Vizart

Marko Babić (Art Plakata): “Iako smo bombardirani sadržajem, to nužno ne mora biti negativno i učiniti me manje originalnim”

Vrijeme čitanja: 2 minute

Svjesni smo sociološkog potencijala Instagrama – platforme u koje se slila postmoderna aktivnost homo mobitelusa. No kada na Instagramu u moru reklama za klesanje tijela, svjedočanstava o učinkovitosti aktivnog ugljena za njegu kože i zubi, supermoći guza klana Kardashian i bljutavih motivacijskih natpisa pronađete prave kreativce, onda zapravo postanete ovisni o tuđim suvenirima iz putovanja bespućima mašte. Art Plakata jest jedan od njih – profil na koji smo se navukli kao ljubitelji lijepoga, ali i nacionalne gradske baštine predstavljene u kolažiranim postmodernističkim plakatima s elementima neobičnog i nadrealnog. Kreativac iza profila i brenda Art Plakata – Marko Babić – je posljedično kulturno-turistički ambasador hrvatske arhitektonsko-kulturne baštine i umjetnik kojeg valja proslijediti stranim posjetiteljima prije posezanja za Trip Advisorom i stranicama domaćih turističkih zajednica.

Marko, kako je začet projekt Plakata?

O projektu Plakata razmišljao sam dugo. Ideja i želja bila mi je da na jedinstven i simpatičan način prikažem grad u kojem živim, radim – kojeg volim. Krajem 2018. godine s fotićem sam se uputio u grad i napravio prvu kolekciju zagrebačkih fotografija. Nekoliko mjeseci igrao sam se s fotkama, rezao ih, bojao…  Tako su nastali prvi radovi i rodila se Plakata. Nedugo nakon toga, počeo sam se baviti i drugim hrvatskim gradovima.

Kolažirate gradske ulice na jedan postmodernistički i popartistički način. Što prikazima koji su u tematskom kontrastu s glavnim motivom želite dočarati?

Hrvatski gradovi su predivni. Imamo bogatu i zanimljivu povijest na koju podsjećaju mnoga remek-djela arhitekture. U današnje vrijeme, kad je sve ubrzano i površno, ljudi uopće ne obraćaju pozornost na takve stvari… Htio sam ih svojim radovima na neki način zaintrigirati da pomisle: “Gle, pa ovo je u mom gradu” Kako bih uspio u tome, u svojim radovima gradove i motive prikazujem na neobičan način koji dodatno koloristički naglašavam… Taj pristup i meni kao umjetniku jako odgovara i stvara zadovoljstvo pri kreiranju djela. Također, u radove ulažem puno ljubavi i pozitivne energije i najsretniji sam kad ljudi to osjete i prepoznaju.


Što vas najviše inspirira u kolažiranju svojih plakata?

Inspiraciju pronalazim u lijepim građevinama, ljudima, događajima koje su se odigrali na nekim lokacijama, bojama, spoju nadrealnog i realnog, starim filmovima, retro fotografijama…

Koliko je teško postati kreator kada danas svi jako puno konzumiramo? Je li teško biti originalan kad smo okruženi sadržajem koji svjesno ili nesvjesno utječe na našu produktivnost?

Koliko je teško postati kreator..? Da sad krenem razmišljati o nekom kreativnom projektu vjerojatno bi mi bilo teško smisliti što ću raditi, no u mom slučaju, nisam uopće razmišljao o tome već imam osjećaj da je ta ideja pronašla mene i tako me lišila razmišljanja. Jednostavno me to kopkalo dugo vremena i znao sam da ću se već nekako izraziti. Budući da sam po zanimanju grafički dizajner, ovo je bio prirodan put.

Što se utjecaja tiče, istina da smo svakodnevno bombardirani sa tonama sadržaja, no to nužno ne mora biti negativno i ne mora me učiniti manje originalnim. Može mi pomoći da dođem do neke ideje i okrenuti tok misli u nekom potpuno drugom smjeru. Mislim da je to prirodan proces i da u tome nema ništa loše.

Kako komentirate odluku Instagrama da će se maknuti lajkovi? Bojite li se utjecaja na posao? Pretpostavljamo da je Instagram sada najvažnija prodajna platforma?

Što se tiče ukidanja lajkova na Instagramu, to me uopće ne zabrinjava. Mislim da je najbitnije ljudima servirati lijep i zanimljiv sadržaj. Želim da ljudi kupuju moje plakate zbog toga, a ne zato što taj rad ima 200, 300 ili 5000 lajkova. Besmislena mi je trka za što većim brojem lajkova.

Be social

Komentari