Istaknuto
20.08.2017.

Dadaizam, kao umjetnički pokret, na svojim marginama skriva imena umjetnica koja zaslužuju da se svjetlo i pozornost skrene na njihov rad.

08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

Knjige

Izvještaj: Bojanić, Čolakhodžić i Gašpar-Đukić na Ranim radovima u Močvari

28.03.2017. Lucija ButkovićFoto: Ema Pavlović

U nedjelju, 26. ožujka, u Močvari je održana još jedna u nizu tribina Rani radovi. Organizator i voditelj, pisac Robert Perišić kratko je promovirao program, rekavši kako je cilj svaki put predstaviti dva mlađa i jednog starijeg autora. Ovaj put to su bili Lana Bojanić (1992), Goran Čolakhodžić (1990) i Mihaela Gašpar-Đukić (1973).

Lana Bojanić otvorila je program pričom Otočke mačke, priznajući kako je inspiraciju pronašla u mačkama otoka Hvara, odakle je podrijetlom. U razgovoru s Perišićem otkrila je i da se prvo bavila prozom, u kojoj nastoji izgraditi uvjerljive likove, a potom otkrila interes za poeziju, kojoj je danas posvećenija. Za pjesnički rukopis autorica je pohvaljena od žirija nagrade Goran za mlade pjesnike za 2016. godinu. Bojanić je najavila i inozemna gostovanja književne grupe 90+, čija je suosnivačica, u Banjoj Luci i Novom Sadu.

Goran Čolakhodžić predstavio se (post)modernističkom poezijom. Za pjesnički rukopis Na kraju taj vrt nagrađen je Goranom za mlade pjesnike 2015. Tekstovi u kojima je moguće pronaći elemente eseja i putopisa nastali su kao odjek autorovih stvarnih putovanja. Budući da radi kao prevoditelj s engleskog i rumunjskog jezika, Čolakhodžić je govorio i o rumunjskom tržištu knjiga, predrasudama Hrvata prema Rumunjima, ali i o sličnostima hrvatske i rumunjske kulture.

Mihaela Gašpar-Đukić nastupila je ulomkom iz romana Mitohondrijska Eva koji tematizira raspad braka i sudbine određene životnim ograničenjima. Autorica je priznala da svi njezini romani imaju autobiografsku potku, a uvijek iznova vraća se i temi obiteljskih odnosa. Gašparičini naslovi (Mitohondrijska Eva, O čajnicima i ženama) odražavaju ženski moment, primijetio je Perišić. Napokon, autorica je progovorila i o nelagodi razotkrivanja u tekstu, kao i o frustraciji koju nerijetko donosi  spisateljski poziv.

Nakon sat i pol ugodnog razgovora, Perišić je zatvorio službeni dio večeri i najavio novu tribinu za mjesec dana.

Komentari