com/RevenantMovie

Prošlosezonski je izbor laureata američke filmske akademije itekako bio priklonjen velikomu meksičkom redatelju, scenaristu i bivšem skladatelju Alejandru Gonzálezu Iñárrituu i njegovu filmu Birdman (2014), koji je odnio sve važn(ij)e zlatne kipiće. Iako je priznanje širega gledateljskog kruga stekao već početkom tisućljeća s uspješnicama kao što su Amores perros (2000), 21 Grams (2003) i Babel (2006), koji tvore tzv. „Trilogiju smrti“, čini se da je američki milje u potpunosti afirmirao Iñárritua najkasnije s prošlogodišnjim trijumfom na losanđeleškoj dodjeli nagrada. Međutim, filmskim je sladokuscima Iñárritu itekako prisutna pojava u filmskom svijetu već petnaestak godina, budući da se čini kako meksički majstor ne može snimiti loš ili neuspješan uradak, neovisno o tome ima li izdašnu potporu američke filmske industrije ili ne.

A kako stvari stoje, izgleda da će Iñárritu i ove godine moći zadovoljno trljati ruke, budući da je njegov The Revenant (2015) itekako izgledan kandidat za – ako ništa drugo – najbolju kameru te glavnu (i možda sporednu) mušku ulogu. Naime, Leonardo DiCaprio i Tom Hardy vrhunski su odglumili uloge Hugha Glassa i Johna Fitzgeralda, lovaca na životinjska krzna s upitnom dozvolom, koji u nepovoljnim uvjetima američkoga srednjeg zapada vojuju bitku na dvije bojišnice: onu s nemilosrdnom prirodom i s neumoljivim domorocima. Glass pritom zadobiva itekako ozbiljne povrede u borbi sa zvjerkom prirode, točnije s orijaškim grizlijem, nakon čega mu život visi na tankoj nîti, a njegova nemogućnost samostalnog kretanja postaje teretom ostatku grupe. Upravo to vodi do pokretanja radnje ovoga vesterna, a DiCaprio, Hardy i ostatak glumačke ekipe uspijevaju s vrlo malo dijaloga iskomunicirati poprilično širok spektar osjećaja, stanja i događaja. Ne libeći se temperatura ispod ništice, sirove hrane i spavanja u životinjskim strvinama, DiCaprio je ponovno pokazao da je glumac koji burzovnog mešetara s Wall Streeta, francuskog kralja i ranjenog krznara može glumiti na jednako uvjerljiv način.

No unatoč odličnoj glumi, mora se istaknuti da se cjelokupni film uvelike temelji na izvrsnoj fotografiji i maestralnoj kameri, za koju je ponajprije zaslužan Emmanuel „Chivo“ Lubezki, kome je suradnja s Iñárrituom na prošloj dodjeli Oscara priskrbila kipić za najbolju fotografiju, i to iznova za Birdman. To mu je ujedno drugo odlikovanje od strane američke akademije, i to odmah godinu dana nakon one za fotografiju u Cuarónovu Gravity (2013). Lubezki u The Revenant unosi bajkovite kadrove ispunjene kontinuitetom, s voice-overom koji je na granici čujnosti, šapat koji oponaša i ujedno utjelovljuje misao te koji uvodi dodatnu dozu mističnosti u plavetno ozračje ovoga filma. To je već provjereni element koji je ovaj fotografski majstor iskoristio i u Mallickovu The Tree of Life (2011), a vrlo se dobro uklopio i u ambijent posljednjeg izdanka Iñárrituove redateljske palice.

Minimalistički dijalozi, snena atmosfera i dokumentaristička fotografija te odlična porcija glume ono su što odlikuje Iñárrituov The Revenant. Cjelokupni je tim okupljen oko ovoga projekta svoju zadaću shvatio iznimno ozbiljno, što je rezultiralo u suvremenomu vesternu koji je u potpunosti dorastao tome klasičnom žanru. Iako bi se za njega moglo reći da je svojevrsni novitet u redateljevu dosadašnjem opusu, The Revenant nadovezuje se na egzistencijalističku „Trilogiju smrti“ i dosljedno prati Iñárrituovu preokupaciju tim tematskim kompleksom. Prošlogodišnjim se trijumfom kako kritičkog tako i priznanja struke Iñárritu zasigurno za stalno vinuo u visine holivudskih visokobudžetnih produkcija, no veliki će meksički redatelj zasigurno u određenoj mjeri zadržati svoju dobro prepoznatljivu naklonjenost ne-američkim filmovima i temama. Zasad ostaje vidjeti kako će Iñárritu, DiCaprio, Hardy i Lubezki proći kod američke filmske akademije, no srca svojih obožavatelja i ljubitelja dobroga vesterna zasigurno će osvojiti u hipu.

(Visited 1.292 times, 1 visits today)

0%
1