Recenzija – “Automaton” (Jamiroquai): Futuristički funk

jamiroquai
Summer girl, you’ve got the flow I want inside my life

Odmah moram priznati da Jamiroquai nisam slušao aktivnije još od albuma “A Funk Odyssey“ pa je meni ta pauza trajala šesnaest godina, a ne sedam koliko je prošlo od prethodnika “Rock Dust Light Star“. Preslušavajući ovaj trenutni dobio sam dojam kao da sam sjeo na pivu sa starim izgubljenim prijateljem. Možda je malo ostario, ali još uvijek je onaj stari poznanik. Bolje dugo čekati na nešto što je kvalitetno nego non-stop štancati poluproizvode. Prethodni album navršio je sedam godina i fanovi su već počeli gristi nokte od iščekivanja nečeg novog.

Počele su pljuštati usporedbe da kopiraju Daft Punk. Baš gluposti! Danas, ako imaš isti smjer kao netko tko je poznat, odmah te optuže za imitiranje. Jamiroquai postoji nešto duže od njih, imaju konstantu zvuka, a i iskreno, po meni, bolji su od Daftovaca. Razlike su očite ako se usporedi “Automaton“ s Daftovim “Random Access Memories“. U takve usporedbe trebalo bi stavljati neke mlađe izvođače, a ne jedan etablirani bend kao što je Jamiroquai. Uostalom, ovakva glazba bila je prisutna i davno prije njih.

Jamiroquai u ovoj fazi svog postojanja ne mora ništa dokazivati. Ne voze na staroj slavi reciklirajući prethodne albume nego unose dozu svježine. Njihovi hitovi Cosmic Girl, Space Cowboy, Little L i nebrojeni drugi danas su popularni kao i onih dana kad su izdani. Ima na novom uratku nekih sličnosti, ali su ugodne i nenametljive. Čak je Jay Kay našao novo glavopokrivalo u obliku robotiziranih i svjetlećih kristala.

You get your kicks playing stupid tricks / But I’ve found another crush

Shake it On počinje čistim modularnim zvukom da bi se kasnije transformirao u funky disko đir. Odmah se na početku daje do znanja da glazbeno težište naginje na elektronski zvuk, ali u njihovoj izvedbi. Singlica Automaton ima veću težinu elektronike u sebi nego prethodna pjesma. Tekstualno se prezentira kao distopijski pogled na današnji svijet, kritika na preveliku digitalizaciju današnjice. Glazbeno je preklopljeno s tom temom, baš kao i spot. Slično su napravili i u velikom hitu Virtual Insanity iz 1996. godine.

Druga singlica Cloud 9 u stilu je dobrog starog funk stila iz 70-ih i 80-ih. Klasična Jamiroquai vibra, prebolijevanje stare ljubavi i lagana čagica s novom ljubavi. Superfresh je idealna za disko čagicu, a bendovski basist Paul Turner fino prebire po žicama u oštrom i čistom zvuku. I u Nights Out in the Jungle Paul daje taj specifičan groove zvuk uz pratnju repetirajućeg ritma. Summer Girl ima isti stil kao i Cloud 9. Odmah si zamisliš retro zabavu ispred bazena gdje se mrdaju glave s mikrofonkama, trapezicama i raskopčanim košuljama.

Mala zamjerka je što im svaka pjesma završava s fade outom. Radije odreži na naglo, ovako kao da mi nešto fali. Sve ostalo je na mjestu, uživao sam preslušavajući ovaj album. U ovom današnjem glazbenom svijetu recikliranja treba dati nešto novo, ali s nostalgijom na staro. Uspjeli su u tome, povezali su staro i novo u jednu zabavnu i plesnu kombinaciju. Niti jedna stvar nije ista pa ne ostavlja dojam repetiranja. Unatoč nekim izlizanim frazama u tekstovima, lako su pamtljivi nakon nekoliko slušanja. Ali takav i treba biti funk/disko – lagan, poletan i da izvodiš plesne pokrete kao John Travolta.