Istaknuto
07.08.2020.

Vrijeme čitanja: 10 minute Donosimo vam listu nekih od najpoznatijih svjetskih književnika koji su se, izuzev što su za sobom ostavili književna djela koja ćemo još dugo pamtiti, suočavali sa svojim nemilosrdnim demonima.

06.08.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute Limbo je igra bez priče, bez dijaloga i bez uputa na ekranu. Istovremeno, Limbo je jedna od najposebnijih igara svih vremena.

Intervju

Dizajner Filip Peraić: “Do publike nikada u povijesti nije bilo lakše doći”

27.12.2019. Igor Yuri Jurilj
Vrijeme čitanja: 3 minute

Kada je Predsjednica države rekla da je najveća legenda hrvatske košarke iz Zadra, vjerojatno je mislila na Filipa Peraića. Mladi zadarski dizajner postao je općepoznato ime košarke ne zbog lopte nego serije portreta Jamesa Hardena – živuće legende NBA – izvedenih u dosad 35 varijanti, zbog čega nam je zapeo za oko, dakako, na Instagramu. Istovremeno, njegovih tucet lica pronašlo je svog autora i na Grammyjem nagrađenom albumu Columbia Recordsa. Prije negoli nam ga preotmu preko bare, umjetniku koji ilustraciji i dizajnu pristupa nekonvencionalnim putevima (rezanje novca, razbijanje stakla, ošišanom kosom), upali smo u Instagram i dogovorili virtualni speed-date kao s jednim od najzanimljivijih nam imena koja iskoče u neprekidnom scrollu…

Filipe, godinama već radiš na portretnim ilustracijama Jamesa Hardena koji je i sam naposljetku oduševljeno prihvatio projekt i, kako to pišu u New York Timesu, izvukao te iz dotadašnje posslovno-kreativne letargije. Kako je krenuo projekt?

James Harden Illustrated je nastao iz jednostavne želje da razvijam nove stilove crtanja. Cijela ideja projekta je beskonačno portretiranje istog lica, svaki put različitim stilom i novim konceptom. Nakon diplomiranja na Studiju dizajna, stvorio sam taj projekt kao svoje malo mjesto gdje mogu stvarati bez opterećivanja klijentovim feedbackom. Projekt je zabavan, ali ja ga shvaćam vrlo ozbiljno i s vremenom mi je postao pravi kreativni izazov za mene. Posvećujem mu vrijeme i trud kao da radim na kampanji za najvećeg klijenta. Projekt je zato i privukao veliku pažnju javnosti; nekoliko je puta postao viralan. O njemu su pisali mnogi mediji. Ranije ove godine The New York Times je priči o projektu posvetio cijelu stranicu u svom legendarnom nedjeljnom izdanju.

Dakle, iako u tvom slučaju ne govorimo o influencerstvu, tvoj je kreativni doseg puno veći, a to ovaj projekt omogućuje i potvrđuje. Što ti je serija dizajniranih portreta Jamesa Hardena omogućila?

Uspjeh James Harden Illustrateda mi je otvorio mnoga vrata. Projekt je upravo ispunio svoju svrhu radi koje je nastao, a to je stvaranje samoiniciranih ilustracija uz nadu da će me drugi zaposliti da stvaram za njih ono što volim. Usput je zaživio svoj život i narastao do ozbiljne brojke od 35 radova nastalih u šest godina. Klijenti mi se danas najčešće i javljaju sa pohvalama za projekt i upitom da napravim nešto slično za njih.

Koliko je teško postati kreator kada danas svi jako puno konzumiramo? Je li teško biti originalan kad smo okruženi sadržajem koji svjesno ili nesvjesno utječe na našu produktivnost?

Živimo u vremenu u kojem je konkurencija kreatora velika, ali do publike nikada u povijesti nije bilo lakše doći, tako da se ne možemo žaliti. Dobre stvari je uvijek bilo jednako teško stvoriti. U tome nam nikako ne pomaže masa vizualnog sadržaja kojeg površno konzumiramo, što rezultira lijenim kreatorima koji stvaraju slične stvari. Svi zajedno bi se više trebali usredotočiti na vlastiti rad, tada nastaju najoriginalnije stvari.

U intervjuu za Idesh.net rekao si kako si karijeru stvorio crtajući za različite brendove. Možeš li nam dati primjer i pokušati na njima poentirati ono što čini tvoj uspješan dizajnerski potpis?

Ne bih poentirao što čini moj ‘uspješan’ potpis, kritičan sam prema svom radu i rijetko sam zadovoljan stvorenim. Imao sam sreću raditi sa hrpom velikih brandova iz raznih zemalja, što je vrijedno iskustvo. Vidiš na koji način ‘veliki’ rade, u čemu se razlikuju, na što paze, u čemu griješe. Istaknuo bi možda jedan prošlogodišnji posao u kojem sam posebno uživao — klijent Columbia Records je naručio kampanju za novi album Leona Bridgesa, za koji je čak dobio i svoj prvi Grammy. Napravio sam seriju od deset portreta koji su bili baza široke kampanje, svaki portret je inspiriran drugom pjesmom. Kampanja se odvijala diljem svijeta, sa super feedbackom.

Kako gledaš na Instagram kao jednu od najsnažnijih promotivnih platformi za dizajn i ilustraciju?

Instagram je jednostavan, stvoren za vizualni sadržaj, tako da dizajn, ilustracija i animacija privlače dosta pažnje. Pruža nevjerojatne mogućnosti dolaska do publike. Ono što me smeta je način konzumiranja, korištenje Instagrama je konstantan sprint u kojem izostaje analiza, razmišljanje. To je platforma našeg vremena, koju će kad tad zamijeniti nešto novo, nadam se, nešto malo ‘sporije’.

Kreativne industrije danas su unosni posao koji se nerijetko vrte oko bizarno-banalnih statistika, a mi ih civili najviše pratimo – prokleti lajkovi na društvenim mrežama. Kako gledaš na odluku Instagrama da će se maknuti lajkovi? Bojiš li se utjecaja na posao?

Skrivanje lajkova je pozitivna novost. Svi će se bar malo manje opterećivati takvim trivijalnostima koje su mnogima, nažalost, itekako važne za biznis. Rekao bih da je moja karijera nastala na stabilnijim temeljima od Instagrama, tako da moje narudžbe ne ovise o broju pratitelja, dok neki primaju narudžbe gotovo isključivo putem Instagrama. Osobno mi ne ne dolazi prirodno dijeliti novosti, ali danas je teško biti relevantan kreator bez Instagrama, jer tamo je danas publika i treba se prilagoditi.

Što ti je danas kao dizajneru najzanimljivije i najuzbudljivije od dizajna što vidiš?

Puno je ljudi kojima se divim, ne samo u dizajnu, inspiriraju me mnogi kreativci. Posebno dizajneri i ilustratori koji se hrabro i uspješno izražavaju kroz različite načine, što nije lako. Christoph Niemann je dobar primjer.

(Visited 252 times, 2 visits today)

Komentari