novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Vizart

Izložba Mare Bratoš – “Stoljeće Vučjaka”: Kazalište u fotografijama

Foto: Facebook/Ulupuh/Elizabeta Wagner
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: Facebook/Ulupuh (Elizabeta Wagner)
Foto: Facebook/Ulupuh (Elizabeta Wagner)

Fotografkinja Hrvatskog narodnog kazališta, Mara Bratoš, predstavila se svojom trećom izložbom kazališnih fotografija. Kako objektivom uhvatiti ono što u kazalištu ne vidimo, te kako prikazati ogoljenu kazališnu umjetnost, od prvih proba do gotove predstave, možete vidjeti u zagrebačkoj galeriji Karas.

Foto: Ziher.hr/Ena Bebek
Foto: Ziher.hr/Ena Bebek

U malom se prostoru, u Praškoj ulici, smjestilo nekoliko fotografija koje dočaravaju nastanak predstave “Vučjak” Ivice Buljana, u zagrebačkom HNK. Ova drama Miroslava Krleže u sebi sadrži mnoštvo elemenata karakterističnih upravo za ovog pisca – od ekspresionizma i avangarde, pa do kasnijih elemenata kojima Krleža, pomoću stila, potvrđuje svoju nenadmašnost. Iako fotografije krase glumci odjeveni u kostime, one govore puno više. Prikazuju strast i ljubav, ali i kriminalističke elemente Krležinog teksta. Ovaj se komad prikazuje od davne 1923., a fotografije, ako izuzmemo činjenicu da su u boji, dočaravaju sve godine koje brojimo od prvog uprizorenja Vučjaka na pozornici. Fotografirati u kazalištu, gdje tama dominira nad svjetlosti, laiku izgleda kao lak posao. No, fotografirati jednu od najvažnijih drama Miroslava Krleže, zaista ne izgleda tako.

Foto: Ziher.hr/Ena Bebek
Foto: Ziher.hr/Ena Bebek

Iako se Mara Bratoš, možemo reći, pronašla u kazališnoj fotografiji, svaka je proba novi izazov, a put do nove predstave nerijetko je trnovit, ali popločen dobrim namjerama. Fotografije koje možete vidjeti u galeriji Karas očarat će vas svojom ekspresivnošću, svojom dubinom, ali i strašću s kojom su nastajale i koju možete vidjeti na licima samih aktera. Iako dosta tamne, fotografije u kojima prevladavaju tonovi sive, zelene, plave, crvene boje, dočaravaju strast prema lijepoj umjetnosti i kazalištu koju ne žive samo glumci, već i svi koji stoje iza pozornice ili sjede ispred nje. Sama drama stabilizira promjenu u shvaćanju umjetnosti i društva koja se u vrijeme ratova događa u Hrvatskoj pa samim time možemo govoriti kako i izložba nastoji učiniti isto. Stabilizirati promjenu u tumačenju samog kazališta, a zatim i njegovih djela. Nekoliko fotografija koje spokojno stoje na bijelim zidovima galerije prikazuju kako je kazalište mnogo više od finalnog proizvoda zvanog predstava.

Ljubav prema kazalištu ili fotografiji, ili pak ljubav prema umjetnosti općenito trebala bi vas uputiti u Prašku 4, gdje na zidovima čekaju tamne fotografije, pune strasti, da vam ispričaju priču o Vučjaku. Izložbu besplatno možete pogledati do 15. veljače i uvjeriti se kako se Krležini tekstovi mogu s lakoćom prenijeti i prepoznati u ovome vremenu.

Be social

Komentari