Glazba

Komentar – Glazba u supermarketima: Ja sam ti Billa privjesak, al moja Diona si ti!

Foto: www.flickr.com/ spijker
Vrijeme čitanja: 5 minute
Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips
Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips

Frižider je sramotno prazan već danima, a na kuhinjskom elementu ne pronalazite ništa osim prazne kutije najdražih žitarica, jednog paketića riže i par moljčića? Da, došao je taj dan. Vrijeme je za odlazak u špeceraj. Znam da iz ladice nevoljko vadite platnene vrećice, ali jesti se mora. Popis potrebnih stvari imate, željezni medek za kolica je u niskom startu, vrijeme je da se krene u obilazak trgovina u potrazi za najdražim namirnicama dok u pozadini nježno svira najnoviji album Tonyja Cetinskog. Čekaj malo, tako se nismo dogovorili!?!

Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips
Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips

Pankerija kao glazbena podloga u supermarketima?

Ispričat ću vam situaciju koja me nagnala da obratim pažnju na to što točno svira u lokalnim supermarketima i poznatim trgovačkim lancima. Prošlog četvrtka sam za vrijeme pauze odlučila skoknuti do Prehrane na križanju Petrinjske i Šenoine po zalogajčić. Stojim za pultom i čekam da mi teta nareže 15 deka panonian trajne kobasice. Odjednom čujem nešto jako poznato i odlično, ne mogu sakriti oduševljenje i počinjem skakati na mjestu, dok u očima promatrača vlada šok i nevjerica. Naime, svirala je Still Breathing Debelog Precjednika koja se nalazi na novom, tek izdanom EP-u “Povijest Bolesti”. Znam, to sam i ja pomislila. Kad sam zadnji put uopće ikad u nekom dućanu čula koju pjesmu Debelog Precjednika? Nisam, a niste ni vi, i to je tragedija.

Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips
Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips

Istraživanja su dokazala gluposti?

U jednom od internetskih kvazi istraživanja pročitala sam da su stručnjaci dokazali da balade i sporije pjesme potiču veću rastrošnost i sporije kretanje kroz supermarkete, dok one brže i živahnije glazbene podloge ne potiču na trošenje i kupcima nameću brz tempo kretanja kroz redove polica. U istom tom istraživanju stručnjaci su zaključili kako puštanje klasične glazbe u supermarketima kupce navodi da kupuju luksuznije proizvode, jer, da čujem Beethovenovu Elisu u DM-u, odmah bih kupila onaj gel za tuširanje od 153,89 kn. Da ziher!

Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips
Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips

Patrijarhalna politika – Kada da, a kada ne?

Određeni trgovački lanci promoviraju hrvatsko, posebno u vrijeme velikih sportskih događanja. Vjerujte mi, drže se toga i pri slaganju playlisti koje na dnevnoj bazi sviraju u njihovim prodavaonicama. Tako u subotu u 7:00 ujutro glazbenu rapsodiju otvara Petar Grašo s hitom Tko nam brani, iza njega slijedi Franka Batelić i njena Pjesma za kraj. Sveprisutna Sevka će nastaviti s Mili moj, Lana jurčević će u revijalnom tonu izvesti Kopiju, a nakon nje će Jacques Houdek opjevati kako mu je bilo Na krilima ljubavi, iako, da oprostite, mene bi više zanimalo kako je Ljubavi bilo dok su Žak i njegova draga na njoj letjeli. Sve je to jako lijepo, lijepo je da se promoviraju domaći izvođači dok kupujemo češnjak uvezen iz Kine, dok prebiremo po mandarinama koje su došle iz Italije ili pak među limunima iz Indonezije tražimo koji je manje gnjilav; ovako bi mogla nabrajati unedogled. Ono što me zapravo zanima je koliko često se te playliste osuvremenjuju te da li na njima ima prostora za naše nove kvalitetne izvođače? Bojim se da odgovor već znamo unaprijed jer pored blagajne nećete pronaći izložene albume jednog Sanea, The Bambi Molestersa, Detoura, Voland Le Mata, Kawasaki 3pa ili Muscle Tribe of Danger and Excellencea snižene za samo 19,90 kn u paketu sa bombonijerom kojoj ističe rok trajanja, a kad bolje promislim, tako je i bolje, jer da moje oči zateknu takav prizor dok tražim omiljeno pakiranje žvakačih guma, srce bi mi se nepovratno raspuklo u tisuće komadića. Takav oblik glazbene prostitucije ne želim nikome.

Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips
Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips

Koliko prodaja određenih artikala ima veze s glazbom?

Iskreno? Trenutno nikakve, jer ako ste pripadnik prosječne hrvatske obitelji, vješto žongulirate oskudnim mjesečnim budžetom i točno znate što, kada, gdje i po kojoj cijeni trebate kupiti, bez obzira tko pjeva u pozadini. Jest da bi bilo zabavno kupovati patliđane uz glazbenu podlogu već spomenutog Kawasaki 3pa i njihovog Patliđana. Sigurna sam da uz pjesmu Kristina zagrebačkog punk benda Pičke Vrište više ne bi Jana bila hrvatska najprodavanija voda. Nije isključeno da bi prodaja alkoholnih proizvoda porasla da se Mašinkovi hitovi vrte prodavaonicom, no Hrvatska ionako već slovi kao nacija s nevjerojatnim kapacitetom upijanja promila koji nerijetko dosežu prevelike brojke prisutnosti u krvi. Dječaci i njihove Punjene paprike mnogim bi domaćicama dale ideju što da naprave za ručak, kada se usred tjedna nađu kako bez ideje lutaju Konzumom. Možda bi netko uz zvukove Apokalipse zombija veselog Saučešća i kupio 5 kg šećera umjesto potrebne jedne, u strahu od toga što nam donosi sutra. Kupnja kondoma možda nekima više ne bi bila tako sramotna da se obavlja uz Rubber band She Loves Pablosa, no sve je to možda i sve to nažalost nećemo nikada saznati.

Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips
Foto: Facebook.com/zovem.helena/bitstrips

Tužna konkluzija ili ipak ima mjesta nadi?

Kako stvari stoje danas, mikroskopski male su šanse da će se išta promijeniti i da ćete jedan od najdražih domaćih bendova čuti dok kupujete paradajze u Konzumu ili austrijske čokolade na akciji u Kauflandu. Nadi mjesta ima samo ako dolazi u obliku pjesme Gabi Novak. Ako nije domaća glazba, radi se o onoj koju bi Antena Zagreb pustila na dnevnoj bazi. Manje ili više isforsirani strani hitovi i izvođači poput Craig Davida, Adele, Madonne, Lady Gage, Traina, Pharrell Williamsa, Alicie Keys, Beyonce ili Rihanne. Sve je to slušljivo i zapravo sasvim u redu za glazbenu pozadinu dok kupijete potrebne namirnice, no ne mogu dovoljno izraziti žaljenje što nikada u nekom od naših supermarketa neću čuti makar Mjuziklov Que Pasa ili Ti i ja. Ništa od Rustija, Big Strip Gorilasa, Angry Cowsa ili bilo kojeg benda iz House of Pablo. Zadovoljit ću se Dalmacijom u mom oku dok kupujem maslinovo ulje, no to ne znači da potajno ne priželjkujem neko divno iznenađenje poput onog u Prehrani, koje mi je uljepšalo dan. Potajno priželjkujem Slatku tajnu a nije slatkiš, 8. Mart, Olovo, Kak si pa tak, Krvave utvare grobnicama Slavonije, Pogledaj me u oči. Do sljedećeg ugodnog iznenađenja u nekom od supermarketa, ne preostaje ništa drugo nego i dalje majonezu kupovati uz Crni leptire Žanemari Lalić ili neki od novih hitova Magazina.

 

Be social

Komentari