novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Vizart

Foto: Ai Weiwei izlaže u Alcatrazu

Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: tumblr/darksilenceinsuburbia
Foto: tumblr/darksilenceinsuburbia

Cheryl Haines je u suradnji s Ai Weiweiem izvršila vrlo zahtjevan projekt. Kao izvršna direktorica galerije Haines i kustosica izložbe smatrala je da prostor bivšeg zatvora Alcatraz, koji je danas dio nacionalnog parka u San Franciscu, mora privući ljude zbog nekih drugih razloga osim razgledavanja derutnog zatvora.

Za potrebe izložbe oslobođeni su odjeli zatvora inače zatvoreni za posjetitelje, tako da su mogli zainteresirati i posjetitelje koji su ondje već bili. Otvoreni su odjel bloka A, tzv. zgrada “Nove industrije” i psihijatrijski odjeli. Blagovaonica zatvora, koja je i inače dostupna posjetiteljima, isto sadrži jednu od sedam instalacija koje su načinjene ekskluzivno za izložbu. Teme kojima se @Large: Ai Weiwei on Alcatraz bavi su one o pravima ljudi, slobodi, bijegu i slobodi govora kroz one koji su zatvoreni zbog protivljenja režimima i sustavima diljem svijeta. Portreti tih ljudi su izvedeni u LEGO kockicama posloženima po podu hale, a u bloku A su postavljene stolice gdje će posjetitelj slušati izjave, govore i pjesme ljudi koji su zadržani zbog borbe protiv vladajućih.

Foto: tumblr/hifructosemag
Foto: tumblr/hifructosemag

Ikonografija instalacija vodi snažnu političku misao. Od izbora zatvorenika, njihovih izjava i samih materijala za izradu radova poteže se zaključak da je izložba način prikazivanja zapadnjačkog načina razmišljanja i poretka u svijetu stvarajući lošu sliku o istočnim zemljama. Odabirom Pussy Riota, između ostalih napada se Rusija, dok persona policajke Ta Phong Tan upire prstom u korumpiranu Vijetnamsku vladu. Žrtve zločina su dokumentirano najčuveniji primjeri, spektakl u bivšoj ustanovi koja je i sama predmet spektakla. Kao dodatak na političku konotaciju je i sama konstanta odsutnost Ai Weiweia za vrijeme ostvarivanja projekta, što je otežalo proces slaganja izložbe. Njemu je onemogućen izlazak iz Kine jer mu je vlada oduzela putovnicu zbog utaje poreza, dok se u dokumentarcu o njemu, imena Ai Weiwei: Never Sorry jasno iščitava da je riječ o osobi visokog rizika za Kinu jer se bori protiv same države i njezinih principa.


Be social

Komentari