novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

Britanski suvremeni balet u HNK Zagreb: Premijera ‘Alise’ u koreografiji Ashleya Pagea

Foto: www.hnk.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: www.hnk.hr
Foto: www.hnk.hr

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu pripremilo je treću premijeru baleta u sezoni 2013./2014. Nakon Giselle, pravog romantičnog klasičnog djela, te Ane Karenjine, narativne adaptacije romana uz glazbu Petra Iljiča Čajkovskog, večeras će biti održana premijera baleta Alisa. Hrvatska publika nikada nije imala priliku vidjeti takvu narativnu adaptaciju s obzirom na to da je balet recentno djelo, napisano i praizvedeno prije svega tri godine u Škotskoj.

Glazbu potpisuje Robert Moran, američki operni i baletni skladatelj s dugim životnim i skladateljskim iskustvom, poznat po grandioznim projektima poput Thirty Nine Minutes for Thirty Nine Autos iz 1969. u kojem je sudjelovalo 100 tisuća izvođača u središtu San Francisca. Glavna atrakcija ljubiteljima baleta je Ashley Page, dobitnik prestižne nagrade Olivier u kategoriji plesne produkcije i jedan od najpoznatijih europskih suvremenih baletnih koreografa.

Iako ga se smatra postmodernim neoklasičnim koreografom, nikad nije zanemarivao značaj klasičnog baletnog idioma te su tragovi i reference na baletne klasike vidljivi u svakoj njegovoj koreografiji. Većinu plesačke karijere proveo je kao baletni prvak engleskog Royal Balleta, u kojem je i koreografirao brojna djela, a u svojim je kreacijama od velike važnosti suradnja s vizualnim umjetnicima te skladateljima suvremene glazbe.  Od 2002. godine deset je godina bio ravnatelj Škotskog baleta u Glasgowu, koji je postao međunarodno priznata i svjetski poznata moderna baletna kompanija. Kroz cijelu karijeru je djelovao i kao slobodni koreograf i redatelj te surađivao na mnogim suvremenim plesnim pozornicama, a sada ga put dovodi u Zagreb.

Foto: www.hnk.hr
Foto: www.hnk.hr

S obzirom na uigranost koju posjeduju orkestar i balet Hrvatskog narodnog kazališta kad su u pitanju klasični komadi, ovo je eklektično djelo pravi izazov za glazbene i plesne umjetnike ansambla. Za scenografiju i kostimografiju zadužen je Antony McDonald, poznati britanski industrijski dizajner, scenograf, kostimograf i redatelj, koji je u karijeri surađivao s najvećim londonskim kazališnim kućama, a širom Europe je režirao opere Wagnera, Musorgskog i drugih. Često surađuje s Ashley Pageom, a za Alisu je s njim napisao i libreto.

Prilikom postavljanja literarnog djela na scenu koncentracija nije bila toliko usmjerena na kronološki slijed radnje, već na delikatni odnos samog pisca „Alise u zemlji čudesa“, Lewisa Carolla, i muze Alise u stvarnome životu. Tako će kroz različite slike i plesne minijature metaforički biti prikazane životne situacije, a zbog atraktivnog izgleda one će biti jednako zanimljive djeci i odraslima. Djeca će moći pratiti uzbudljiv kaleidoskop nevjerojatnih doživljaja kroz koje prolazi Alisa, a zahtjevniji gledatelj moći će promisliti do koje je mjere cijeli taj izmaštani svijet iluzija.

Na izvedbama 13. i 14. lipnja balet će izvoditi Petra Vargović Stanciu (Alisa), Tomislav Petranović (Charles), Mai Kageyama (Bijeli Zec), Guilherme Gameiro Alves (Krvnik), Iva Vitić Gameiro, Adam Harris, Andrea Schifano, Ovidiu Muscalu, Valentin Stoica, Sabrina Feichter, Simona Unterajter, Pavla Mikolavčić, Sven Copony, Mirna Sporiš, Tamás Darai i drugi. Za svjetlo je zadužen Peter Mumford, dok orkestrom ravna maestro Paul Hoskins, umjetnički ravnatelj Rambert Dance Company.

 

Be social

Komentari