Izvedbene umjetnosti

Čehovljev “Galeb” zaigrat će na daskama Zagrebačkog kazališta mladih

Foto: zekaem.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: zekaem.hr
Foto: zekaem.hr

Nakon nekoliko uspješnih režija na pozornici Zagrebačkog kazališta mladih, Bobo Jelčić svoj kazališni svijet odlučio je realizirati na temelju teksta jednog od najpoznatijih svjetskih dramatičara, A. P. Čehova. Njegova vizija Čehovljevog “Galeba” bit će premijerno izvedena u subotu, 26. siječnja u 20 sati na daskama Zagrebačkog kazališta mladih. Autorski projekti učinili su njegovo kazališno djelovanje poznatim, a među njima, možda se najviše ističe predstava “S druge strane” koja je gostovala na čak 35 svjetskih i domaćih festivala i u tome pretekla svu konkurenciju na domaćem dramskom tržištu. Iako se predstava “Galeb” ne može nazvati isključivo autorskom, Jelčić je išao dalje od njene temeljne tematske odrednice, zaodjenuo je suvremenim ruhom i postavio u današnji kontekst.

Anton Pavlovič Čehov ruski je književnik koji je svojim stvaralačkim opusom odvojenim od svih tradicionalnih ideja i pravila, pridonio stvaranju jedinstvene slike ruskog realizma. Inače liječnik po struci, sam je izjavio da mu je medicina žena, a književnost ljubavnica. Nazivaju ga začetnikom psihološkog realizma jer sve što se događa u njegovim dramama proizlazi iz psiholoških stanja, osjećaja i unutarnjih sukoba. To nisu drame zbivanja, u njima nema tradicionalnog zapleta ni raspleta kao ni pravih junaka, nego drame raspoloženja gdje se lirskim elementima opisuje atmosfera u kojoj se odvija život njegovih junaka.

“Galeb” je drama koja govori o kazalištu, razlikama između stare i mlade generacije, ljubavi prema umjetnosti. “To je komedija s tri ženske i sa šest muških uloga, u četiri čina, s krajolikom ( pogled na jezero ), mnogo pripovijedanja o književnosti, malo radnje i obilje ljubavi”, rekao je sam Čehov o ovom djelu koje je napisao 1896. godine. Jelčić nudi njenu novu dimenziju, njegov “Galeb” je  zapravo skica, bavi se samo prvim i trećim činom originalna djela koji neće biti završeni. U ta dva čina uskraćuje neke informacije i odnose između likova, no to ne ometa razumijevanje i praćenje predstave, već stvara novo i originalno autorsko čitanje. Tako je redatelj Čehovu ponekad jako vjeran, nekad ga iznevjeruje, nekad Čehova  uopće nema, no iako uglavnom korespondira s njim, lomi njegovu ideološku komponentu, konzervativnost te neupitnost hijerarhijskog sustava.

U predstavi glume Ksenija Marinković (Irina Nikolajevna Arkadina), Sreten Mokrović ( Boris Aleksejevič Trigorin), Krešimir Mikić (Konstantin Gavrilovič Trepljov), Jadranka Đokić  (Nina Mihajlovna Zarečna), Goran Bogdan (Jevgenij Aleksejević Dorn), Nataša Dorčić (Polina Andrejevna), Katarina Bistrović Darvaš (Maša) i Pjer Meničanin (Semjon Semjonović Medvedenko).

 

Be social

Komentari