Istaknuto
13.11.2019.

Vrijeme čitanja: 1 minuta Borba za singl tjedna može početi jer donosimo novu rundu glazbenih noviteta za koje možete glasati te nekoliko stranih preporuka za slušanje.

09.11.2019.

Vrijeme čitanja: 4 minute Fraktura, kao i svake godine, donosi zanimljive naslove od kojih se mnogi nađu na našim policama.

Film

Serije za dugu mračnu jesen pred nama – šest novih naslova

01.10.2019. Rafaela RudelićFoto: Youtube screenshot
Vrijeme čitanja: 5 minute

TV jesen tradicionalno donosi nove sezone brojnih omiljenih naslova, ali uvijek dobro dođu i preporuke za neke posve nove serije. Donosimo vam takvih šest.

Carnival Row

Amazon je ljeto ispratio fantasy dramom koja je već prije početka prikazivanja prve sezone serije obnovljena za drugu. Glumačku ekipu predvode Orlando Bloom i Cara Delevingne kao par čija je ljubav zabranjena. Naime, oni žive u imaginarnom svijetu, s prepoznatljivim obilježjima viktorijanskog razdoblja, u kojem se ne gleda blagonaklono na veze između ljudi i vila – naroda čiji je pripadnik Carin lik Vignette. Probleme s integracijom u društvo nekoć su imali i pripadnici različitih rasa, no ti su problemi prevladani. Sada su mitološka bića i hibridna stvorenja jedini koji se ne uklapaju u izmišljeni, no vrlo britanski Row.

Orlandov lik detektiva Rycrofta Philostratea istražuje niz brutalnih ubojstava, a kroz osam epizoda serije kriminalistički se zaplet sve više isprepliće s političkim zavrzlamama. Problemi kolonizacije i migracije u seriji podložni su povlačenju vrlo očitih paralela sa stvarnošću što, s obzirom na to da ova serija općenito posuđuje jako puno ne samo od povijesti već i od klasika žanrova kojima se poigrava, često izaziva dojam neoriginalnosti. Pomalo nekreativnu priču serije ipak iznose visoka produkcija, uvjerljiva scenografija i kostimografija, kao i dobre glumačke izvedbe. U sporednim ulogama nalaze se i Jared Harris te ljubiteljima serije Salem dobro poznata Tamzin Merchant, pomalo podcijenjena i ponovno uvjerljiva u još jednoj ulozi prikriveno buntovne dame iz visokog društva.

Evil

Ljubitelji horora, pogotovo onih baziranih na demonskim opsjednućima, doći će na svoje uz pomoć CBS-ove serije Evil. Riječ je o jednom od najpopularnijih podžanrova horora koji nikako da se u potpunosti uspješno realizira u obliku tv serije. The Exorcist i Outcast (obje serije su iz 2016. godine), unatoč vrlo dobrim početnim epizodama, s razlogom nisu trajale dulje od dvije sezone. Moglo bi se pomisliti da se i sami autori boje zakoračiti dublje u psihu opsjednutih. A možda se jednostavno boje straha svojih gledatelja pa razvodne priču misleći da će tako ipak dospjeti do šire publike. Šteta, jer ako se već zalazi u horor, neka bude punokrvno.

Sudeći po prvoj epizodi, Evil bi mogla zadesiti slična sudbina. Zasad je donekle zabavno pratiti Katju Herbers (Williamova badass kći iz Westworlda) u glavnoj ulozi serije. Ona istražuje klasične razlike između mentalnih bolesti te slučajeva kod kojih je u pitanju neka nadnaravna sila. Pritom se, naravno, bori i s vlastitim demonima, u različitim obličjima. Sve je tu: potencijalni ljubavni interes, skeptični znanstvenici, preobraćeni vjernici… No, vjerojatno će film Egzorcist iz 1973. godine ipak još dugo ostati nenadmašen po kvaliteti. Ipak, nije loše da se i serije poigravaju tom temom. U rukama kvalitetnih autora, demonska će opsjednuća sigurno imati još puno toga za ponuditi žanru horora.

On Becoming a God in Central Florida

Showtime stoji iza ove zanimljive serije u čijem je središtu kompanija Founders American Merchandise. FAM funkcionira na prepoznatljiv način: prodaju sve i svašta, a zaposlenicima u tolikoj mjeri oblikuju čitav život da ih se s pravom uspoređuje s kultom. Kada njen suprug, zaluđen nerealnim ambicijama o napredovanju kojima zapravo ugrožava obitelj, pogine na poprilično tragikomičan način, Krystal Stubbs (Kirsten Dunst) preuzima njegovu ulogu u FAM-u. No, Krystal ne namjerava biti žrtva okolnosti. Ono što je započelo kao borba jedne razočarane udovice s korporativnim namještaljkama ubrzo se pretvara u potpuni kaos. Ponekad je čak i u trenucima gledanja teško ustanoviti koja je zapravo radnja ove serije.

Iz epizode u epizodu prisutna je sve veća bizarnost, u kombinaciji s crnim humorom i trashy estetikom u prikazu života svih svojih, uglavnom ekscentričnih, likova. Bez obzira na klasu kojoj (navodno) pripadaju. Sve to izaziva efekt začudnosti koja je na neki način šarmantna. Redatelj serije trebao je biti Yorgos Lanthimos te je teško ne pitati se bi li tada ta ključna crta serije bila ipak uspješnije realizirana, s obzirom na to da je riječ baš o njegovom prepoznatljivom stilu.

Unbelievable

Netflixova miniserija temeljena na stvarnom događaju donosi priču tinejdžerice Marie Adler (Kaitlyn Dever) kojoj zbog nedosljednosti u iskazu policija ni najbliži prijatelji nisu povjerovali da je silovana. U jednom trenutku čini se da ni ona sama nije sigurna u to što se zapravo dogodilo. Srećom, detektivke Grace Rasmussen i Karen Duvall (Toni Collette i Merritt Wever) istovremeno uočavaju da se u različitim dijelovima Washingtona i Colorada pojavljuju upadljivo slični slučajevi silovanja te ne odustaju od pronalaska počinitelja. Nakon puno uloženog truda, istina ipak izlazi na vidjelo, a u seriji imamo priliku pratiti čitav proces istraživanja i rješavanja slučaja.

Prava Marie Adler izjavila je da joj je, posve razumljivo, iskustvo gledanja ove serije bilo emocionalno teško.  No, na koncu joj je bilo drago što se na to odvažila te je pohvalila odličan prikaz svoje traume i svega što je uslijedilo. Unbelievable je zapravo poprilično klasična detektivska drama, još jedna u nizu u vrlo uspješnom true crime valu kojem trenutno svjedočimo. Posebnost ove serije leži ipak u tome da žene vode glavnu riječ. No, Unbelievable ne nameće toliko samu činjenicu da žene rješavaju slučaj koliko se oslanja na njih kao osobe, detektivke i zaokružene likove. Upravo je to i bio najbolji put da ova serija iznese svoje važne poruke te oda počast aktericama koje su i same baš takve; jednostavne, snažne i učinkovite.

Undone

Amazon stoji iza jedine animirane serije na ovom popisu čiji su autori Raphael Bob-Waksberg i Kate Purdy. Riječ je o tvorcu i jednoj od scenaristica BoJack Horsemana (koji uskoro ulazi u svoju posljednju sezonu). Usporedbe s najomiljenijim deprimiranim konjem na svijetu bile su, stoga, neizbježne. Zapravo je riječ o poprilično različitim serijama. Undone se može pohvaliti zaista fascinantnom animacijom koja uvlači gledatelje u svoj svijet uspješnije od 4D filmova u kinima. Ipak, unatoč velikoj posvećenosti karakterizaciji likova, kojom se Undone također može pohvaliti, BoJack je ljestvicu ipak postavio nedostižno visoko.

Naime, u Undone pratimo kompleksan odnos glavne junakinje Alme prema životu. Ona doživi automobilsku nesreću nakon koje je u svojevrsnoj komi te može komunicirati s ocem koji je umro dok je bila djevojčica, a čini se da može i putovati kroz različite dimenzije. Alma istražuje nerazjašnjene okolnosti očeve smrti, preispituje svoju svakodnevnu rutinu, njen odnos s majkom, sestrom i dečkom prikazan je do vrlo uvjerljivih detalja, a sve to skupa oslikava kvalitetnu cjelinu… Ali čini se da BoJack i dok samo leži na kauču uspijeva kod gledatelja postići veću identifikaciju i emocionalnu povezanost. No, možda je ta usporedba zapravo nepravedna i nepotrebna te treba pustiti gledatelje koji su manje zaluđeni BoJackom da bez tereta očekivanja uživaju u trippy svijetu serije Undone.

Why Women Kill

Marc Cherry bio je jedan od scenarista legendarne serije The Golden Girls, a svakako je najpoznatiji kao autor Kućanica. U CBS-ovoj Why Women Kill on se vraća u dobro mu poznata savršena predgrađa američkih gradova u kojima se i živi naizgled savršenim životima. Pratimo likove koji su u određenim razdobljima (u šezdesetim i osamdesetim godinama 20. stoljeća te u sadašnjosti) živjeli u istoj kući. Serija se na vrlo zabavan način prebacuje iz jedne u drugu radnju, a ne povezuje ih na temelju događaja već stilski kreativno ukazuje na općeljudske sličnosti prisutne kod svih likova. Baš poput Kućanica, riječ je zapravo o crnohumornoj drami koja je ”pametnija” nego što se možda na prvi pogled čini.

Ginnifer Goodwin, Lucy Liu i Jack Davenport predvode odličnu glumačku postavu. Ginniferin je lik klasična kućanica iz 60-ih koja uz pomoć duhovite susjede Talijanke odlučuje spasiti svoj brak nakon što sazna da joj muž ima mlađu ljubavnicu. U tom procesu zapetljava se u apsurdnu mrežu laži, a muževa ljubavnica joj zaista postane draga. Liu i Davenport tumače par čiji se (za Lucyn lik treći) brak raspada nakon njegovog priznanja da je gay. No, ono što se pokazalo kobnim za njihov brak, prijateljstvo će im učiniti jačim nego ikad. U priči iz naših dana upoznajemo par koji uskoro prerasta u poliamorni throuple. I to je tek početak. Onima koji se odluče prikratiti jesenske dane gledanjem ove serije svakako neće nedostajati zabavnih iznenađenja.

(Visited 390 times, 7 visits today)

Komentari