Recenzija: The Last Exorcism Part II – Otužni nastavak popularnog kino hita!

Jedan od najuspješnijih horor filmova svih vremena, The Last Exorcism, na iznenađenje fanova diljem svijeta, dobio je svoj nastavak. Prilikom ulaska u kino dvoranu, netom prije početka projekcije, kroz glavu mi je prošlo isto pitanje koje mi je prolazilo prije dvije godine kada sam na istom mjestu gledala Paranormal Activity II: „Zašto ja ovo gledam?“ i s dozom skepse sam se smjestila u svoju fotelju. I moram priznati da sam se jako iznenadila. Ne samo da film nije ispunio moja ionako loša očekivanja, već bi trebao biti, prema mom mišljenju, nominiran za najgori „hororac“ desetljeća. Za razliku od prvog nastavka koji je imao koliko toliko dobru priču i zanimljiv kraj, ovaj nema apsolutno niti jedan segment koji bi ga prikazao u boljem svjetlu, izuzev, možda, glavne glumice, Ashley Bell.

Prokletstvo nastavaka poznatih hororaca
No, što je to toliko loše u ovom filmu? Kao prvu te ujedno i najbitniju stvar bih izdvojila samu radnju filma koja se nastavlja na kraj prvog dijela. Istraumatizirana Nell Sweetzer (Ashley Bell) smještena je u ustanovu za oporavljanje kako bi joj pomogli prijeći preko stvari koje su joj se izdogađale u prvom dijelu. Tijekom svog oporavka počinje imati noćne more, čuti glasove te osjećati stvari koje drugi ne osjećaju. Ubrzo i sama shvaća kako je progoni Abalam, demon koji ju je već jedanput opsjeo. Veliki problem filma je što se jako malo toga događa. Veći dio radnje se bazira prvenstveno na Abalanovim pokušajima ulaska u njeno tijelo i njenim izbjegavanjem istih. Svatko tko pokuša pričati s Nell se mora suočiti s njenim vrištanjem nakon kojeg slijedi ispričavanje, a kao glavni argument za opravdavanje svog čudnog ponašanja, Nell koristi stres. Film posjeduje sve ono što jedan trash horor mora posjedovati; lupanje vrata, strašne glasove, zvonjavu telefona, ptice koje se bez razloga zabijaju u prozore, a Nell se svaki, ali baš svaki put, iznenađeno i zabrinuto trzne na svaku od navedenih stvari. Ne šalim se, ovo je otprilike cijeli film. Postoji scena, prema mom mišljenju jako šaljiva, u kojoj Nell bezbrižno šeta ulicom, a pas joj iz čista mira priđe i počne lajati u lice.

Svaki put kad bi režiser filma, Ed Glass-Donnelly, odlučio unijeti nekoliko psiholoških elemenata u film, oni bi se manifestirali na način da Nell hoda sa svojim glupkastim prijateljima vodeći glupkaste razgovore i onda ona odluči pogledati u stranu i tamo vidi maskiranog čovjeka koji samo stoji i bulji u nju. Buu, huu, skeri šit. Ovakve scene se ponavljaju najmanje pet puta tijekom samog filma. Iako je film prepun klišeja, kao najkomičniju, a ujedno i najgluplju scenu, bih izdvojila onu u kojoj Nell na ulici priđe lik koji se do tada u filmu nije pojavio sa sljedećim monologom: „I’ve been watching you. You’re possessed. Come with me so we can have a séance“ i ona, naravno, otiđe jer, Bože moj, zašto ne bi?

Kad će više kraj?
Kad bi The Last Exorcism II bio kratki film do šezdeset minuta, i dalje bi mi se činilo kao da sam vječnost provela u toj kino dvorani. Kraj filma daje nagovijestiti kako bi moglo doći i do trećeg dijela, koji više zvuči kao prijetnja, nego nešto interesantno. Novi nastavak, s još više krivljenja, levitacije, čudnih glasova, iskrivljenih bezbojnih očiju, uistinu nije potreban. A ako i dođe do njega, znam tko neće zasigurno u kino. U svakom slučaju, ukoliko ste bili fan prvog dijela, razočarat ćete se drugim, ukoliko niste, isto ćete se razočarati. Ostaje nam samo željno iščekivati nastavak nekog kvalitetnog hororca koji će nas zadovoljiti u najmanju ruku koliko i njegov prethodnik.