Izvedbene umjetnosti

Predstava Alan Ford otvara sezonu u Kazalištu Kerempuh

Satiričko kazalište Kerempuh
Vrijeme čitanja: 2 minute

U četvrtak, 18. rujna 2025. godine, Satiričko kazalište Kerempuh otvara vrata u novoj sezoni, a za početak su pripremili pravi spektakl.

Alan Ford“ njihova je nova predstava koju je režirao Mario Kovač prema tekstu Milana Fošnera. Naravno, sve prema kultnom stripu Luciana Secchija i Magnusa Roberta Raviola.

Alana Forda glumi Luka Petrušić, Boba Rocka Matija Šakoronja, a Broj 1 je Tomislav Štriga. Grunf je Domagoj Ivanković, Sir Oliver Tarik Filipović, a Debeli šef Hrvoje Kečkeš.

Superhik je Filip Detelić, Jeremija Borko Perić, a Bepa Ana Maras Harmander. Margot je Ines Bojanić, Policajac/Čaruga Josip Brakus, Inspektor Brock Ozren Opačić, a Samoubojica Karlo Mlinar. Tamburaš/Bogataš je Tomislav Dunđer.

Ostatak autorskog tima je dramaturg Vid Lež, scenograf Davor Prah i kostimografkinja Nikolina Miletić. Autor glazbe je Tomislav Babić, koreograf Branko Banković, a autorica maski Marija Bingula. Oblikovatelj svjetla je Alen Marin, a inspicijentica Mirela Tihava.

Cijeli raspored repriza Alana Forda pogledajte ovdje.

O predstavi

Alan Ford je kultni talijanski strip koji već više od pola stoljeća zabavlja i oduševljava ljubitelje devete umjetnosti u Hrvatskoj i svijetu. Crnohumorni i satiričan prikaz djelovanja grupice siromašnih tajnih agenata koji rješavaju bizarne kriminalističke slučajeve idealna je podloga za predstavu koja bi se bavila nelogičnostima i apsurdima suvremenog hrvatskog društva. Iako se radnja stripa događa uglavnom u New Yorku, teme koje obuhvaća su univerzalno prepoznatljive i uvijek aktualne.

Zanimljivo je kako se, usprkos medijskoj dominaciji superherojskih stripova DC-a i Marvela, potpomogutoj raskošnim i visokobudžetnim ekranizacijama, Alan Ford još uvijek sjajno prodaje na tržištu a interes za njega pokazuje i mlađa generacija.

Razlog vjerojatno leži u originalnom ironičnom humoru specifičnom za naše područje i mentalitet na čemu možemo zahvaliti fantastičnom prijevodu Nenada Brixyja. Obzirom na činjenicu kako se obrada teme stripa nalazi u obaveznom kurikulumu za više razrede osnovne škole te srednjih škola, smatramo kako je upravo Alan Ford ona poveznica koja učenicima može pokazati kako strip ne mora nužno biti isključivo eksapistički uradak temeljen na znanstvenoj fantastici već kako može biti oštar i precizan komentar negativnih društvenih fenomena a sve kroz prizmu humora.

Naša dramatizacija stripa kao centralnu negativnu ličnost smjestila bi lik Superhika, karizmatičnog lopova koji ironično otima siromašnima da bi dao bogatima. Već kroz odabir super-antiheroja kao direktnog suparnika našim junacima iz Grupe TNT jasno ocrtavamo smjer u kojem će naša predstava ići obrađujući inače teške teme poput socijalne nepravde, siromaštva i zakulisnih političkih igara na mladima prihvatljiv način uz zdravu dozu humornog odmaka.

Uz neizbježnu „estetiku ružnog“ i tzv. „siromašno kazalište“ koji bi dominirali vizualnim identitetom predstave, važno je naglasiti kako bi zvučni segment obogatili jazz noir glazbenom podlogom koja bi djelomično bila izvedena i „uživo“ od strane benda sastavljenog od glumaca kazališta Kerempuh.

Be social

Komentari