novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

“Garaža”: Predstava koja nema granica, pravila, uzročno – posljedičnih veza

Foto: zekaem.hr
Vrijeme čitanja: 3 minute
Foto: zekaem.hr
Foto: zekaem.hr

Praizvedba ove spektakularne predstave bila je 28. siječnja 2010. godine u kazalištu La MaMa E.T.C., New York, dok je u ZKM-u premijera bila 13. veljače, 2010.

Kako smo i vidjeli predstava je dobila mnoge pohvale i odlično je primljena u Schabuhne am Lehnier Platz u Berlinu, 13. i 14. lipnja 2013. godine.

Nešto poput gladijatorskih borbi, obiteljskog nasilja, eutanazijskog turizma, seksa, golotinje te sličnih teme koje nam prikazuje predstava Garaža nešto su što nas ostavlja bez daha upravo zbog načina prenošenja toga svega na pozornicu u izvedbi ZKMovih genijalnih glumaca. Ali, sve te teme su i nešto poput nekakve bliske surove budućnosti, a možda već i sadašnjosti.

Foto: zekaem.hr
Foto: zekaem.hr

U ulozi desetogodišnjeg Binata našao se mladi glumac Vedran Živolić, čija fizička snaga kroz cijelu predstavu je također ono što nas ostavlja fasciniranima u ovoj predstavi. Binat je autistični dječak koji mlati poput Rockya. Njegov otac ga iskorištava za za borbe u Garaži, ružnom i sirovom borilištu. U ulozi oca našao se Frano Mašković, pijanac i ugnjevatač koji se nada da će se sinovim uspjesima u borilištu izvući iz bijede. Majka mladog Binata, dijabetičarka, ima vrlo nježan odnos sa sinom. Njenu je ulogu, kao i svaku svoju, perfektno odigrala Ksenija Marinković. U još jednoj odličnoj ulozi našao se već jako proslavljeni Goran Bogdan, koji, uz to što glumi jednog suborca a i svećenika, u jednoj borilačkoj sceni na pozornicu dolazi u ulozi psa, koja je vjerujem također oduševila publiku. A uz njega se u ulozi jedne od voditelja samog borilišta Garaže našla Nina Violić, koja je sirovu seksualnost odigrala genijalno.

Predstava je potpuno drugačija od svih ostalih ZKMovih. Ona nam niti u jednom trenu ne dopušta  da udahnemo, da zastanemo, da probavimo cijeli doživljaj. Kao što su Binatovi suborci dobivali udarce, tako smo i mi, publika. Sve našem želucu teške scene ne uspijemo probaviti, jer nas sljedeća scena ne pušta da izbacimo sliku iz glave pošto dolazi još jedna čiji nijedan dio ne želimo propustiti, i zatim opet i opet.

Muziku tijekom predstave potpisuje TBF (koji je i prvih godinu dana prikazivanja predstave bio član istoimene), a na pozornici iznosi mladi hrvatski reper Fil Tilen, i odličan bendčiji su članovi Mark Mrakovčić, Petar Predrag i Stjepan Jureković. Muzika daje još jači doživljaj svake borilačke scene, i ostalih scena u predstavi.

Predstava je oštra i brza, ali s definitivno najboljim odabirom jedne scene koja čak promjeni osjećaj koji imamo kroz cijelu predstavu u osjećaj mira, spokojnosti kroz predivan ples u kojem sudjeluju Binat i Patuljčica ( Hrvojka Begović). Predstava nema granica, pravila, uzročno-posljedične veze, tipičnog tijeka jedne predstave. Ona je drugačija, jača, ukomponirana s muzikom, plesom i pjevanjem.

Foto: zekaem.hr
Foto: zekaem.hr

Nasilje je središte cijele predstave, i sve je samo ne slučajno. Ova predstava time predstavlja definitivno primat tijela nad duhom, što možemo vidjeti u svakoj ulozi u Garaži. I sve je bit ostvarivanja što većeg profita, bilo da je riječ o odvratnim borbama ili o eutanazijskim ponudama koje nude za ublažavanje i lakšu put iz starosti ili bolesti.  I redatelj, Ivica Buljan je roman Garažu Zdenka Mesarića uspio spektakularno prenijeti na pozornicu. I vjerujem pomno i definitivno najboljim odabirom glumaca za nju.

Izuzev onih koje smo nabrojali, svoj talent su ovoj predstavi još pridonijeli Sreten Mokrović, Doris-Šarić Kukuljica, Marko Cindrić i Mark Markovčić.

I definitivno bih pohvalila, što vjerujem da će i svatko kada pogleda ovu predstavu, scenografa Slavena Tolja, kostimografkinju Anu Savić Gecan, oblikovatelja svijetla Milana Kovačevića. I vjerujem onoga tko je imao veliki udio da te borbe izgledaju tako profesionalno i stvarno našem oku, trener borilačkih vještina Marinko Petričević.

Be social

Komentari