Istaknuto
28.10.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute Od ukupno dvanaest novih singlova, za sedam domaćih i regionalnih možete glasati, a preostalih pet stranih poslušajte neobavezno.

21.10.2020.

Vrijeme čitanja: 5 minute Ziherung i 23 albuma u lipnju kao predah od pandemije

Vizart

Gesta i kolorizam Dalibora Jelavića

26.05.2016. Jelena Kovačev
Foto: Ziher.hr
Vrijeme čitanja: < 1 minuta

U Modernoj galeriji u okviru ciklusa Slikarske retrospektive predstavljeno je stvaralaštvo Dalibora Jelavića, umjetnika geste pomiješane s moćnim kolorizmom koji je ostavio značajan trag u suvremenoj hrvatskoj apstraktnoj i figurativnoj umjetnosti. Izložba je kritičkog karaktera i u sebi sadrži više od stotina radova, crteža, ulja i enkaustike.

Dalibor Jelavić u Zagrebu je stekao osnovno, srednje i visoko obrazovanje, surađivao je s Krstom Hegedušićem u izradi kartona za freske spomenika na Tjentišu, kao i s Edom Murtićem u nizu projekata kao njegov pomoćnik. Godine 1972. upisuje grafiku kod profesora Dalibora Paraca na Akademiji likovnih umjetnosti. Diplomirao je slikarstvo 1977. u klasi Nikole Reisera.

Izložba je podijeljena na slikarske faze autora. U svima prevladavaju jaki potezi kistom i gesta, bogatstvo boja, tekstura i kompozicija. Prisutni su eksperimenti u naslagivanju boje koja čini sliku reljefom, kombinacija ravnih odrezanih linija sa slobodnijima, korištenju strugala, te korištenje pijeska i kamena kao glavnog likovnog sredstva.

Konkretniji prikazi obrubljeni su debelim crnim kistom sa živom pozadinom. Predmeti na taj način postaju pokretni, a bića i monstrumi istaknuti. Autor se igra slažući elemente u različite kompozicije, ponekad suprotstavljajući „prazan“ prostor vrtlozima linija. Osmišljavanje prostora katkad završi u potpunoj suprotnosti, zapunjenosti linijama i mrljama koje su nabacane u neredu i pomalo slična dječjem crtežu.

Ponekad su detalji, slike u slikama, najdražesniji i posebni. Unošenje u same slikarske elemente, nanose boje, gledanje titranja plave boje na narančastoj i efekt tanjih linija na nečistim mrljama, kako je nekad bolje ostaviti jednom obliku da diše samostalno na platnu, a nekad potpuni kaos može značiti ravnotežu.

Izložba ostaje otvorena do 28. svibnja.

(Visited 255 times, 4 visits today)

Komentari