Film

Kratki utorak u Tuškancu: Slovenski ‘KINO!’

foto: press
Vrijeme čitanja: 2 minute
foto: press
foto: press

U utorak 14. siječnja u 20 sati u zagrebačkom kinu Tuškanac održava se prvo ovogodišnje izdanje programa Kratki utorak, koje će biti posvećeno slovenskom kratkometražnom filmu i filmskoj publicistici. Bit će prikazani filmovi Františeka Čapa, Matjaža Ivanišina i Nike Autor nakon čega slijedi promocija novog broja ljubljanskog „časopisa za film i filmsko“ KINO! Ovom prigodom gostuju član uredništva Jurij Meden te Ivanišin i Autor.

KINO! je trenutno jedan od vodećih filmskih časopisa u regiji, koji tri puta godišnje donosi probrane teme iz suvremenog nezavisnog filma, filmske kritike i istraživanja manje poznate povijesti slovenske i jugoslavenske kinematografije. Filmove koji će biti prikazani u Tuškancu uredništvo časopisa proglasilo je najboljim slovenskim ostvarenjima u prošloj i pretprošloj godini dodijelivši autorima Nagradu France Brenk.

Karpopotnik Matjaža Ivanišina dokumentarac je o kultnom redatelju Karpu Godini, koji je i sam bio gost Kratkog utorka lani u proljeće. Jedini uvjet koji je tražio jest da se sam u filmu ne pojavljuje ni slikom ni glasom. Umjesto lika Ivanišin je stoga iskoristio djelo – danas većim dijelom nesačuvan film ceste Imam jednu kuću iz 1971. – u kojem Godina s kamerom putuje po vojvođanskim selima te ga nadogradio vlastitom interpretacijom.

Filmske novosti 55 djelo su Nike Autor, jedne od danas istaknutijih mladih slovenskih filmaša, u kojem je formu filmskih žurnala iz prve polovice 20. stoljeća iskoristila kao istraživačku metodu za propitivanje aktualnog odnosa filmske slike i kapitalizma.

Treći film u programu restaurirani je Piran – biser slovenskog primorja Františeka Čapa, poznatog slovenskog i jugoslavenskog redatelja, kojeg publika prvenstveno pamti po popularnoj romantičnoj komediji Vesna iz 1953. s Metkom Gabrijelčić u naslovnoj ulozi. Upravo Čapu posvećeno je čitav 21. broj časopisa KINO! koji će biti predstavljen u Tuškancu.

Piran je na prvi pogled propagandni uradak u žanru turističkog filma, no suprotstavljanjem gradskih prizora s Tartinijevom sonatom „Đavolji triler” zapravo predstavlja Čapov hommage Piranu koji je postao njegov drugi dom, ali i mjesto posljednjeg počivališta.

Be social

Komentari