novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Vizart

Martin Frljić za Sketchbook Station: Nadrealni i deformirani motivi u crtačkom opusu

Foto: Press/Antanas Štrimaitis
Vrijeme čitanja: 3 minute

U bogatom i raznolikom izboru umjetnika koji sudjeluju u projektu Sketchbook Station u organizaciji udruge Prizma našlo se i ime Martina Frljića, svestranog mladog umjetnika iz Bosne i Hercegovine koji se bavi crtanjem, Street Artom i 3D Artom.

Rođen 1994. godine u Novoj Biloj, Martin Frljić 2012. godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu. Iako još studira i trenutno je na V. godini u klasi Igora Dragičevića, Martin je već nagrađen za svoj kvalitetan i predani rad, te je ponosni dobitnik Rektorove nagrade za najboljeg studenta u akademskoj godini 2015./2016. Ujedno, 2016. godine osvojio je i nagradu za najbolji crtež u sklopu organizacije EUIC BiH zahvaljujući kojoj je studijski boravio na Likovnoj akademiji Brera u Milanu.

Foto: Press/Martin Frljić

Martin Frljić je svoje likovno stvaralaštvo započeo hiperrealističnim izražavanjem utemeljenim na što vjernijem predočavanju velikog broja detalja iz stvarnosti. Atraktivnost vizualnog doživljaja bio je primarni cilj interpretacije motiva iz okoline. Nakon određenog vremena osjetio je zasićenje hiperrealizmom, pa je istinsku slobodu pronašao u drugoj krajnosti – snovima i mašti. Snovi kao neiscrpno vrelo inspiracije omogućili su autoru istraživanje nadrealnih i deformiranih motiva praćenih kompleksnim i često neobjašnjivim osjećajima koje je prenosio na papir. Kao osnovno sredstvo rada Martin Frljić koristi rapidograf, ponekad u kombinaciji s karton tiskom, akrilom i akrilnim sprejevima, a posebnu pažnju posvećuje tehničkoj izvedbi bizarnih izobličenih figura čime dodatno ističe irealnost samog prikaza u kojem pronalazi bijeg od stvarnosti.

Foto: Press/Martin Frljić

Stari Grci su vjerovali kako su snovi božanske poruke koje se “ulijevaju u ljude radi koristi i poučavanja”. Psihoanalitičari, pak, tumače kako naše svjesno, podsvjesno i nesvjesno čini cjelokupnost našeg bitka. Martin Frljić je osluškivao svoje snove i interpretirao ih u bogatom umjetničkom opusu.
Dok pojedini umjetnici stvaraju primarno vođeni isključivo pozitivnim ili negativnim emocijama Martin svojim radom izražava cijelu paletu osjećaja. Sve negativno što ga je mučilo i sve pozitivno što mu se dogodilo on transformira u crtež. Kada je došao do trenutka da je sve potisnuto izbacio iz sebe, prepustio se području snova.

Foto: Press/Martin Frljić

Rad koji je Martin Frljić napravio za Sketchbook Station mapu nastavlja temu nesvjesnog koje dominira u ljudskim snovima. Upotrebom rapidografa, akvarela i akrila on gradi prepoznatljive nadrealne motive kojima nastoji proniknuti u fenomenologiju sna. Cilj bilježenja snova na papir nije opisati pojedini san, nego istaknuti osjećaj konfuzije i neshvaćenosti doživljenog koji snovi kod čovjeka često izazivaju. No, da biste vidjeli kako je Martin vizualizirao “Nesvjesne osjećaje” morat ćete se strpiti do otvorenja izložbe. U međuvremenu, zapitajte se koliku pažnju posvećujete svojim snovima? Osluškujete li što vam vaše podsvjesno govori kroz snove? O dosadašnjem radu Martina Frljića možete se detaljnije informirati na sljedećim stranicama picsarta i instagrama.

Autorica teksta za potrebe projekta je povjesničarka umjetnosti i slovakistkinja, muzeologinja, te kustosica i urednica internetskog portala o umjetnosti PerceiveArt Sonja Švec Španjol.

Be social

Komentari