novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

Komentar: Trend predugih spoiler trailera mora prestati

Foto: Marija Vukšić/Ziher
Vrijeme čitanja: 4 minute
Foto: printscreen/youtube.com
Foto: Printscreen/youtube.com

Primijetila sam da u zadnje vrijeme kad šaljem ljudima link za trailer nekog filma, sve češće napišem “e al prestani gledati nakon minute i pol jer će ti spoilati film.” Zaključila sam da za prikazivanje trailera na YouTubeu vrijedi neko novo pravilo koje dopušta da u prosjeku traju dvije i pol minute unutar kojih otkrivaju previše glavne radnje. Zbog toga sam razvila refleks paničnog (ali brzog i efikasnog) gašenja videa. Bio je to logičan evolucijski korak radi očuvanja želje za gledanjem budućih filmova. Nažalost, pokazalo se da nije stvar u nekim misterioznim YouTube pravilima. Jučer sam išla u kino gledati Interstellar (2014), novi Nolanov hvaljen uradak, i prije filma prikazana su tri trailera od kojih mi samo John Wick (2014) trailer donekle nije otkrio cijelu radnju filma. Druga dva bili su traileri za The Imitation Game (2014) i The Hobbit: The Battle of Five Armies (2014). Da sam bila doma, stisnula bih magičan crveni iksić u desnom kutu ekrana, ali nažalost bila sam afk (away from keyboard) pa nisam imala tu opciju. Mogla sam zatvoriti oči, začepiti uši i početi pjevušiti neku pjesmicu, ali to nije najsretnija opcija u prepunom kinu. Ljudi ne bi bili previše sretni (jer realno nemam sluha), a i zvuk je u IMAX dvorani navodno “ful puno jako ono stvarno” bolji i glasniji nego u dvoranama za obične smrtnike pa bih vjerojatno svejedno čula što se događa.

Foto: mazcroft.tumblr.com
Foto: mazcroft.tumblr.com

Trailer za The Imitation Game otkrio mi je naizgled baš sve, uspjela sam se čak i razočarati u neke aspekte filma što je stvarno veliko postignuće pošto film još nije niti došao u naša kina. Vidjela sam tko se s kim svađa, otkrila sam probleme na koje glavni lik nailazi zbog toga tko je i što voli, saznala sam kakav je stav vojske prema tome što radi i kako se njegovi suradnici ponašaju prema njemu na početku i kako se to mijenja kroz film. Mislim da nije zdrava marketinška taktika otkriti 70% aduta u jednom traileru. Što se Hobita tiče, što reći? Istina je da postoji i knjiga, ali vjerojatno veliki postotak ljudi koji idu gledati Hobita nisu pročitali knjigu ili je se ne sjećaju baš najbolje i to ih zapravo čini jako sretnima jer onda mogu uživati u filmu bez da razmišljaju o tome što se ne podudara s knjigom i što je moglo biti bolje. Samo što to nije tako, jer ako će pogledati trailer prije filma (a vjerojatno hoće i već jesu) znat će tko se s kim sve bori i zašto, koga će ogroman trol šutnuti u kameni zid, kakav je Gandalfov i Bilbov stav prema tome što se događa i kakva će biti glavna bitka koja sačinjava samu srž radnje filma. U trailer je ubačen čak i jedan romantičan trenutak (znate o kome govorim) iako je to bilo stvarno nepotrebno pošto je nevažno za priču i malo tko (ako itko) ide gledati Hobita jer ga zanima kako to izgleda kad se patuljak upucava vilenjakinji. Sigurna sam da postoje stranice na internetu specijalizirane za upravo takve teme.

Foto: kili-fili-thorin-hot-dwarf.tumblr.com
Foto: kili-fili-thorin-hot-dwarf.tumblr.com

Nisam jedina koja je posebno nabrijana na ovu temu. I The Guardian je nedavno objavio članak o vlasnicima kina koji traže da u trailerima bude manje spoilera i da kraće traju. Ima smisla da se upravo oni bune. Dulji traileri znače da se manji broj trailera može prikazati prije filma, a i netko bi mogao vidjeti da je film (koji dobro zvuči na papiru) zapravo užasno loš i ne kupiti ulaznicu za njega. Nacionalno udruženje kinoprikazivača  (NATO ili National Association of Theater Owners) koje uglavnom odgovara za kina u Americi i poneka kina u ostatku svijeta, traži da traileri ne budu dulji od 120 sekundi i da se najranije smiju prikazivati pet mjeseci prije izbacivanja filma na tržište. Takva bi odluka imala posebno velike posljedice na tzv. teaser trailere. Iskreno se nadam da će se ubrzo uvesti neki red. Čini se da novi traileri pokušavaju uvjeriti gledatelja da će dobiti upravo ono što želi i očekuje. “Nećete nimalo riskirati ako odlučite pogledati ovaj film jer ćemo vam unaprijed reći o čemu se radi” poruka je koja se vrti u pozadini svih trailera koji previše otkrivaju. Film bi trebao prodati neku ideju i atmosferu, to je ono što bi trebalo privući gledatelje.

Foto: Marija Vukšić/Ziher
Foto: Marija Vukšić/Ziher

Za slučaj da ste toliko dugo gledali trailere koji previše toga otkrivaju, potrudila sam se složiti listu od 5 trailera koji ne otkrivaju previše i dobro prodaju ideju filma. Bila sam fer pa ih nisam svjesno ograničila na određeno razdoblje, ima ih i novijih i starijih. Trailer za Aliena iz 1979. godine odličan je primjer najave koja uopće ne otkriva priču. Vidimo veliko jaje, znanstvenike kako bezglavo trče i jasno nam je da se nešto strašno događa. Nekakvo nedefinirano čudovište ubija ljude i trailer završava s najboljom rečenicom na svijetu: “In space no one can hear you scream“. Za one kojima je to previše artsy-fartsy, preporučam trailer za Pulp Fiction iz 1994. godine. Okej, priznajem, traje dulje od dvije minute, ali iz njega nećete skoro ništa saznati. Privući će vas likovi, muzika i sveukupan dojam. Trailer iz 1980te za The Shining remekdjelo je svoje vrste. Vide se samo crvena vrata i more krvi i to je najbolja reklama koju je film mogao dobiti. Interstellar je također dobro odradio taj reklamni dio filma. Iako je dulji od dvije minute, trailer otkriva filozofiju i ideju iza filma. Radnja je otprilike natuknuta, ali već sam u prvih pet minuta gledanja filma otkrila da ništa zapravo ne znam i to mi se svidjelo. Trailer me na neki način čak i obmanuo, učinio me slijepom na neke druge elemente u filmu. Neka me Cinestar opljačkao, ali bar se isplatilo. A za kraj, dame i gospodo, nešto potpuno drukčije. Trailer za film Citizen Kane iz 1940te.

PS mogla sam koristiti izraz “filmska najava”, ali nisam. To vam je ta slavna pjesnička sloboda.

Be social

Komentari