Recenzija: Game of Thrones s03e05 (Kissed by Fire) – Zovite me Jaime

ibtimes.co.uk
ibtimes.co.uk

U Igri prijestolja događa se nešto neuobičajeno danas za televiziju. Čini se da je svaka sljedeća epizoda bolja od prethodne. Peta epizoda ove sezone nije možda bila zadovoljavajuća kick-ass epizoda kao ona emitirana prošlog tjedna, ali što se pisanja tiče – ovo je možda najjača epizoda serije dosad. Na tome možemo zahvaliti scenaristu Bryanu Cogmanu koji je sklopio epizodu prepunu emotivnih trenutaka, epizodu u kojoj su u fokusu bili likovi i njihova unutarnja stanja, neka za koja možda i niste znali. Možda nije bilo zmajeva koji spaljuju ljude na živo, ali svaka scena savršeno se uklopila u tapiseriju brojnih priča koje smo u Kissed by Fire gledali.

“Ja ću biti tvoja obitelj”

Prvo ću nastaviti svoju žalopojku koju, čini mi se, pjevam svaki tjedan. Arya ne dobiva dovoljno vremena u seriji, ali Maisie Williams, mlada glumica koja ju tumači, iskorištava svaku sekundu da nam pokaže kako je nitko od njenih starijih kolega ne uspijeva zasjeniti. Arya je još uvijek s Bratstvom bez stjegova, a nova je epizoda donijela i nastavak suđenja Houndu. U sukobu njega i vođe Bratstva Berica, Hound izlazi kao pobjednik i ubija svog protivnika, koji doduše biva oživljen u sljedećoj sceni (eto bar za nešto je koristan taj Gospodar Svijetla). Arya ga zatim sama pokušava ubiti, ali je sprječavaju (iako nije ni imala šanse da u svom naumu uspije, ali to je Arya). Kao da joj nije dovoljno teško, Gendry je obavještava da će ostati s Bratstvom jer ne želi više nikoga služiti, uključujući Aryinog brata i nju samu. Kad joj kaže da napokon želi svoju obitelj, Arya mu u jednoj od najemotivnijih scena epizode kaže: “Ja mogu biti tvoja obitelj“. Ali Gendry zna da će ona njemu uvijek ipak biti “Lady Stark” stoga odlučuje ostati. A Arya samo nastavlja brojati ljude kojima se mora osvetiti, a čini se da je ta lista sve duža.

uproxx.com
uproxx.com

Zovite me Jaime (ili teško je biti Lannister)

Druga emotivna scena koja je obilježila epizodu je potpuni psihološki raspad Jaimea Lannistera u razgovoru s Brienne u kojoj je priznao kako je Ludog kralja ubio samo zato da spasi ljude koje je ovaj htio spaliti u Kraljevom grudobranu (a i tako da ne treba ubiti svog oca – što bi, iskreno govoreći, bilo bolje da je). Progovorio joj je o tome koliko zapravo mrzi svoj nadimak Kraljosjek da bi je na kraju molio da ga zove Jaime. Ne znam kako se drugi gledatelji osjećaju, ali ako je treća sezona donijela nešto novo i jedinstveno, to je odnos Brienne i Jaimea koji se kroz svaku epizodu produbljuje te se čini kako se između njih sve više razvija međusobno poštovanje, pa možda čak i neko uvrnuto prijateljstvo.

sidequesting.com
sidequesting.com

A kad smo kod Lannistera, mislim da ćemo se svi složiti da imamo neku novu dozu suosjećanja s članovima te nenormalne obitelji (pod tim misleći na Tywinovu djecu, ne Joffreya naravno). Izgleda da je starac odlučio o sudbini svoje djece tako je Tyrion dobio naredbu da oženi jadnu Sansu koja je netom prije toga odbila Baelishovu ponudu da pobjegne, a Cersei, koja je još “plodna” kako je Tywin to lijepo sročio govoreći o svojoj jedinoj kćeri (kao da je rasplodna krava), mora se udati za Lorasa (da, onoga kojeg je u epizodi zavela Baelishova muška prostitutka – Littlefinger, kako se čini, širi svoj biznis).

Nova epizoda je donijela još novih likova, Stannisovu dražesnu mladu kćer koju drže u tamnici zato što joj je jedna strana lica deformirana, a upoznali smo joj i ispaćenu majku koja vrijeme provodi razgovarajući sa svojim (spontano) pobačenim fetusima koje čuva u staklenim spremištima ispunjenim vodom.

A koga je to poljubila “vatrena djevojka”?

Što se tiče ostalih likova: Robb se suočava s propašću svoje vojske, ali ima drugi plan koji uključuje pomoć osobe koju je već jednom izdao i to vlastitom ženidbom. Jon Snow i Ygritte su napokon završili zajedno u krevetu ili bolje rečeno u špilji (vjerujem da smo se svi iznenadili kad se to dogodilo – da, baš). Daenerys poštuju ljudi koje je prošli put legendarnim potezom oslobodila, a Sansa… Pa ona je… Ne znam… Sansa, ma uvijek ista priča (upotrijebit ćemo onaj eufemizam iako svi znamo što to zapravo znači; cura je “naivna”).

tv.com
tv.com

Nema se puno za reći više, Kissed by Fire je nekako uspjela premašiti moja očekivanja pa smo nakon prošlotjedne vrhunske epizode, dobili jednu još bolju, epizodu koja bi mogla jako visoko kotirati među nominacijama za ovogodišnju nagradu Emmy. Što reći drugo (osim bravo scenaristu i glumcima s posebnim pohvalama upućenim Maisie Williams i Nikolaju Coster-Waldau – i to ne samo zato što mi je imenjak), nego jednostavno: “Hvala ti, G. R. R. Martin.”