Advent na Ziheru - 2024
2. prosinca 2024.

Vrijeme čitanja: 4 minuteI ove godine Advent na Ziheru donosi nagrade, ali i zanimljive priče i preporuke.

"Bilo je sada" [Dunije - naslovnica albuma]
26. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 5 minuteDugo smo čekali, a nismo ni znali da na to čekamo, na sastav kao što su Dunije. One ne samo što su supergrupa jer su poznate umjetnice koje su svoja znanja i talente sastavile i napravile nešto iznimno, one su prijateljice i žene koje se međusobno vole i poštuju, što se itekako osjeti.

Glazba

"Fan-funding gigs" ili kako dovesti najdraži bend u svoj grad: Foo Fightersi održali koncert na inicijativu fanova

Foto: facebook.com/foofighters
Vrijeme čitanja: 3 minute
Foto: facebook.com/foofighters
Foto: facebook.com/foofighters

Čini se da američki alternativni rockeri Foo Fighters, osim što osvajaju glazbene ljestvice, još uvijek iznova osvajaju srca fanova. Osim što doslovno pomiču zemlju (50 tisuća obožavatelja na koncertu u Western Springsu 2011. spojeno s trosatnim prašenjem po gitarama i ostaloj tehnici proizvelo je otprilike jednak “potres” kao da se pomaknulo 5000 tona Zemljine kore), prošli tjedan pomakli su svoj osobni status quo na viši nivo. Nakon što su se na inicijativu građana Richmonda nakon 16 godina izbivanja vratili u Virginiju i održali višesatni koncert, dobili su i vlastiti dan. Naime, gradonačelnik Richmonda Dwight Jones upravo je 17. rujna (dan održavanja koncerta) proglasio službenim danom Foo Fightersa.

Dugoočekivana “gaža” orkestrirana je online kampanjom naziva “Help bring the Foo Fighters back to RVA“. Kreativni direktor Andrew Goldin i nekoliko njegovih organizatora/pomagača (John McAdorey, Lucas Krost and Brig White) odredili su si početni cilj prodaje 1400 karata (kapacitet koncertne dvorane The National u Richmondu) s cijenom od 50 dolara za hipotetski koncert kako bi uvjerili bend da zaista dođe. Pri realizaciji bili su u isto vrijeme uzbuđeni, ali i nonšalantno realni: “Ako se bend pojavi, svi rockamo. Ako ne – svi dobivaju svoj novac natrag”. Najbolje ideje izgleda uvijek imaju notu hrabrosti i ludosti. Prvi korak učinili su postavljanjem online videozapisa u kojem su predstavili svoju ideju.

U tren oka skupilo se 70,026 dolara, čime su kupci karata prešli prvotni cilj od 70 tisuća dolara, a dvije lokalne firme Brown’s Volkswagon i Sugar Shack Donuts donirale su svaka po 5,000 dolara s planom da podijele sve karte fanovima. Premda najavljenog datuma koncerta nije bilo, već samo nade i čekanja odgovora benda (barem preko socijalnih mreža), ono se isplatilo. Nakon nekoliko mjeseci sakupljanja novčanih sredstava, na službenom Twitteru benda osvanula je poruka da se vraćaju: “The National, Richmond… kako Vam odgovara 17. rujna? Tražili ste – dolazimo!”

Prema rekacijama publike i samih organizatora, show je bio spektakularan. Uglavnom je sve prošlo glatko uz manje incidente (nekoliko fanova mislilo je da je rezerviralo više ili manje karata nego što su ih dobili). Nakon uspješne kampanje i organizacije sve je nekako išlo uredno samo od sebe, kao po traci. Profesionalnost benda i cijele ekipe koja stoji iza njega samo je doprinijela cijeloj priči. Setlista, lightshow i ozvučenje koncerta nisu bili drugačiji od ostalih showova koje su Foo Fighters do sad odradili. Ovo nije bila “charity” svirka iz samilosti. Onako kako Foo Fightersi praše već 20 godina svaku noć, tako su i zaprašili Richmondom. Ponukani koncertnom uspješnicom u Virginiji, isto su odlučili realizirati i birminghamski fanovi. Cilj im je postati dio nove turneje Foo Fightersa najavljene za iduću godinu, kojom će promovirati novo studijsko izdanje “Sonic Highways”. Kako bi njihov san postao stvarnost, do 17. studenog ove godine trebali bi skupiti minimalno 150 000 € (190 679.97 $). Do sad su skupili već polovicu iznosa.

Ovakve tzv. “fan-funding gigs”, odnosno koncerti organizirani od strane fanova ili nekoliko odlučnih i prominentnih pojedinaca, mogle bi zaista napraviti revoluciju u koncertnoj industriji. Razni servisi za prodavanje karata mogli bi izgubiti svoju funkciju ili pak obnoviti se i ući u nove poslovne modele za rezerviranje showova. Baš ovakve organizacije mogle bi postati način na koji bendovi mogu odlučiti gdje žele svirati na zabavan i zapravo svrsishodan način za obje strane. Sličnu su stvar prije nekoliko godina izveli Iron Maiden, ali oni su preko Twittera i drugih društvenih mreža pratili u kojim ih zemljama fanovi najviše žele vidjeti, a da nisu u tim zemljama dugo (ili nikad) svirali. Posjetili su te zemlje, a ispalo je da su tim koncertima zaradili najviše novaca od prodaje ulaznica unatrag nekoliko godina.

Sam frontmen Foo Fightersa Dave Grohl rekao je za časopis Rolling Stone kako posljednjih 20 godina bend odlučuje gdje će i s kim će svirati. No sada, ako čuju da ih ljudi posebno negdje žele, možda će im se to i ostvariti ako uspiju doći. Posebno se dotaknuo teme društvenih mreža i medija, istaknuvši pritom kako više voli kad ljudi jednostavno zatvore svoje laptope, mobilne uređaje i uživaju u stvarnom svijetu. Ali, upravo richmondovsku kampanju smatra dobrim primjerom iskorištavanja socijalne mreže za dobrobit same glazbe i fanova. Smatrate li da Hrvatska može učiniti isto?

 

Be social

Komentari