Špancirfest 2014: Viva Vox i Amira Medunjanin zagrijali Varaždince za slovensko-francusku industrial večer
Jučer je u Varaždinu počeo 16. Špancirfest. U odnosu na nekoliko prošlih godina, ovogodišnji je prvi dan ipak prošao s manjim gužvama, no i dalje veoma dobro posjećen. Poslijepodnevnim su nastupima uživanje u španciranju otvorili Varaždinski tamburaški orkestar, niz uličnih svirača i prvi hrvatski međunarodni susret verglaša (koji će se nastaviti i danas poslijepodne), no atraktivniji ulični performeri dolaze tek danas.
Što se tiče koncerata, pozornica u Županijskoj palači otvorila je Amira Medunjanin, no tome nažalost nisam uspio prisustvovati, jer su za jučerašnji koncert akreditacije dobili samo probrani mediji. No, po službenim fotografijama čini se da je riječ o veoma ugodnom ambijentu, pa se nadam da ću uspjeti uloviti koncert Tamare Obrovac i njenog Transhistria Ensemble u spomenutom prostoru.
Pozornicu na Stančiću otvorio je beogradski zbor Viva Vox, koji su i privukli najviše publike od svih jučerašnjih izvođača. Više-manje prepuni trg gotovo je dva sata uživao u zanimljivim i originalnim zborskim obradama brojnih pop i rock hitova. Mene su pozitivno iznenadili raznolikošću izvođača koje su se usudili obraditi, jer prije ovog koncerta doista nisam slutio da bi Killing in the name od Rage Against the Machine ili Chop Suey od System of a Down mogao čuti u zborskoj izvedbi. Bilo je tu još i Nirvane, Queena, Prodigyja, a sve je završilo u veselom tonu s Always look on the bright side of life. Po reakcijama publike, moglo bi se reći da je Viva Vox bio dobar odabir i pravi pogodak organizatora za prvu večer.
Nešto je manje uspješan bio naveliko najavljivani koncert varaždinskih bendova iz devedesetih, koji su se posebno za ovu priliku trebali okupiti i zasvirati na pozornici uz Stari grad. Kažem trebali, jer na kraju je, koliko mi se čini, veći broj bio onih bendova koji su otkazali nastup nego koji su se popeli na pozornicu. Umjesto njih su njihove pjesme svirali trenutno aktivni lokalni bendovi te varaždinski studoši i srednjoškolci rockerskih preferencija, koji nisu propustili iskoristiti priliku da se popnu na velebni stage te zasviraju na njemu, ili da barem tri minute viču jump i besmisleno skaču po pozornici.
Od svega viđenog, jedino što će mi ostati u sjećanju bio je nastup Jam Rituala, koji su s tri pjesme zatvorili program. Svirali su obrade varaždinskih bendova iz devedesetih, tako da su mi pjesme bile nepoznate, ali nastup im je bio odličan. Na istoj su pozornici svirali prije godinu dana, kao predgrupa Skunk Anansie, a iskustvo s velikih pozornica dobili su i na ovogodišnjem Inmusicu, tako da se momci definitivno znaju dobro držati na ovakvim stageovima. Svirali su kao da su zvijezde večeri (zapravo su, na kraju, to i bili), odlično su uigrani i moram priznati da mi je njihov nastup bio zanimljiviji i upečatljiviji od nekih razvikanijih izvođača koje sam gledao ove godine, poput Temples na FOR festivalu na Hvaru ili Bombay Bicycle Club na Inmusicu. Zaključno, dobra je ideja bila okupiti staru varaždinsku rock scenu, ali vjerojatno bi sve zajedno bolje prošlo da su svirali na mjestu na kojem su nastupali i devedesetih, npr. u Rogozu.
Jučer je počeo program i na Arena party pozornici uz gradsku sportsku dvoranu na Dravi, gdje je prisutne zabavljao Petar Dundov, ali nije mi se dalo do tamo ići. Ostao sam u gradu, plešući na Stančiću, na kojem su se ugostiteljski obrti udružili te postavili pozornicu na kojoj su se izmjenjivali bend i DJ, zabavljajući nas sa svakojakim hitovima.
Drugog dana Špancira je slovenski dan – bendovi Siddharta i Laibach zasvirat će na Starom gradu, DJ Beltek na Arena pozornici, dok će na Stančiću nastupiti francuski udaraljkaški bend Les Tambours du Bronx, koji od 1987. sviraju energetični industrial mix afrobeat, drum’n’bass, rock, hip-hop i drugih ritmova. U Županijskoj palači trebao je nastupiti Špancirfest festivalski orkestar s poznatim arijama iz raznih opera i opereta, ali je zbog kiše taj program premješten u koncertnu dvoranu varaždinske Glazbene škole.