Istaknuto
01.12.2016.

Cijela naša povijest satkana je na slučajnosti i poticajima vremena u kojem smo se našli. Bez ikakvog problema mogu zamisliti situaciju u kojem nas je umjesto rock manije prije 40 ili 30 godina pokosila neka druga „zarazna bolest“.

28.11.2016.

Izložba se dokazala kao kompleksan narativ jer je od izrazite kulturne važnosti za povijest kazališta, glazbe, kostimografije i baleta. Otvorenjem ove izložbe MUO se ucrtao na umjetničku kartu svijeta kao prvak u cjelokupnoj prezentaciji Orašara, remek-djela klasičnog baleta.

Film

Bowiejev “Young Americans” pretvoren u film? (“American Honey”, A. Arnold, 2016)

20.11.2016. Arman FatićFoto: facebook.com/AmericanHoneyMovie

69 Cannes Film Festival, u nizu iznenađenja, ponudio nam je i preporod američkog roadtrip filma. Dok je Matt Ross filmom Captain Fantastic dokazao da je moguće kreirati rad „na cesti“ u kojem likovi nisu jednodimenzionalni ili stereotipni, te nametnuti priču koja dijelom angažira gledatelje, Andrea Arnold predstavila nam je svoju viziju američkog sna. Mali kombi, veliko društvo, hip-hop i rock glazba koja opušta i beskrajna imperija zvana cesta, film American Honey probudit će  želju gledatelja za slobodnim stilom života.

Film prati tinejdžerku Star koja nema šta da izgubi u svom trenutnom životu na američkom jugu, te se odlučuje pridružiti mladoj družini putujućih prodavača magazina. Naravno kakav bi to bio roadtrip film s gomilom teenagera kada se protagonistkinja Star ne bi zaljubila u u vođu putujućeg čopora Jakea. Na Star je sada da otkrije šta sve nosi sloboda na cesti, da li ona oblikuje ljude ili vukove i strvinare, šta je sve potrebno učiniti da bi se bilo dijelom skupine i preživjelo i da li je moguće pronaći ljubav na beznadežnom mjestu?

Andrea Arnold i filmaška sloboda

Redateljka Andrea Arnold u svojem slobodnjačkom duhu za American Honey je odlučila raditi sa potpuno nepoznatim glumcima (uz iznimku Shia LaBeoufa i Riley Keough), praktično prilazeći na ulici mladima koji su se doimali prikladni za njen projekt te održavajući audicije za ulogu na parkiralištima. Arnold se nije tu zaustavila pa je sam film sniman kronološkim slijedom, handheld kamerom, uz veoma malo pisanog dijaloga i jako mnogo improvizacije

Format filma 4:3 koji je Arnold oživjela 2009. godine sa radom Fish Tank, nakon čega su mnogi redatelji odlučili eksperimentirati sa ovim formatom (Neki bitniji radovi u ovom formatu bili bi: Horse Money P. Costa, 2014, i Mommy X. Dolan, 2015,),  ovog puta sjajno se uklopio sa stilom Americane, te je u mnogome uljepšao svu silu improviziranih scena. Toplina sunca, lagodni povjetarac i miris užarenog asfalta gotovo da se mogu osjetiti zahvaljujući ovoj sjajnoj tehničkoj izvedbi filma.

Veliki improvizatori

Shia LaBeouf u posljednjih nekoliko godina resetirao je svoju karijeru, i krenuo prihvaćati malo ozbiljnije projekte, te je istinski ugođaj gledati ga u ulozi Jakea gdje mora balansirati između glume njegovih dječačkih radova te ozbiljne izvedbe koju je ponudio 2013. godine u Lars Von Trierovom Nymphomaniacu.

Veoma je teško povjerovati da glavna glumica Sasha Lane nema prethodnog glumačkog iskustva, te da joj je redateljka prišla na plaži i ponudila ulogu. Lane uspijeva utjeloviti Star gotovo prirodno, svaki čin flertovanja sa strancima, čuvanja djece, više se doima kao dobro uvježbana gluma nego improvizacija. Čak i na razini iskazivanja emocija, glumica ni najmanje ne zaostaje za LaBeoufom, pa bi se moglo u određenim momentima reći da je čak mnogo uvjerljivija od njega.

American Honey je film kojem je potrebno pristupiti bez mnogo očekivanja i dubokih promišljanja, jer jedino tako je moguće osjetiti i primijetiti veličinu koju je Arnold ugradila u ovu nezaboravnu avanturu mladih Amerikanaca. Film je moguće pogledati na ovogodišnjem Zagreb film festivalu u sklopu programa „Velikih 5“ još u nedjelju 20.11. od 18 sati u kinu Tuškanac.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(2 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari