13. lipnja 2025.

Vrijeme čitanja: 7 minutePiše: Zvonko Lončar | Još jedna Star Wars priča došla je svome kraju. Druga (i posljednja) sezona serije Andor sada je dostupna na streaming platformi Disney+ i, bez pretjerivanja, možemo …

12. lipnja 2025.

Vrijeme čitanja: 2 minuteOrganizatori EXIT festivala odlučili su da će im ovo biti posljednje izdanje u Srbiji, barem pod ovakvom vlasti.

Glazba

Izvještaj: Halkin sevdah u maniri performansa

Foto: ziher.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: ziher.hr
Foto: ziher.hr

U srijedu, 28. siječnja, u Maloj dvorani koncertne dvorane Vatroslav Lisinski sarajevski sastav Halka održao je koncert. Za glazbeni ugođaj pobrinuli su se Božo Vrećo (vokal), Dino Šukalo (gitarist), Adis Sirbubalo (pijanist i harmonikaš) i Adis Beglerbegović (perkusionist).

Sastavu kojem nije bilo potrebno ni godinu dana da se probije na tržište ionako žedno sevdaha, to je ujedno bio i prvi nastup u Zagrebu. Kako je gitarist Dino Šukalo i ispričao, dogovor ostatka benda s pjevačem Božom Vrećom odigrao se na tramvajskoj stanici preko puta zgrade Predsjedništva u Sarajevu. Ostalo dođe kao jednogodišnja zaokružena priča koja je nakon Beča svoj nastavak dobila i u Zagrebu.

Halka je koncert započela sevdalinkom Kiša bi pala, vrlo hrabro i autentično, a opet drugačije od manire Safeta Isovića. Zaredale su se pjesme Jablani se povijaju, Ah ljubav, ljubav, Negdje u daljine, Razbolje se šimšir list, Da sam sjajna mjesečina Nade Mamule, a izveli su i neke pjesme s najnovijeg albume među kojima se našla i Biser-Naza čiji je tekst napisao Vrećo, inspiriran isitinitom ljubavnom pričom koja u svom sevdahli elementu nosi nesretnu kob.

Dok je prvi dio koncerta bio suzdržaniji, u tonu melankoličnog ozračja,  drugi dio nastupa Božo je simbolično otvorio  izlaskom na scenu u dugoj crnoj haljini poluotvorenih leđa, te se poput derviša vrtio između publike i ostatka benda, asocirajući upravo na halku. U tom drugom dijelu i veza s publikom koja je u početku izostala postala je izraženija, tvoreći tako lanac i uspostavljajući vezu između Halke, sevdaha i Lisinskog. Lirski tenor, kojim se rijetko tko može pohvaliti, krase Božu Vreću – muškarca ženskog glasa.

Istaknuta umjetnikova osobnost, elementi body arta i scenografski jaka usklađenost ovaj nastup uvelike definiraju kao performans.

Be social

Komentari