Recenzija: Game of Thrones s03e04 (And Now His Watch Is Ended) – Propast jedne vojske i uzlazak druge
Tko god je pogledao nedjeljnu epizodu Igre prijestolja, na njenom kraju se zasigurno našao kako premotava da još jednom pogleda posljednjih nekoliko minuta i samo uživa. Ovo je epizoda koja predstavlja prekretnicu čitave serije jer po prvi put od početka ove “igre za prijestolje” Daenerys se našla u mat-poziciji iako miljama daleko od Kraljevog grudobrana.
Cersei vs. Margaery: Vječna borba majke i (buduće) nevjeste
Kad smo kod King’s Landinga inventivno na hrvatski prevedenom kao Kraljev grudobran, igrači nastavljaju pomicati svoje figurice po ploči, a sve kraćih rukava čini se Cersei koja ostaje bez mjesta za sakrivanje svih tih aseva. Izgubila je moć nad Joffreyjom koji je sada figura koju pomiče i oko malog prsta vrti buduća kraljica Margaery. Kao i uvijek, naivna Sansa samo biva premještena iz jednih ruku u druge. Ovaj put Margaeryine i njene bake Lady Olenne koje je pokušavaju udati za njihovog brata/unuka Lorasa (da, onoga koji ne preferira žensko društvo). No, ploču i dalje drži Varys koji je izgleda jedan od rijetkih kojeg zapravo i brine stanje Westerosa kojeg svim svojim lukavštinama brani. I da, osobu koja ga je kastrirala drži u kutiji i samo malo muči (tko ga može kriviti?).
Daenerys “potpaljuje” strasti u Astaporu
Theon, koji žali za svojom pravom obitelji (misleći na Starkove koje je izdao) našao se usred neke bolesne igre koju s njim igra onaj koji mu istodobno pomaže i muči. Arya se susreće s Braćom bez stjegova i drugim predstavnikom luđačke religije Gospodara Svjetla (poslije Melisandre), ovaj put muškarcu. Malo dalje Noćna straža se suočava s činjenicom da se sastoji od lopova i kriminalaca i doživljava svoju konačnu propast. I onda na samom kraju, Daenerys.
Kao što smo i svi pretpostavljali majka se nije odrekla jednog od svoje djece. Štoviše, naredila mu je da potpali robovlasnika Kraznysa koji ju već epizodama vrijeđa na valerijskom jeziku, koji ona inače kao Targaryen govori i razumije što mu u otkriva (u maniri Survivor blindsidea) netom prije nego ga ubije i svojoj novoj vojsci zapovijedi da ubije sve njegove ljude. Zatim s tom istom vojskom čije je članove oslobodila napokon kao prava kraljica kreće u pohod prema Prijestolju, no ovaj put kao najmoćniji igrač odnosno igračica u “igri prijestolja”.
Može li Emilia Clarke dobiti Emmyja (ili bar nominaciju)?
Ako još uvijek niste počeli gledati novu sezonu Igre prijestolja jer si možda čuvate seriju za nadolazeće ljeto, moram vam reći da je došlo vrijeme da počnete čuvati neku drugu. I to isključivo kako bi mogli pogledati posljednju scenu ovotjedne epizode. Ma i da zaboravimo zadnju scenu (što sigurno nećemo), And Now His Watch Is Ended briljantno je napisana i režirana epizoda ispunjena malim nezaboravnim trenucima koji pokazuju veličinu jedne serije, a tako i njenih scenarista (ovaj put i autora same serije). Od uvodnih trenutaka kada svoje najgore trenutke proživljava Jaime Lannister kojeg nam je čak malo žao unatoč tome što ga svi mrzimo od prve epizode, preko Varysove priče o njegovom porijeklu i uzlasku na ljestvici moći, do potpunog raspada Noćne straže. Toliko priča, likova i saznanja, a epizoda se svejedno nije činila prenapuhanom i prenatrpanom. Naprotiv, unatoč brojnim pričama i likovima koje smo u epizodi imali priliku vidjeti, radnja je tekla posve prirodno, divno osmišljeno i odigrano od početka do kraja. Gluma je kao i uvijek odlična, ali vrijedi izdvojiti još jedan put Emiliu Clarke koja nas treću godinu zaredom oduševljava, iznenađuje i drži napetima u svojoj ulozi nasljednice Ludog Kralja i istinite prijestolonasljednice Željeznog prijestolja. Za samo nekoliko minuta na kraju epizodu zaslužuje svoju prvu i nadasve zasluženu nominaciju za Emmyja, nagradu koju je za svoju ulogu Tyriona priskrbio i Peter Dinklage. Iako je posve vidljivo iz mog entuzijazma prema netom pogledanoj epizodi, And Now His Watch Is Ended sasvim sigurno je najbolja epizoda ove sezone, ali i jedna od najboljih uopće serije koja iz tjedna u tjedan potvrđuje svoj status novog televizijskog klasika.