Izvedbene umjetnosti

Počinje 4. ciklus malih radiofonijskih izvedbi Plan za bijeg

Foto: Multimedijalna koliba
Vrijeme čitanja: 3 minute

Plan za bijeg je ciklus malih radiofonijskih izvedbi u kojem svake godine razni autori i izvođači istražuju područje susreta radija i scenske izvedbe uživo u trajanju do 30 minuta. Umjetničke voditeljice su Pavlica Bajsić Brazzoduro, radijska i kazališna autorica, te Ljubica Letinić, radijska autorica i novinarka. Četvrti ciklus malih izvedbenih formi Plan za bijeg održat će se u Studiju Chekhov 27. listopada u dva termina, u 20h i 21:15, te u Kinu Kinoteka 4. studenog u 18h.

U Studiju Chekhov u Gajeva ulici bit će izvedene predstave “Ne mogu nastaviti. Nastavit ću.” prema motivima romana Samuela Becketta “Neimenjivi” i “Porculan” Dubravka Mihanovića. Posljednja rečenica posljednjeg romana Beckettove Trilogije postaje prva rečenica i polazišna točka izvedbe “Ne mogu nastaviti. Nastavit ću.”. Kako nastaviti kad se više ne može nastaviti? Kako govoriti kad se ne smije govoriti, kad se ne može govoriti i kad se nema kome govoriti? Beckettovo lice ostvaruje svoju egzistenciju u govoru, u osluškivanju šumova, koraka, tišina, vlastitog i tuđeg glasa, u maštanju o novim mjestima i krajolicima iz prošlosti. Ono se odupire samoći, odupire se tišini, odupire se prijetnji nestajanja i odumiranja. Predstavu izvodi Marija A. Šegvić, redatelj je Hrvoje Korbar, a dramaturginja Sunčica Sodar.

Béla Hamvas, Ivan Ladislav Galeta na biciklu, Benares (grad gdje mrtve spaljuju na ulicama), jedno drvo s kojeg pada lišće, “Slovačka suita za mali orkestar”, trgovci s Dalekog istoka i otkriće izrade “bijelog zlata” u Dresdenu, Beč kao “radosna apokalipsa”, Kris Kristofferson i Schieleov “Pogled s leđa na polugolu ženu s odjećom”, stara vremena i daleki put koji sliči bijegu… Minijatura za plesačicu i glazbenika, “Porculan” Dubravka Mihanovića kao tekst traži put između poetizirane proze, biografskog zapisa i putopisa. I ne pronalazi ga. Ono najintimnije, kao i uvijek, ne događa se u rečenicama, već u pukotinama između izgovorenih riječi, viđenih gradova, utisnutih dojmova i potisnutih osjećaja. Režira Mislav Brečić, izvode Zrinka Simicic Mihanović i Stanislav Kovačić, uz glas Rakana Rushaidata.

Ne mogu nastaviti_mali insert from Pavlica Bajsic on Vimeo.

U Kinu Kinoteka 4. studenog bit će izveden “Glazbodram“. U mrežu ulomaka dokumentarnih i igranih radiodrama te ars acustica uhvatili su se glasovir, flauta, elektronika, vokali, udaraljke, harmonika, kalimba, drombulja i jedna sasvim obična tikva. Troje lovaca zvukova, radijskih glazbenih dramaturga – Franka Meštrović, Adriana Kramarić, Maro Market – pristupaju radijskim emisijama kao akustičkom i asocijativnom materijalu za novu glazbeno-scensku partituru koja omogućava radiju izlazak iz kutije. Ulomci koji se koriste: Katja Šimunić: “Blue Blanche,Tango,Rat”, Stephanie Jamnicky/Zoran Sajko: “Glagoljon”, Diana Meheik: “Jerihonska ruža”, Zvonimir Bajsić/Maksim Jurjević: “Starolička patetična”, Diana Katharine Anna: “Drugi metak”, Mladen Rutić/Anka Savić: “Molitva”, Pavlica Bajsić/Lana Deban: “Trag u čađi”, Filip Šovagović: “Cigla”, Luka Paljetak: “Tri mesara”.

U drugom dijelu programa održat će se “Monostage: hommage Anti Perkoviću“. Sa zadarskog festivala sola Monoplay stiže nam posveta u ožujku preminulom Anti Perkoviću. Hommage u obliku kolaža iz njegovih autorskih radijskih dokumentaraca nastalih u okviru ugašene emisije Audio.doc. Ante Perković (1973. – 2017.) bio je novinar, glazbenik, publicist, performer i radijski autor, jedan od hršpilaša i savjetnik ciklusa Plan za bijeg. Dramaturgiju potpisuje Sunčica Sodar, a tonsku obradu ulomaka Nenad Sinkauz.

Istraživanje novih formata i autorskih pristupa

Radiofonijski teatar Multimedijalne kolibe započeo je sa svojim radom kroz predstavu “Hoerspiel: mala igra za slušanje (i gledanje)“ Pavlice Bajsić Brazzoduro koja već četiri sezone s velikim uspjehom kod publike i kritike promovira ideju „kazališta u radiju i radija u kazalištu“. Upravo se zbog tog iskustva ukazala potreba za istraživanjem manjih, otvorenijih formata kao temelja budućih autorskih pristupa. Tako se ciklus Plan za bijeg kroz protekle tri godine pokazao i kao dobrim načinom okupljanja novih autora i izvođača, ali i senzibilizacije publike za ovakav izričaj. Ove godine održan je i prvi Plan za bijeg u Dubrovniku u suradnji s Art radionicom Lazareti gdje je praizveden i jedan novi naslov dubrovačkih autora, članova benda Izae.

Četvrti Plan za bijeg ostvaren je u suradnji sa Studijem Chekhov, Festivalom Monoplay, Centrom za kulturu i film Augusta Cesarca i Kinom Kinoteka. Program Multimedijalne kolibe podržava Ministarstvo Republike Hrvatske, Ured za kulturu Grada Zagreba i Zaklada Kultura nova.

Be social

Komentari