novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Vizart

Barbie ispred zaostalog društva: Ravne cipele su OK

Foto: instagram.com/barbie/
Vrijeme čitanja: 4 minute

Originalna lutka Barbie, koju proizvodi američka tvornica igračaka Mattel, omiljena lutka većine djevojčica i važna figura u industriji igračaka. Prema službenim podacima iz Mattela, tri Barbie lutke prodaju se svake sekunde. Unatoč velikoj popularnosti Barbie je povezana s raznim kontroverzama. Često je na udaru kritika zbog nerealnih tjelesnih proporcija i manjka različitosti.

Foto: pinterest.com/shaaaboyle
Foto: pinterest.com/shaaaboyle

S vremenom, Barbie, koja je ove godine proslavila 56. rođendan, počela se prilagođavati društvenim trendovima. Iako joj mnogi još uvijek zamjeraju nerealnu tjelesnu figuru, od 2000. pa nadalje Barbie ima znatno širi struk. Dizajneri se trude promijeniti očekivanu sliku o Barbie lutki – bjelkinja s plavom kosom i plavim očima. Barbie se u mnogočemu promijenila, no jedno je ostalo isto – Barbie već više od pola stoljeća konstantno stoji na prstima zato što su njena stopala napravljena kako bi odgovarala štiklama – jedinoj Barbie obući.

Foto: instagram.com/barbie/
Foto: instagram.com/barbie/

Napokon, to će se promijeniti. Jadna Barbie napokon će doživjeti epsko olakšanje – moći će obuti ravne cipele. Po prvi put, njena će stopala biti praktičnije oblikovana. Ova promjena dolazi s Mattelovom Barbie Fashionistas linijom. Nove lutke imat će prilagodljive gležnjeve koji će im omogućiti da nose ravne cipele ili štikle.

Foto: facebook.com/barbie
Foto: facebook.com/barbie

Linija Barbie Fashionistas je najrazličitija i najrealističnija linija Barbie lutaka u povijesti. Uz prilagodljive gležnjeve i ravne cipele, Barbie lutke iz nove linije bit će dostupne u osam različitih tonova kože, 14 oblika lica, 18 boja očiju, 22 frizure i 23 boje kose.

Foto: instagram.com/barbie/
Foto: instagram.com/barbie/

Nova linija popularnih Barbie lutaka čini se kao korak naprijed k rješavanju problema nerealne figure i različitosti. Ove Barbie lutke izgledaju mnogo prirodnije. Uspoređujući prijašnje Barbie lutke s Barbie Fashionistas lutkama, čini mi se kao da stariji modeli izgledaju kao razmažene bogate kćeri, dok nove izgledaju kao modne trendseterice. Da se vizualnije izrazim – starije izgledaju kao Paris Hilton, a nove kao modne blogerice. I dalje su glamurozne, ali više sliče stvarnim ženama.

Foto: instagram.com/barbie/
Foto: instagram.com/barbie/

Od prve Barbie pa do nove linije, povijesno gledano, Barbie se uvijek prilagođavala modnim trendovima, no strukturalne promjene same lutke prava su rijetkost. Upravo zbog toga vijest o Barbie lutki u ravnim cipelama zaslužuje medijski prostor i pohvalu dizajnerima. Uzevši u obzir nevjerojatan učinak koji Barbie ima na djevojčice, kojima ona predstavlja svojevrsne ideale, Barbie lutke koje mogu nositi ravne cipele donose lekciju djevojčicama i poruku svim ženama – u redu je nositi ravne cipele! Žena u ravnim cipelama jednako je vrijedna, glamurozna i seksi kao i žena u štiklama.

Foto: instagram.com/barbie/
Foto: instagram.com/barbie/

Pohvalan je i tajming spomenute Barbie promjene. Prisjetimo se nedavnog Filmskog festivala u Cannesu kada ženama u ravnim cipelama nije dozvoljen ulazak. Javnost je tada osudila ovaj postupak, no iz Cannesa su se pravdali pravilima o dress codeu. Iako službeni dress code za žene određuje svečanu haljinu za gala projekcije, obuća nije točno određena – valjda su štikle nepisano pravilo. Digla se velika buka i solidarnost sa svih strana, no na kraju, službeno, ništa nije promijenjeno. Nisu doneseni nikakvi novi dress code propisi i pravila niti je itko rekao da se sljedeće godine može doći u ravnim cipelama. Skandal je pao u zaborav, no utjecajna Barbie u ravnim cipelama je stigla u pravo vrijeme.

Foto: instagram.com/barbie/ [Ruth, Elliot, Kenneth i Barbara Handler]
Foto: instagram.com/barbie/ [Ruth, Elliot, Kenneth i Barbara Handler]

Barbike su globalni fenomen, no malo ljudi zna kako je sve počelo. Za stvaranje Barbie lutke zaslužna je američka poduzetnica Ruth Handler. Ona je zamijetila da njena kći Barbara svoji papirnatim lutkama u igri daje uloge odraslih. Ruth je, u vrijeme kada su lutke bile dječjeg lika, došla na ideju da stvori lutku s tjelesnom figurom odrasle žene. Njezin suprug Elliot, suosnivač tvornice igračaka Mattel, nije bio oduševljen idejom, kao ni ostali Mattel direktori. Za vrijeme putovanja u Europu 1956. s djecom Barbarom i Kennethom, Handler je naišla na njemačku lutku nazvanu Bild Lill koja će joj poslužiti kao inspiracija za Barbie.

Foto: instagram.com/barbie [Charlotte Johnson s prvom Barbie lutkom]
Foto: instagram.com/barbie [Charlotte Johnson s prvom Barbie lutkom]

Po povratku u SAD, Handler je uz pomoć inženjera Jacka Ryana dizajnirala lutku, kojoj su nazvali Barbie, po Handlerinoj kćeri Barbari. Prva Barbie bila je označena kao Teen-age Fashion Model, nosila je kupaći kostim i bila je dostupna kao plavuša i kao brineta. Odjeću joj je kreirala Mattelova modna dizajnerica Charlotte Johnson. Prvi put je predstavljena javnosti 9. ožujka 1959. na Američkom međunarodnom sajmu igračaka. Danas je taj datum poznat kao Barbien službeni rođendan. Samo je prve godine prodano više od 350 tisuća Barbie lutaka.

Be social

Komentari