7.MAGfestival nastavlja se uz festivalski ansambl i brass kvintet Podium

Nakon koncertnog otvaranja 7. MAG festivala prošle subote s ansamblom Ars longa, drugu večer festivala predstavio se trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara) te nas odveo na glazbeno putovanje u 19. stoljeće. Danas i sutra u 20 h u Muzeju grada Splita predstavit će se festivalski ansambl te brass kvintet Podium.
U srijedu, 31. kolovoza, već tradicionalno nastupit će festivalski ansambl sastavljen od mladih splitskih glazbenika i njihovih gostiju iz drugih dijelova Hrvatske. Ove godine festivalski ansambl čine Svjetlana Mandić (violina), Nastja Perić (viola), Vanda Janković (violončelo), Andrej Kašić (kontrabas), Marija Bašić-Markotić (flauta), Ana Mandić (oboa), Yaroslav Sadovyy (klarinet), Matko Smolčić (fagot), Marko Bobičanec (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon), Mia Grubišić (violončelo solo) i Marina Ivanova (klavir solo). Oni će večeras premijerno u Splitu izvesti komorne simfonije Paula Hindemitha.
Umjetnički lik Paula Hindemitha svrstava se među vodeće i najutjecajnije njemačke skladatelje svoga doba. Svestrano eksponiran kao skladatelj, ali i teoretičar, predavač, koncertni te komorni izvođač, Hindemith nije zaslužan samo za očuvanje njemačke glazbene baštine te kvalitetnu reinterpretaciju iste sukladno tendencijama prve polovice 20. stoljeća, već njegov značaj daleko nadmašuje nacionalne okvire. Neprocjenjiv je njegov doprinos turskoj glazbenoj kulturi, kada tridesetih godina na osobni poziv Kemala Ataturka organizira sustav profesionalnog glazbenog obrazovanja te osniva nacionalnu opernu kuću u Ankari; također ostavlja snažan utjecaj na glazbenoj pozornici SAD-a, gdje je našao privremeno skrovište tijekom drugog svjetskog rata.
U dvadesetim godinama 20. stoljeća postaje jedan od vodećih neoklasicista, a s kristalizacijom vlastitog izričaja stvara se ciklus Kammermusik. Prvotna ideja ciklusa došla je Hindemithu kada ga je izdavačka kuća Schott angažirala za odabir najboljeg komornog koncerta na natjecanju skladatelja. Unatoč nazivu “ciklus”, ne radi se doslovno o komornoj glazbi jer neki stavci ciklusa predviđaju sudjelovanje velikog simfonijskog orkestra. Radi se više o novom viđenju cikličke instrumentalne glazbe, dramaturškim principima baroknog concerto grosso, suprotno koncepciji glomaznog romantičkog orkestra te njegovog emotivnog izričaja.

Kroz program vecerašnjeg koncerta publika će moći pratiti tri načina stilske reminiscence. U Kammermusik br. 2 (op. 36, br. 1) za klavir i 11 solo instrumenata svjedočimo interpretaciji klavirske dionice u polifonom stilu J. S. Bacha. Čistoću oblika četverostavačne barokne sonate vidimo na primjeru Kammermusik br. 3 (op.36, br. 2) za violončelo i 10 solo instrumenata. Kleine Kammermusik (op. 24, br. 2) za puhački kvintet jedina je zaista komorna skladba iz cijelog ciklusa.
Četvrtak, 1. rujna, rezerviran je za brass kvintet Podium kojeg čini pet vrhunskih hrvatskih glazbenika: Marko Bobičanec (truba), Marin Zokić (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon) i Danijel Požgaj (tuba). Njihova je priča započela u studenom 2014. sa željom da širokoj publici predstave repertoar za kvintet limenih puhača na vrhunskoj razini. Članovi kvinteta su redom diplomirani i nagrađivani glazbenici. Uspješni su pedagozi, zaposleni u glazbenim školama, Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u profesionalnim orkestrima, a vode i razne puhačke orkestre, seminare i radionice te aktivno sviraju u raznim drugim komornim sastavima.
Rad kvinteta se iznad svega temelji na promicanju skladbi hrvatskih skladatelja (Prohaska, Bobić ,Skender, Grubačević…). Program kvinteta je sastavljen od kompozicija modernog stila te tradicionalnih i jazz skladbi aranžiranih za brass kvintet uključujući i integralnu praizvedbu Saxbrass suite Ivana Josipa Skendera. Ulaznice za pojedinačne večeri mogu se kupiti po cijeni od 40 kn na recepciji Muzeja grada Splita. U cijeni karte je uključeno i razgledavanje Muzeja grada Splita te stalnog postava Galerije Emanuel Vidović.
Srijeda 31.08. u 20 h – Festivalski ansambl
PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 2 (Klavierkonzert), op. 36. br. 1
Sehr lebhafte Achtel
Sehr langsame Achtel
Kleines Potpourri: Sehr lebhafte Viertel
Finale: Schnelle Viertel
PAUL HINDEMITH: Kleine Kammermusik, op. 24, br. 2
Lustig. Mäßig schnell Viertel
Walzer. Durchweg sehr leise
Ruhig und einfach
Schnelle Viertel
Sehr lebhaft
PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 3 (Cellokonzert), op. 36, br. 2
Majestätisch und stark. Mäßig schnelle Achtel
Lebhaft und lustig
Sehr ruhige und gemessen schreitende Viertel
Mäßig bewegte Halbe. Munter, aber immer gemächlich
Četvrtak 1.9. u 20.h – Brass kvintet Podium
VICTOR EWALD: Kvintet broj 1 op.5
Moderato
Adagio non troppo lento
Allegro moderato
KEVIN MCKEE: Escape
IVAN JOSIP SKENDER: Saxbrass Suite
Prelude
Rush hour
Grotesque
Finale
solist : Gordan Tudor / alt saksofon
WILFRED HEATON: Toccata “O The Blessed Lord” arr. Danijel Požgaj
JOSEPH HOROWITZ: Music Hall Suite
Soubrette Song
Trick-Cyclist
Adagio Tema
Soft Shoe Shuffle
“Les Girls” (Can Can)