Istaknuto
13.07.2018.

Uoči koncerta Mayalesa u Muzeju suvremene umjetnosti, sjeo sam s Petrom Beluhanom u jedan kvartovski kafić na Sigečici pa smo porazgovarali o "Simbolu za sunce", trenutnoj postavi benda, ovogodišnjem INmusicu, što to znači biti autentičan na sceni i drugim temama.

02.07.2018.

Prošao je još jedan INmusic festival. Ovo su zaključna razmatranja i komentar Ziherove glazbene redakcije na trinaesti INmusic festival.

Glazba

Izvještaj – Amira Medunjanin u Lisinskom: Ah, što ćemo ljubav kriti

18.03.2015. Hrvoje Korbar
Foto: Ivan Gundić/Ziher.hr

Foto: Ivan Gundić/Ziher.hr

Amira Medunjanin svojim je posljednjim albumom “Silk & Stone” definitivno potvrdila svoj status na svjetskoj glazbenoj sceni, gdje je već odavno uspoređena s Billie Holiday, a svoj zagrebački status svakako je potvrdila nastupom u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski. Nakon niza nastupa u komornim prostorima, koji možda više odgovaraju glazbi kakvu Amira izvode, uspjela je napuniti i Lisinski i u njemu stvoriti intimnu i izrazito emotivnu atmosferu, kojoj su pomogle i projekcije Ivana Lušičića koje su uspješno prikazivane na orguljama.

Na početku, kao što je to i Amira učinila, vrijedi pohvaliti izvrsne glazbenike s kojima je snimila i posljednji album – pijanist Bojan Zulfikarpašić, koji se vokalom uključio u izvedbu pjesme Telal viče, kontrabasist Nenad Vasilić, gitaristi Ante Gelo i Boško Jović, te gosti iz Turske, na oudu Yurdal Tokcan i Hakan Gungor na kanunu. Svaki od njih dobio je prostora za improvizacije, a svi zajedno besprijekorno funkcioniraju. Posebno oduševljava kombinacija kanuna i klavira, pravi spoj tradicionalnog i suvremenog, koji smo mogli uočiti već tijekom prve pjesme Ajde da li znaeš, pametiš Milice. 

Foto: Ivan Gundić / Ziher.hr

Foto: Ivan Gundić / Ziher.hr

Zanimljivo je da je velik dio repertoara ove tradicionalne glazbe posvećen hrabrim ženama koje su na neki način istupile iz konvencija, što je Amira popratila duhovitim komentarima s prizvukom feminizma – takva je pjesma Telal viče o robinji koja je pokrala svog pašu, ali i međimurska narodna pjesma Čula jesam da se dragi ženikoju je s posebnim veseljem izvela pred zagrebačkom publikom. U stalnom pozivanju publike da joj se pridruži u pjevanju uspjela je i pred inače pomalo suzdržanom zagrebačkom publikom – u glas s Amirom otpjevali su Ima dana u predivnom aranžmanu Ante Gela, a čuli su se i povici iz publike s glazbenim željama, od kojih su neke i bile ispunjene. Iako Lisinski definitivno nije najbolji prostor za interakciju s publikom, Amira je uspjela probiti i tu granicu.

Foto: Ivan Gundić/Ziher.hr

Foto: Ivan Gundić/Ziher.hr

Iako svaka od pjesama s Amirinog repertaoara u njenoj izvedbi nosi posebnu emotivnost, vrhunac večeri možda je ipak bio mali hommage Kemalu Montenu, čovjeka kojeg je opisala kao sve ono što Sarajevo jest i izvedba njegove pjesme Dušo moja, koju je publika prihvatila s oduševljenjem, baš kao i gostovanje Olivera Dragojevića s kojim je otpjevala dalmatinski evergreen Piva klapa ispod volta, koji je na ovogodišnjim Runjićevim večerima otpjevala s Dinom Šaranom. Amira se našalila i s tradicionalnim regionalnim prepucavanjem oko vlasništva nad narodnim pjesmama izvevši pjesmu Sejdefu majka buđašea izvela je i bosansku pomorsku pjesmu Grana od bora s albuma “Amulette“. Na repertoaru se našla i poneka makednoska pjesma, uključujući i pjesmu Eleno kerko s albuma “Silk & Stones kojom je Amira otvorila koncert.

Foto: Ivan Gundić / Ziher-hr

Foto: Ivan Gundić / Ziher-hr

Posebno dojmljiv bio je završetak koncerta. Već spremna na obožavanje zagrebačke publike, Amira je za bis pripremila tri pjesme – legendarnu sevdalinku Snijeg pade na behar na voće i jedan od najboljih brojeva s posljednjeg albuma, Telal viče, a posebno je iznenadila izborom posljednje pjesme. Izbor je pao na Loše vino Arsena Dedića koju je proslavilo Bijelo dugme, a Amira joj je u jednostavnom aranžmanu za kontrabas, klavir i gitaru udahnula sasvim novi duh, a ako je ikad odluči uvrstiti na neki od albuma, vjerujem da je njena izvedba jedna od onih koju ćemo pamtiti. Naposljetku, nakon još jedne runde ovacija, Amira se vratila u dvoranu, ali ne na pozornicu – odlučila je provjeriti može li je se čuti bez mikrofona, onako kako se sevdah pjevao u prošlom stoljeću u Sarajevu – i uspjela je. Izvedbom pjesme Bogata sam, imam svega uspjela je ono što malo koji izvođač uspije – u apsolutnoj tišini, njen predivan, čist i zvonak glas stigao je i do posljednjih redova velike dvorane Lisinskog i publiku još jednom dignuo na noge.

Foto: Ivan Gundić/Ziher.hr

Foto: Ivan Gundić/Ziher.hr

Dok govori, Amira Medunjanin djeluje kao obična duhovita Sarajka – koncert je ispunila nizom anegdota poput one o svom odlasku u Split tijekom rata, o prvom susretu s Oliverom Dragojevićem na Runjićevim večerima i sudbinskog susreta s Antom Gelom. Kad zapjeva, Amira je poput bića s drugog planeta – njen nevjerojatan glas, kojem sam hvalospjeve spjevao već u recenziji albuma Silk and Stoneposvećenost pjesmi, neposrednost u pjevanju i tradicionalna glazba koja joj je očito vrlo bliska malo koga mogu ostaviti ravnodušnim. Reakcije publike na koncertu samo su dokaz kako u Zagrebu (i u Lisinskom) postoji publika koja kvalitetu zna prepoznati i koja svoju ljubav  prema Amiri ne krije, tako da vjerujem i nadam se da ćemo Amiru i njen sastav što prije ponovno vidjeti u Zagrebu.

(Visited 299 times, 1 visits today)
Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(2 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari