Vizart

Alma Trtovac prikazuje Pariz kao grad mraka na izložbi u Galeriji Pikto

Foto: Ziher.hr/Anja Tomljenović
Vrijeme čitanja: 2 minute

Prošli petak otvorena je multimedijalna izložba ironiziranog naziva Paris Forever mlade zagrebačke umjetnice Alme Trtovac u Galeriji Pikto. Izložba se tematski nastavlja na seriju Gradovi te predstavlja autoričino kritičko proučavanje metropola u kojima je boravila, i to iz društvenog, socijalnog, političkog i kulturološkog aspekta. Odmah nakon prolaska kroz crnu zavjesu koja se nadvila nad ulaz Pikta, posjetitelju postaje jasno kako je kročio u neobičan mikrokozmos.

U potpuno preobraženom galerijskom prostoru posjetitelji se susreću s pažljivo konstruiranom paralelnom realnosti, koja pojedinca suočava s vlastitom vizijom o životu u jednoj metropoli, u ovom slučaju, s vizijom grada Pariza. Upravo je ta vizija u većine ljudi samo imaginarna slika koja je stvorena bez konkretnog uporišta u stvarnom svijetu, s čime će se složiti i ova umjetnica, koja je, upoznavši ljude, politiku, život i „kulturu“ pariških ulica, u svom radu odlučila jasno istaknuti probleme kojima je neposredno svjedočila. Posjetitelji izložbe tako upoznaju naličje Pariza, mračnu, surovu i nehumanu stvarnost koja postoji pored obećane slobode i ideje o jednakosti, ukratko, prema autoričinim riječima, „apsurd zvan Pariz“.

Autorica je, s osobnih fotografija snimljenih u Parizu, vjerno prenijela figure nemarnih prolaznika i nezainteresiranih turista, koji odvraćaju poglede s beskućnika i prosjaka, na stijenke komora koje konstruiraju mračne ulice sa snažnim svjetlosnim naglascima na najniže slojeve društva. Oni su dodatno naglašeni pulsirajućom svjetlošću stroboskopa koja nametljivo ukazuje na postojanje takve vrste problema te autorskom skladbom Ravijojle Novaković, koja poznate zvukove iz svakidašnjeg života atipično kontrapostira jedne uz druge, poput škljocanja fotoaparata i buke na ulici. Cjelokupni postav stvara atmosferu u kojoj kritika konzumerističkog društva i ironiziranje (ne)postojanja senzibiliteta među sugrađanima Pariza, ali i ne samo njih, uvlače posjetitelja u refleksiju i otvaranje brojnih tema i pitanja. Zamolili smo Almu da nam kaže nešto više o svom radu.

„Rad je zamišljen kao interaktivna multimedijalna instalacija u kojoj se posjetitelji simultano nalaze u ulozi objekta i subjekta. Osim izmjenjivanja pozicija i uloga promatrača i promatranog, rad postavlja pitanje o tome tko je taj (objekt) koji je vrijedan bivati promatranime. Tko je žrtva koga? Tko zaslužuje i na koji način našu pažnju? Tko kontrolira i usmjeruje našu pažnju?“, ističe Alma.

Foto: facebook.com/event
Foto: facebook.com/event

Dodamo li tome i elemente poput špijunke, kamere i otvora u komorama koje potiču znatiželju posjetitelja da provjere što se točno krije unutar nje, ova izložba aktivno uključuje posjetitelje u svoj postav te pokazuje kako mladim autorima na hrvatskoj umjetničkoj sceni ne nedostaje kreativnosti i upornosti za isticanjem društvenih problema.

„Da, apsolutno smatram da možemo i moramo progovarati o ovakvim (i mnogim drugim temama) te da je već sam dijalog i skretnje pažnje na problem (ali i potencijalna rješenja) dovoljan oblik aktivizma za sebe. Možda je mikroaktivizam, ali dubinske promjene u društvu ne postižu se samo revolucijom, već odgajanjem (i preodgojajanjem, ako je to moguće) ljudi na način da stvaraju kritičko mišljenje te da su otvoreni na višestruke interpretacije istoga sadržaja.“, dodala je Alma.

Društvenom analizom suvremene situacije, Alma Trtovac ovom izložbom upućuje na eksploataciju ljudskih prava, dekonstruirajući parišku realnost i njene naočigled savršeno kreirane komponente. Osim toga, posjetitelji se potiču na ostavljanje svojih misli i tumačenja stanja u svjetskim metropolama u obliku poruka na interaktivnom zidu. Više možete pročitati u katalogu izložbe. Ulaz je besplatan, a izložbu ne propustite pogledati do 12. ožujka.

Be social
Što misliš o ovoj izložbi?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari