Knjige

Amazon kupuje Goodreads: Što očekivati?

Foto: ziher.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: ziher.hr
Foto: ziher.hr

Kad su u pitanju najpoznatija književna odredišta na internetu, dvije se mreže bore za prevlast: Amazon i Goodread No, sada je Amazon preuzeo konkurenciju i dodatno učvrstio svoj položaj. Prije toga, točnije 2009. Amazon je otkupio još jednu društvenu mrežu usmjerenu ka knjigama – Shelfari.

Goodreads je socijalna web stranica namijenjena preporukama i dijeljenju knjiga koja je prošle godine uzela Amazonov API, što je odlična podloga za lakše povezivanje. Osim toga, sa 16 milijuna članova, Goodreads je logički dovoljna meta za tvrtku kojoj bi ovakva suradnja dovela veliku prednost u odnosu na e-prodavače kao što je Apple, koji nema socijalne komponente za njihov proizvod. Stoga ne čudi da je Amazon iskoristio priliku i kupio je.

“Goodreads je pomogao promijeniti način kojim mi otkrivamo i raspravljamo o knjigama, a Amazon je pomogao proširiti čitanje diljem svijeta. Osim toga, oba  – Amazon i Goodreads su pomogli tisućama autora da dospiju do šire publike te da tako stvore bolji život od onoga čime se bave. Zajedno želimo izgraditi mnoge nove načine kako oduševiti čitatelje i autore podjednako”, prenosi digitalbookworld riječi Amazanova potpredsjednika, Russa Grandinettija.

Što očekivati?

S druge strane, Goodreadsov direktor Otis Chandler  na Goodreads blogu napisao je da osim što će ovim udruživanjem doći do proširenja dosega Goodreadsa pomoću Amazonovih resursa i približavanja Goodreadsa e-čitačima, Amazon će ovoj popularnoj mreži omogućiti da nastavi djelovati samostalno. Korisnicima i fanovima je putem bloga obećao i da će Goodreads nastaviti nuditi sve ono što i dosad – “mogućnost da prate što su pročitali, otkrivaju nove knjige, diskutiraju o njima i dijele ih međusobne, te mogućnost da se izravno povežu s omiljenim autorima”. Postavlja se međutim pitanje hoće li Goodreads nastaviti ‘linkati’ i druge online knjižare ili će dominaciju u potpunosti preuzeti Amazonova. Chandler je na to pitanje za portal paidContent odgovorio sljedećim riječima: “Užasno nam je važno da Goodreads ostane platforma za sve vrste korisnika, bilo da čitaju knjige u standardnom obliku, bilo preko Kindlea ili Nooka, ili bilo čega drugog. Želimo da Goodreads ostane mjesto na kojem će ljudi pričati o knjigamaA što se tiče specifičnog dizajna (linkova), vidjet ćemo, iako doista razmišljamo o tome iz perspektive korisnika.  Ako oni doista žele da ti ‘linkovi’ (prema drugim prodavačima knjiga, osim Amazona) ostanu, onda će vjerojatno ti ‘linkovi’ i ostati.”

Očekuje se da će proces udruživanja biti završen u drugom dijelu ove godine, a korisnicima Goodreadsa ostaje pitati se hoće li on ostati to što jest, kao što njegov direktor Chandler tvrdi.

Be social

Komentari